Viscom 2009, Düsseldorf: A digital signage új megoldásai
A vizuális kommunikáció 2009. október 1-je és 3-a között Düsseldorfban megrendezett nemzetközi szakmai kiállításán, a Viscomon 10 900 szakmai látogató 310 cég termékeit és szolgáltatásait tekintette meg.Amint azt Hans-Joachim Erbel, a kiállítást megrendező Reed Exhibitions Deutschland GmbH ügyvezető igazgatója a nyitónapon tartott nemzetközi sajtótájékoztatón elmondta, az eredetileg a reklámtechnikára, a fényreklámra és a reklámdekorációra – a magyar szaknyelvben is meghonosodott angol kifejezéssel: sigmaking-re – összpontosító vizuális kommunikáció terén a továbbiakban előbb a széles formátumú nyomtatás és a digitális nyomtatás, a kültéri reklámozás, a displayek alkalmazása, valamint a reklámozási célú textilfeldolgozás került előtérbe, napjainkban pedig a digitális tartalomszolgáltató rendszerek (digital signage) és a professzionális, ipari célú tintasugaras nyomtatás térhódításának lehetünk tanúi.
Ennek megfelelően a 2009. októberi, düsseldorfi Viscomot a széles formátumú nyomtatók, ezen belül a tintasugaras, digitális nyomtatóberendezések és az e célra felhasználható anyagok, mindenekelőtt az öntött fóliák és a digital signage legújabb megoldásai uralták.
Digitális eszközök saját univerzuma
Utóbbi terület „A digital signage világa” mottóval afféle kiállításon belüli kiállításként önálló felületen mutathatta be újdonságait. Jól kiegészítette a csatlakozó „Digital signage fejlesztői park” elnevezést viselő program, amelynek keretében a szoftvergyártók és a digital signage számára szolgáltatók kínálatát tekinthették meg az érdeklődők.
Amint a sajtótájékoztatón Petra Lassahn, a düsseldorfi Viscom kiállítás eseményszervezési igazgatója is rámutatott, a digital signage három pillérre épül: a kiskereskedelmi értékesítésre, az útbaigazításra (pályaudvari, megállóhelyi, szállodai útmutató táblák stb.), s végül az információközlésre/tájékoztatásra.
A Viscom 2007 óta igyekszik előmozdítani e fiatal kommunikációs médium fejlődését a fenti elnevezést viselő, önálló pályázat kiírásával, amelynek keretében a digital signage legjobb gyakorlati alkalmazási eredményeit díjazzák. A 2009-ben harmadik alkalommal megrendezésre kerülő pályázaton öt kategóriában – „Retail Signage” (Kiskereskedelmi alkalmazás); „Guide Signage” (Útbaigazítás/Felvilágosítás); „Information Signage” (Információközlés/Tájékoztatás); „Content for Digital Signage” (Digitális tartalomszolgáltatás); „Interactive Signage (Interaktív megoldások) – kategóriánként három projekt kaphatott jelölést, s az összesen 15 pályázatból kategóriánként egy-egy győztest hirdetett ki a zsűri. A különösen innovatív projektek különdíjban részesülhetnek, e különdíjra 2009-ben négy pályázat kapott jelölést. A díjazásra jelölt pályamunkákat a düsseldorfi Viscom „A digital signage világa” című program keretében külön kiállítási felületen mutatták be. A díjakat 2009. október 2-án a „Viscom night” elnevezésű rendezvényen adták át.
Az FMCG-szektort az említett három pillér közül közvetlenül érintő kiskereskedelmi értékesítés alkalmazási területéről három igen érdekes projekt kapott jelölést az idei Digital Signage Best Practice Award kategória díjára:
• Online Software AG – „Multimédiás ár- és reklámkommunikáció a Dodenhof bevásárlóközpontban”
A legnagyobb észak-németországi bevásárlóközpontban összesen 12 videófalat, 58 önálló displayt, 18 kétdisplayes mérleget, valamint egy digitális vásárlói információs rendszert építettek ki, a vásárlók emocionális megszólításának, szórakoztatásának, vásárlási kedvük fokozásának, továbbá a Dodenhof modern, vásárlóorientált cégként történő pozicionálásának céljával.
• Marketing displays GmbH & Co. KG – „Információs oszlop a BMW Mini-akciójának multimédiás kártyatartóihoz”
Az állvány logóval, és a névjegyek gyűjtésére szolgáló információs oszlop a BMW igényeinek megfelelően egyedileg készült. Jellemzői: 8,4” átmérőjű LCD-képernyő, 800×600 pixel felbontás, 250 cd/m² fényerő, 500:1 kontrasztarány, MPEG-1, -2 és -4 (DivX), valamint JPG-formátumok, PAL- és NTSC-rendszer, 1 GB NAND-memória (beépítve), tartalomfrissítés USB-pendrive-val vagy bármilyen memóriakártyával, beüzemelés vagy helyi (adaptív) programozás nélkül azonnal üzemkész, áram alá helyezéskor a videók lejátszása automatikusan indul, végtelenített lejátszás. Az 1 GB belső memória révén kivédhető a memóriakártyák ellopásának veszélye, előre programozható időpontokban önműködően ki- és bekapcsol, a vállalati arculattal teljesen konform logó, gyűjtődoboz a névjegyek bedobásához, prospektustartók, szerszámok nélküli, egyszerű szerelhetőség.
• K.U.L.T Objekt – „Digitális térberendezés a flensburgi Jürgensen Intersport szakáruház számára”
A lépcsők kialakítása a többszintes eladóterek tervezése során egyike a legbonyolultabb és legigényesebb feladatoknak, döntő hatása van ugyanis arra, hogyan oszlanak el a vásárlók a teljes eladótérben (felületen). A szűkös hely és a behatárolt látószög különleges kreativitást igényel a tervezőktől. A K.U.L.T. Objekt cég az elmúlt években kifejezetten az ilyen neuralgikus helyekre összpontosította figyelmét. Az új flensburgi Jürgensen Intersport szakáruház esetében a tervezők arra törekedtek, hogy a külső betonfalakon áthatoló sziklák által meghatározott környezeti látványt egy részben szintén a „sziklavidéken” áthatoló, az eléje helyezett üveghomlokzattal ellenpontozzák. Az üvegtáblákba azonos magasságban beépített négy, 40”-os képernyő olyan érzetet kelt, mintha a fal előtt lebegnének. Az ugyancsak a K.U.L.T. Objekt által készített videó csörgedező hegyi patakokat, izzó lávafolyamokat vagy tajtékzó tengeri hullámverést tár a szemlélődők elé. A teljes médiarendszert egy hálózati médialejátszó látja el, így a képernyőkön látható tartalom teljes mértékben szinkronban van egymással.
A három pályázat közül a kategória első díját végül az Online Software AG multimédiás ár- és reklámkommunikációs projektje nyerte el.
A Viscom kiállítás 2010-től új súlyponti területtel bővül: „A displayek és az eladáshelyi reklám világa” (Display/POS World) elnevezéssel önálló felületen jelenhetnek meg a display-, eladáshelyireklám- és a csomagolási megoldások gyártói és szállítói/forgalmazói. Petra Lassahn eseményszervezési igazgató szerint ez a már megszokott súlyponti területek ideális kiegészítését fogja jelenteni.
Bátai Dóra
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >