Viscom 2009, Düsseldorf: A digital signage új megoldásai
A vizuális kommunikáció 2009. október 1-je és 3-a között Düsseldorfban megrendezett nemzetközi szakmai kiállításán, a Viscomon 10 900 szakmai látogató 310 cég termékeit és szolgáltatásait tekintette meg.Amint azt Hans-Joachim Erbel, a kiállítást megrendező Reed Exhibitions Deutschland GmbH ügyvezető igazgatója a nyitónapon tartott nemzetközi sajtótájékoztatón elmondta, az eredetileg a reklámtechnikára, a fényreklámra és a reklámdekorációra – a magyar szaknyelvben is meghonosodott angol kifejezéssel: sigmaking-re – összpontosító vizuális kommunikáció terén a továbbiakban előbb a széles formátumú nyomtatás és a digitális nyomtatás, a kültéri reklámozás, a displayek alkalmazása, valamint a reklámozási célú textilfeldolgozás került előtérbe, napjainkban pedig a digitális tartalomszolgáltató rendszerek (digital signage) és a professzionális, ipari célú tintasugaras nyomtatás térhódításának lehetünk tanúi.
Ennek megfelelően a 2009. októberi, düsseldorfi Viscomot a széles formátumú nyomtatók, ezen belül a tintasugaras, digitális nyomtatóberendezések és az e célra felhasználható anyagok, mindenekelőtt az öntött fóliák és a digital signage legújabb megoldásai uralták.
Digitális eszközök saját univerzuma
Utóbbi terület „A digital signage világa” mottóval afféle kiállításon belüli kiállításként önálló felületen mutathatta be újdonságait. Jól kiegészítette a csatlakozó „Digital signage fejlesztői park” elnevezést viselő program, amelynek keretében a szoftvergyártók és a digital signage számára szolgáltatók kínálatát tekinthették meg az érdeklődők.
Amint a sajtótájékoztatón Petra Lassahn, a düsseldorfi Viscom kiállítás eseményszervezési igazgatója is rámutatott, a digital signage három pillérre épül: a kiskereskedelmi értékesítésre, az útbaigazításra (pályaudvari, megállóhelyi, szállodai útmutató táblák stb.), s végül az információközlésre/tájékoztatásra.
A Viscom 2007 óta igyekszik előmozdítani e fiatal kommunikációs médium fejlődését a fenti elnevezést viselő, önálló pályázat kiírásával, amelynek keretében a digital signage legjobb gyakorlati alkalmazási eredményeit díjazzák. A 2009-ben harmadik alkalommal megrendezésre kerülő pályázaton öt kategóriában – „Retail Signage” (Kiskereskedelmi alkalmazás); „Guide Signage” (Útbaigazítás/Felvilágosítás); „Information Signage” (Információközlés/Tájékoztatás); „Content for Digital Signage” (Digitális tartalomszolgáltatás); „Interactive Signage (Interaktív megoldások) – kategóriánként három projekt kaphatott jelölést, s az összesen 15 pályázatból kategóriánként egy-egy győztest hirdetett ki a zsűri. A különösen innovatív projektek különdíjban részesülhetnek, e különdíjra 2009-ben négy pályázat kapott jelölést. A díjazásra jelölt pályamunkákat a düsseldorfi Viscom „A digital signage világa” című program keretében külön kiállítási felületen mutatták be. A díjakat 2009. október 2-án a „Viscom night” elnevezésű rendezvényen adták át.
Az FMCG-szektort az említett három pillér közül közvetlenül érintő kiskereskedelmi értékesítés alkalmazási területéről három igen érdekes projekt kapott jelölést az idei Digital Signage Best Practice Award kategória díjára:
• Online Software AG – „Multimédiás ár- és reklámkommunikáció a Dodenhof bevásárlóközpontban”
A legnagyobb észak-németországi bevásárlóközpontban összesen 12 videófalat, 58 önálló displayt, 18 kétdisplayes mérleget, valamint egy digitális vásárlói információs rendszert építettek ki, a vásárlók emocionális megszólításának, szórakoztatásának, vásárlási kedvük fokozásának, továbbá a Dodenhof modern, vásárlóorientált cégként történő pozicionálásának céljával.
• Marketing displays GmbH & Co. KG – „Információs oszlop a BMW Mini-akciójának multimédiás kártyatartóihoz”
Az állvány logóval, és a névjegyek gyűjtésére szolgáló információs oszlop a BMW igényeinek megfelelően egyedileg készült. Jellemzői: 8,4” átmérőjű LCD-képernyő, 800×600 pixel felbontás, 250 cd/m² fényerő, 500:1 kontrasztarány, MPEG-1, -2 és -4 (DivX), valamint JPG-formátumok, PAL- és NTSC-rendszer, 1 GB NAND-memória (beépítve), tartalomfrissítés USB-pendrive-val vagy bármilyen memóriakártyával, beüzemelés vagy helyi (adaptív) programozás nélkül azonnal üzemkész, áram alá helyezéskor a videók lejátszása automatikusan indul, végtelenített lejátszás. Az 1 GB belső memória révén kivédhető a memóriakártyák ellopásának veszélye, előre programozható időpontokban önműködően ki- és bekapcsol, a vállalati arculattal teljesen konform logó, gyűjtődoboz a névjegyek bedobásához, prospektustartók, szerszámok nélküli, egyszerű szerelhetőség.
• K.U.L.T Objekt – „Digitális térberendezés a flensburgi Jürgensen Intersport szakáruház számára”
A lépcsők kialakítása a többszintes eladóterek tervezése során egyike a legbonyolultabb és legigényesebb feladatoknak, döntő hatása van ugyanis arra, hogyan oszlanak el a vásárlók a teljes eladótérben (felületen). A szűkös hely és a behatárolt látószög különleges kreativitást igényel a tervezőktől. A K.U.L.T. Objekt cég az elmúlt években kifejezetten az ilyen neuralgikus helyekre összpontosította figyelmét. Az új flensburgi Jürgensen Intersport szakáruház esetében a tervezők arra törekedtek, hogy a külső betonfalakon áthatoló sziklák által meghatározott környezeti látványt egy részben szintén a „sziklavidéken” áthatoló, az eléje helyezett üveghomlokzattal ellenpontozzák. Az üvegtáblákba azonos magasságban beépített négy, 40”-os képernyő olyan érzetet kelt, mintha a fal előtt lebegnének. Az ugyancsak a K.U.L.T. Objekt által készített videó csörgedező hegyi patakokat, izzó lávafolyamokat vagy tajtékzó tengeri hullámverést tár a szemlélődők elé. A teljes médiarendszert egy hálózati médialejátszó látja el, így a képernyőkön látható tartalom teljes mértékben szinkronban van egymással.
A három pályázat közül a kategória első díját végül az Online Software AG multimédiás ár- és reklámkommunikációs projektje nyerte el.
A Viscom kiállítás 2010-től új súlyponti területtel bővül: „A displayek és az eladáshelyi reklám világa” (Display/POS World) elnevezéssel önálló felületen jelenhetnek meg a display-, eladáshelyireklám- és a csomagolási megoldások gyártói és szállítói/forgalmazói. Petra Lassahn eseményszervezési igazgató szerint ez a már megszokott súlyponti területek ideális kiegészítését fogja jelenteni.
Bátai Dóra
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >