Visa Europe: folyamatosan nő a kártyahasználat Magyarországon
A Visa Europe a mai napon bejelentette Magyarországra vonatkozó 2013-as eredményeit. Annak ellenére, hogy 2013 kihívásokkal teli év volt a Visa számára a magyar piacon a Visa kártyahasználat folyamatosan nőtt, és 2014-ben további növekedés várható. A Visa Europe jelenleg azon dolgozik, hogy olyan új Visa termékeket és fizetési megoldásokat hozzon a magyar piacra, mint például a Visa érintésmentes technológia, vagy a Visa első digitális pénztárca szolgáltatása, a V.me by Visa.
A betéti, üzleti és hitelkártyák használata növekedést mutatott a 2013 decemberét megelőző 12 hónapban: az egy kártyára eső tranzakció szám több mint 5 százalékkal nőtt. A magyarok egyre gyakrabban használják a hitelkártyáikat: a tranzakciók száma 16,6 százalékkal, ezen belül a POS tranzakciók száma közel 20 százalékkal emelkedett. A betéti kártyáknál az egy kártyára eső tranzakció szám 4,5 százalékkal haladta meg 2012-es év végi szintet. Habár az üzleti kártya ágazat a Visa legkisebb szegmensét jelenti Magyarországon, nagyon jól teljesített az elmúlt évben. Az üzleti kártyás költések (16,9%), a tranzakciók száma (10,6%) és a POS tranzakciók száma (13,9%) is kétszámjegyű növekedést mutatott a tavalyi évben.
Kiss Ede, a Visa Europe Magyarországért felelős területi vezetője elmondta: “2013 egy nehéz év volt számunkra, de 2014 elejétől ismét lehetőség nyílt a performacia alapú versenyre a kártyarendszerek között. Jelenleg új termékek és technológiák bevezetésén dolgozunk, és azon, hogy kényelmes és megbízható alternatívát biztosítsunk a kereskedők és kártyabirtokosok számára a fizetési megoldások terén.”
“Az első Visa érintésmentes kártyák sikeres bevezetését követően, 2014-ben újabb magyarországi tagbankok csatlakoznak már meglévő partnerünkhöz, és kezdik meg a kártyák nagymennyiségű kibocsátást. Már nincs visszaút a technológia elterjedésében.”
„Az érintésmentes fizetési megoldáson túl, belekezdtük a V.me by Visa, a Visa első digitális pénztárca szolgáltatásának piaci szintű bevezetésének előkészítésébe is.”
A Visa Európában
Európában jelenleg már 500 millió Visa kártya van forgalomban, és minden 6,5 euróból 1 eurót Visa kártyán költenek el. A 2013 szeptemberével záródó évben a Visa kártyás költések értéke elérte a 2000 milliárd eurót, és a POS költések 8,5 százalékkal növekedtek.
Az e-kereskedelem hatalmas sebességgel nőtt tavaly, ami 20 százalékos bővült jelent egy év alatt. Ez párhuzamba állítható azzal, hogy a Visa Europe elindította első, pán-európai digitális pénztárca szolgáltatását, a V.me by Visa-t, amely már négy országban elérhető: Franciaországban, Spanyolországban, Lengyelországban és az Egyesült Királyságban.
Az érintésmentes technológia fénysebességgel terjed egész Európában, és ma már kétszer annyi országban érhető el, mint egy éve. Jelenleg 63 olyan érintésmentes projekt létezik Európában, amely fut vagy már létrejött a megállapodás a partnerekkel.
Nicolas Huss, a Visa Europe vezérigazgatója a következőket mondta: “Egy nagyon sikeres vállalathoz csatlakoztam, amely óriási eredményekkel büszkélkedhet: annyi Visa kártya van, mint ahány ember Európában (500 millió), és minden 6,5 euróból 1 eurót Visa kártyán költenek el.”
„Ez egy kitűnő alap, amire építhetünk a jövőben. A következő időszakra négy prioritást határoztam meg: tovább bővítjük a következő generációs fizetési megoldásainkat, hogy lépést tarthassunk az új technológiákkal, különösen a mobil és digitális piac növekedésével. Fegyelmezett kereskedelmi szemléletet alkalmazunk, hogy hatékonyabb, agilis vállaltként működhessünk. Konstruktív együttműködésre törekszünk a szabályozó szervekkel, hogy kölcsönösen előnyös megoldások születhessenek. A munkánk során rugalmasabban járunk el, hogy még inkább megfeleljünk partnereink és fogyasztóink igényeinek Európa-szerte.”
„Mint tagsági szervezet olyan megoldásokra fókuszálunk, amelyek a négyszereplős modellünk minden tagjának érdekeit szolgálják. A jövőbeni sikerünk kedvez az európai gazdaságnak, mivel az elektronikus fizetés segíti a kereskedelmet, és átveszi a kevésbé hatékony és költséges készpénz helyét, valamint segít a szürkegazdaság elleni küzdelemben. Előnyös a bankok számára, mivel a nevükben invesztálunk fizetési innovációkba. Jó a kereskedőknek és vállalkozásoknak, mivel lehetővé tesszük számukra, hogy gyorsabban, biztonságosabban és egyszerűbben fizessenek bármilyen csatornán keresztül. Hasznos a fogyasztóknak, mivel könnyen, kényelmesen és biztonságosan fizethetnek.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >