Visa: egyre gyakrabban használják a magyarok bankkártyáikat
Magyarországon is egyre inkább előtérbe kerül a kártyás fizetés a készpénzhasználattal szemben; a Visa Europe balatoni régióra kiterjedő felmérése szerint 17 százalékkal nőtt a kereskedőhelyi terminálos (POS) tranzakciók száma júniusban és júliusban az előző évi adatokhoz képest.
A Visa Europe kedden közzétett jelentésében ismerteti: a Visa-kártyás POS-költések összértéke több mint 2 milliárd forint volt a nyár első két hónapjában a régióban, 19 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában.
A magyar kártyatulajdonosok az élelmiszerüzletekben és a szupermarketekben költöttek legtöbbet, összesen 489 millió forintot, az előző évhez képest ez 16 százalékos emelkedés.
A balatoni éttermekben 150 millió forintot fizettek ki bankkártyával a magyarok, 37 százalékkal nagyobb összeget, a szállodai számlák bankkártyás kiegyenlítésére pedig összesen 188 millió forintot költöttek, ami 18 százalékkal magasabb a tavalyi évben mért adatnál.
A POS-költési adatok alapján a magyarok körében a legnépszerűbb balatoni úti cél Siófok és Keszthely volt az idén az első két nyári hónapban, megelőzve Balatonfüredet, Balatonlellét és Balatonboglárt. Az öt legnépszerűbb településen a POS költések összértéke a vizsgált két hónap alatt elérte az 1,5 milliárd forintot.
A külföldiek kártyás költéseinek összértéke 1,5 milliárd forint volt a nyár első két hónapjában a Balatonnál, összesen 107 ezer POS-tranzakciót bonyolítottak le külföldi kártyabirtokosok a balatoni régióban – teszik hozzá a közleményben.
A Visa Europe fizetési technológiákat kínáló vállalat, amely 37 európai ország tagbankja és más pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó cég irányítása alatt áll. A vállalat európai piaci részesedése 2013-ban 56,9 százalék volt. Európában több mint 500 millió Visa-kártya van forgalomban, éves szinten az összesített Visa-kártyás költés meghaladja a 2000 milliárd eurót, ebből a POS-költések értéke 1500 milliárd euró. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >A Visa és a Disney között több évre szóló stratégiai együttműködés jött létre
A Walt Disney Company és a digitális fizetési megoldások világvezetője,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >