Virtuális Magyarország a Berlini Zöld Héten
Ebben az évben hazánk partnerországként jelenik meg az egyik legrangosabb nemzetközi élelmiszeripari szakkiállításon, a berlini Grüne Wochén. A gasztronómia mellett turisztikai és kulturális elemekre is épül Magyarország vizuális megjelenése.
A világ egyik legnagyobb mezőgazdasági, élelmiszeripari és kertészeti fogyasztói kiállításaként ismert berlini Grüne Woche nemzetközi vásáron hazánk ezúttal partnerországként szerepel, a magyar megjelenést az Agrármarketing Centrum (AMC) szervezi és finanszírozza. Magyarország 1972 óta vesz részt a kiállításon.
A német piac jelenleg is hazánk agrártermékeinek egyik legnagyobb felvevő piaca. A partnerországi státusztól a magyar versenypozíció jelentős javulására számítanak a szervezők.
A tavalyi adatok szerint a 10 napos rendezvényen 403 ezer látogatót regisztráltak, közel 30 százalékuk volt szakmai érdeklődő. A nagyközönség főként családos, kikapcsolódni és vásárolni szándékozó (elsősorban kelet-német) fogyasztókat jelent. Ezt szem előtt tartva emelték ki a koncepcióban tájegységeinkhez kapcsolódó, jellegzetes élelmiszeripari termékeinket, innen irányítva a figyelmet egyedi élelmiszerexport-kínálatunkra és gasztronómiánkra. A hangsúly az ízes, minőségi és biztonságos élelmiszerekre, a hagyomány és a korszerűség ötvözetére kerül.
A koncepció élvezetes és színes környezetben valósul meg: a bruttó 1600 m2-es nemzeti stand részét képezi Magyarország stilizált térképe és ismertebb tájegységeinek megjelenítése, ahol a látogatók „virtuális országjárás” keretében ismerkedhetnek meg a kiállított termékekkel és azok gyártóival. Megjelenik többek között a Balaton, neves borvidékeink, Szeged és a magyar puszta is. A pavilonban helyet kap egy magyar csárda is.
A kiállítás ideje alatt, valamint a protokollesemények kísérőjeként magyaros műsorok szórakoztatják a közönséget: a zenei, népi előadások mellett helyszíni programelemek is szerepelnek a tervezetben (például Rubik-kocka kirakó verseny, ki tud többet Magyarországról).
A fenti kiállítási installáción túl egységes látványelemek kísérik végig a standokat, a nyomtatványokat és a hirdetési felületeket is. A kreatív koncepcióban Magyarországot egy trikolórban füstölgő csípős paprika szimbolizálja.
A nemzeti megjelenést kereskedelemfejlesztő üzletember-találkozó egészíti ki január 21-én.
A korábbi évek munkáját folytatva a közönségvásárral egy időben az AMC ismét áruházi akciót szervez a Kaufhof berlini egységeinek élelmiszer osztályán és most először a berlini METRO áruházakban is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Protechtor Future Summit: A gazdasági-politikai szakértők már az összeomlást várják, a cégvezérek körében viszont töretlen az optimizmus
Klímaváltozás, járványok, erőforráshiány, biztonsági fenyegetések – válságok mindig is voltak,…
Tovább olvasom >Itt van most Európa legolcsóbb karácsonyi vására
Az erdélyi Nagyszeben karácsonyi vására mára Európa egyik legkedveltebb adventi…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >