Virtuális élmények a boltokban

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 05. 10. 10:20

Az USA üzleteibe visszatérő vásárlókat egyre több helyen kterjesztett valóság (AR) virtuális élmények várják. A Poplar Studio, az USA-ban vezető kreatív platform együttműködési megállapodást kötött a Raydiant digitális eszközöket forgalmazó vállalattal, hogy közös komplex, tartalom és eszköz szolgáltatásukkal egyre több boltban fokozzák a vásárlási élményt.

Virtuális a boltokban

A POPAI Magyarország anyaszervezete, a Shop! központ új szolgáltatást kínál tagjainak „Experience Retail Today” néven, aktuális, nemzetközi kereskedelmi témájú cikkgyűjteményt küld a feliratkozók postaládájába, innen származik a következő híradás is.

Egyszerre on- és offline

Az Egyesült Államokban a vásárlók közel 60%-a használja az okostelefonját termékinformáció keresésére és ár összehasonlításra a boltokban vásárlás közben. A Poplar Studio és a Raydiant együttműködése tehát szinte egy természetes lépés a kiskereskedelmi innovációs folyamatban. A boltokba kihelyezett Raydiant eszközökön a Poplar Studio AR és 3D virtuális programjai futnak majd. Az eszközök között megtalálható a digitális tükör is, amely hozzásegíti a vásárlókat, hogy a ruhákat virtuálisan próbálgassák, arról fotókat posztoljanak. A kiterjesztett valóság technológiájának köszönhetően látványos termékbemutatók, játékok, szórakoztató programok is elérhetőek lesznek.

Digitális tükör

A fenti technológia segítségével a kereskedők a fizikai bolti élményeket tovább fokozhatják a digitális élményekkel. Mivel az egyes üzletekben található készletek hiányosak lehetnek, az AR technológia és a virtuális felpróbálás lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy a lánc teljes készletéből válogassanak.

Mentőöv a boltoknak

A világjárvány tartós hatással volt a kiskereskedelemre az Egyesült Államokban, ahol arra számítanak, hogy az elkövetkező öt évben csaknem 81 000 kiskereskedelmi egység zár majd be. Mivel a fogyasztók hozzászoktak a biztonságos online vásárláshoz, a kiskereskedőknek új módszerekre van  szükségük a vásárlóikkal való kapcsolattartáshoz és visszacsábításukhoz az üzletekbe.

– A COVID-19 járvány csak felgyorsította a fizikai üzlet bezárásának tendenciáját, amely néhány évvel ezelőtt kezdődött, párhuzamosan az e-kereskedelem térnyerésével. A vevők ma már nemcsak a digitális vásárlást ismerik, hanem elvárják, hogy vásárlási szokásaik részeként használják a technológiát, a termék felfedezésétől a megvásárlásáig. A kiskereskedőknek át kell alakítaniuk fizikai kínálatukat, és új digitális eszközöket kell elfogadniuk, például AR virtuális próbákat és 3D termékmegjelenítést annak érdekében, hogy innovatívnak tűnhessenek, miközben biztonságos, praktikus és vonzó vásárlási élményt nyújtanak. A Raydiant partneri együttműködésével a Poplar Studio büszkén segíti a kiskereskedőket a jövő áruházainak felépítésében – hangsúlyozta David Ripert, a Poplar Studio társalapítója és vezérigazgatója.

AR

– A Raydiant első számú célja az, hogy a piacon a legjobb megoldást nyújtsuk a boltok számára, hogy az eladóterekben igazi „WOW” élménnyel kápráztathassák el vásárlóikat. A pandémia végével a vevők kényelmes, élménydús tapasztalatokat keresnek, ugyanakkor higiéniára és biztonságra is vágynak. Ez az oka annak, hogy a digitális vásárlási élmény gyorsan elengedhetetlenné vált a sikeres kiskereskedők számára mindenhol, és ezért örülünk annak, hogy a Poplar Studio-val összefogtunk. Hisszük, hogy ez a partnerség a következő lépés a jobb, élvezetesebb in-store élmény megteremtésére a kiskereskedők számára mindenhol – tette hozzá Bobby Marmahat, a Raydiant vezérigazgatója.

Kapcsolódó cikkeink