Virsliroham november-decemberben: 5 ezer tonna fogyott tavaly
Közel 5 milliárd forintért, kb. 5 ezer tonna virslit adtak el a boltokban tavaly november-decemberben – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat. Így a karácsony-szilveszteri időszakra az éves mennyiség 19 százaléka jutott.
Az ünnepi szezonban némileg olcsóbb lett az önkiszolgálással eladott virsli tavaly is, egy évvel korábban is. Ennek egyik oka, hogy ilyenkor megnövekszik a láncok saját márkás termékei iránti kereslet. Amíg egy kilogramm virsli mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára múlt év szeptember-októberben 982 forint volt, addig november-decemberben 970 forint.
Ha az egész évet tekintjük: a virsli éves kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 27 milliárd forintot 2008. november-2009. októberben. Ez 9 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Mennyiségben a bolti eladás stabilan évi 27 ezer tonna körül alakult, mindkét tizenkét hónapos periódusban.
Az önkiszolgáló eladás részaránya megint emelkedett. Ez a forma viszi el a virsli kiskereskedelmi forgalmának több mint háromnegyedét, mind értékben, mind mennyiségben. A virsli bolti eladásából 36 százalék jutott a láncok saját márkáira, tavaly szeptember-októberben, mennyiséget tekintve; idén a hasonló periódusban pedig 37 százalék.
Megállt a virsli-eladás koncentrálódása. Hipermarketre az eladott mennyiség 36 százaléka jutott 2008. november-2009. októberben, ahogyan egy évvel korábban is. Az ünnepi időszakban viszont megugrott a hipermarket forgalma, részaránya 40 százalék. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna mutatója stabilan 38 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A kormány kompenzációval segíti a sertéstartó gazdákat
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
Egy különleges alkalomból szervezetett partnertalálkozót a Hungaria, az eseménnyel az…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >