Virágzik a luxustermékek online kereskedelme Kínában
Csaknem 70 százalékkal nőtt a luxuscikkek internetes kereskedelme 2011-ben Kínában, a következő években, éves szinten 30 százalékos bővülés várható.
A 2010-es 6,4 milliárd jüanről (224 milliárd forint) tavaly 10,7 milliárd jüanre (374 milliárd forint) nőtt a luxustermékek online kereskedelme Kínában – derül ki az internetes trendeket vizsgáló iResearch felméréséből. A bővülés a következő években biztosan folytatódik, az értékesítés 2015-re akár a 37 milliárd jüant (1,3 ezer milliárd forint) is meghaladhatja.
Ez azt jelenti, hogy a luxuscikkek adásvétele Kína világhálón bonyolított kereskedelmének akár 8 százalékát is kiteheti majd. „A internetes luxuscikkek piaca még szerény méretű az országban. Mi az iparág robbanására várunk” – fogalmazott Csen Hsziao (Chen Xiao), az ihaveu.com luxustermékeket árusító oldal alapítója a China News Weekly kínai magazinnak. A „robbanáshoz” az árukínálat bővítésére lesz szükség, jelenleg ugyanis főleg táskákat, ékszereket és órákat kínálnak az interneten.
A további iparági lendületet ezen túl a vámok és a fogyasztási adó csökkentése segítené, melyre a kereskedelmi minisztérium szóvivője, Jao Csien (Yao Jian) korábban már ígéretet tett. Jelenleg mintegy 173 millióan vásárolnak interneten az országban, számuk 2014-re 350 millióra nőhet. Az amerikai Boston Consulting Group szerint a kelet-ázsiai ország – az Egyesült Államokat megelőzve – 2015-re a világ legnagyobb e-kereskedelmi piacává válik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >