VIP-élmény – A beavatottság érzése a vendégben

Szerző: Trade Horeca Dátum: 2018. 07. 23. 11:14

Még a legnagyobb figyelemnél és „körbeudvarolásnál” is jobban erősítik a vendégben a beavatottság érzését a VIP-élmények. Az ötlet Kaliforniából, pontosabban Hollywoodból indult hódító útjára, ahol, aki nem tud celebbé válni, legalább szeretné a fontosság látszatát megteremteni maga számára.

Az éttermi VIP-szobáknak és az exkluzivitás érzetét biztosító speciális különtermeknek eddig is nagy hagyománya volt, de úgy tűnik, eljött az ideje a titkos menüsoroknak és titkos ételeknek is, amelyekről csak a beavatottak tudhatnak, és ők is csak speciális feltételekkel juthatnak hozzájuk. Egy étterem jó üzleti érzékű vezetője például néhány ételt szándékosan nem tüntetett fel az étlapon, így azt csak azok rendelhették ki, akik tudtak a különleges fogások létezéséről. Az ötletet hamar átvették mások is: ma már van olyan üzlet is a „filmvárosban”, ahol egyenesen jelszót kérnek a titokban tartott fogások megrendeléséhez, így senki sem lepődhet meg, ha rendelés közben a pincér egyszer csak visszakérdez: „jelszó?”. Némelyik étteremben titkos ajtóval elválasztott asztalhoz ülhetnek a bennfentes vendégek.

Hogy a módszer nem feltétlenül mindenkinek szimpatikus? Meglehet, de a törzsvendégeknek szánt ilyenfajta „többletszolgáltatás” még mindig a legeredetibb, legkönnyedebbnek tűnő módszer akár egy kisváros ismert személyiségeinek, újságíróinak becsalogatására is. Az ötlet elterjedtségére mi sem jobb bizonyíték annál, minthogy a város néhány hamburgerese egy időben még parodizálta is ezt a divatot.

Kapcsolódó cikkeink