Világvége-hangulatban nehéz zabtejet eladni – megtorpant az Oatly növekedése

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 10. 20. 10:06
🎧 Hallgasd a cikket:

A fenntarthatósági kommunikáció túlzottan negatív, „apokaliptikus” hangvétele is szerepet játszik abban, hogy csökkent a növényi tejek iránti kereslet – véli Toni Petersson, az Oatly vezérigazgatója.

Fotó: Oatly/Plant Based News

A svéd zabtejmárka vezetője a Financial Times-nak nyilatkozva elmondta: sok amerikai fogyasztó kiábrándult a zöld marketingből és a greenwashingból, így elfordult a fenntartható élelmiszerek kategóriájától – írja a Telex.

Míg Európában 12 százalékkal nőttek az eladások, az Oatly bevételei Kínában és Észak-Amerikában 6–7 százalékkal estek vissza az idei második negyedévben. Az USA-ban 2024-ben 2,8 milliárd dollárnyi növényi tejet értékesítettek, ami 5%-os csökkenést jelentett az előző évhez képest – miközben a tehéntej-eladások egy százalékkal emelkedtek.

A piacot emellett az infláció, a fogyasztók árérzékenysége és a fehérjedús, természetes élelmiszerek felé fordulás is sújtja. A korábban 10 milliárd dolláros tőzsdei értékelésű Oatly ma már mindössze 411 millió dollárt ér, és négy év alatt 1,2 milliárd dollárnyi veszteséget halmozott fel.

A növényi alapú szektor egészére jellemző a lassulás: a járvány alatti fellendülés után a fogyasztói érdeklődés mérséklődött, és az innovációk hiánya, illetve az ultrafeldolgozott termékekkel szembeni bizalmatlanság miatt a növényi italok növekedési pályája egyelőre megtorpant.

Kapcsolódó cikkeink