Világszerte terjednek a Costa-kávézók
A Costa külföldi üzletek forgalmának és az új kávézók nyitásának köszönheti eredményét a brit Whitbread vendéglátóipari csoport. A Costa forgalma az elmúlt három hónapban 22,5 százalékkal bővült, amely a csoport forgalmának növekedését 9,2 százalékra nyomta.
A Whitbread Premier Inns szállodalánca se teljesített rosszul: londoni forgalma 8 százalékkal haladta meg az előző év ugyanazon időszakában regisztrált adatokat. Az éttermi láncok azonban visszaesést szenvedtek el, a menedzsment szerint ugyanis egyre kevesebben járnak étterembe. Az eladások 1,4 százalékkal voltak kevesebbek a tavalyinál. A vállalat eredménye egyébként az elemzők által vártnak megfelelően alakult.
A menedzsment szerint az elmúlt három hónap forgalmát a húsvéti ünnepi szezon és a királyi esküvő által generált turisztikai forgalom is nagyban segítette.
Az említett időszakban a csoport 73 Costa kávézót nyitott világszerte, franchise rendszerben. Az új üzletek forgalmát leszámítva éves viszonylatban 4 százalékos volt a Costa árbevételének növekedése.
Magyarországon összesen három Costa Coffee kávéház üzemel, amelyek a Lapker Zrt. kizárólagos franchise tulajdonában állnak. A világ legnagyobb üzlete is a magyar fővárosban van: ez a 300 négyzetméteres Eiffel téri Costa – írja a BBC nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >