Világszerte terjednek a Costa-kávézók
A Costa külföldi üzletek forgalmának és az új kávézók nyitásának köszönheti eredményét a brit Whitbread vendéglátóipari csoport. A Costa forgalma az elmúlt három hónapban 22,5 százalékkal bővült, amely a csoport forgalmának növekedését 9,2 százalékra nyomta.
A Whitbread Premier Inns szállodalánca se teljesített rosszul: londoni forgalma 8 százalékkal haladta meg az előző év ugyanazon időszakában regisztrált adatokat. Az éttermi láncok azonban visszaesést szenvedtek el, a menedzsment szerint ugyanis egyre kevesebben járnak étterembe. Az eladások 1,4 százalékkal voltak kevesebbek a tavalyinál. A vállalat eredménye egyébként az elemzők által vártnak megfelelően alakult.
A menedzsment szerint az elmúlt három hónap forgalmát a húsvéti ünnepi szezon és a királyi esküvő által generált turisztikai forgalom is nagyban segítette.
Az említett időszakban a csoport 73 Costa kávézót nyitott világszerte, franchise rendszerben. Az új üzletek forgalmát leszámítva éves viszonylatban 4 százalékos volt a Costa árbevételének növekedése.
Magyarországon összesen három Costa Coffee kávéház üzemel, amelyek a Lapker Zrt. kizárólagos franchise tulajdonában állnak. A világ legnagyobb üzlete is a magyar fővárosban van: ez a 300 négyzetméteres Eiffel téri Costa – írja a BBC nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >