Világszerte tartanak az emberek az energiaárak emelkedésétől
A fogyasztók kétharmada tudja, hogy miként állhatna át zöld energiára, csak éppen nem akar több pénzt vagy időt szánni erre – mutat rá az EY 21 piacon, többek között Spanyolországban, Németországban és Lengyelországban, összesen közel 100 000 lakossági energiafogyasztó bevonásával készült kutatása. A megkérdezettek döntő többsége már egy 10 százalékos áramáremelést sem tudna kifizetni.
Egyre kevésbé bíznak az emberek az energiaellátás jövőjében – derül ki az EY nemzetközi energetikai jelentéséből. A válaszadók alig a harmada (30%) hisz abban, hogy az energia megfizethető marad, tízből heten (72%) pedig már most se tudnák kigazdálkodni, ha 10 százalékkal megemelkedne a villanyszámlájuk. A megkérdezettek kétharmada nem tervezi, hogy a következő három évben olyan fenntartható megoldásokra költ, mint a napelem vagy az elektromos autó.
„Tapasztalataink szerint a hazai lakosság is hasonlóan tekint a zöld átállásra, vagyis üdvözli és szükségesnek látja, de az emberek többségének szüksége van a támogatásra. Ahhoz tehát, hogy Magyarország további, látványos fejlődést tudjon elérni ezen a területen egyszerre van szükség a megfelelő ösztönzőkre, valamint a szolgáltatók segítségére”
– emelte ki Ságodi Attila, az EY-Parthenon vezetője. Hozzátette, kritikusan fontos, hogy olyan fogyasztóközpontú fejlesztések történjenek, ami valóban közelebb viszi a gazdaságot egy zöldebb és hatékonyabb energiarendszerhez.
Az EY felmérése arra is kitér, hogy nem csak olcsó energiát vár el a szolgáltatóktól a lakosság döntő többsége (77%), de személyre szabott megoldásokat (67%) is. A fogyasztók negyedét (18%) érdeklik az új, fenntartható energetikai eszközök, ha azokat könnyű beszerezni és telepíteni.
Kapcsolódó cikkeink
Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >