Világszerte optimisták a vezérigazgatók, indulhat a növekedés
Tavalyhoz képest derűlátóbbak a vezetők a növekedési kilátásokkal kapcsolatban – mutat rá az EY legfrissebb, 21 országban köztük Franciaországban, Németországban, Olaszországban 1200 vezérigazgató és 300 intézményi befektető részvételével készült nemzetközi felmérése. A várható bővülést kihasználva egyre többen gondolkodnak felvásárlásokban.
A cikk a Trade magazin 2024/8-9. lapszámában olvasható.
Bevétel- és profitnövekedésre számít az EY kutatásában részt vevő CEO-k többsége (60% és 65%). Az előrejelzésük megegyezik a befektetők elvárásaival, akik elsősorban bővülést, valamint digitális fejlesztéseket és költségoptimalizálást várnak el a vezérigazgatóktól.
– A piaci várakozások alapján a következő két évben a magyar gazdaság fokozatosan élénkülhet, ahogy a GDP-növekedés mellett várhatóan csökkenni fog az infláció és a kamatlábak is. A vállalatoknak érdemes felkészülniük a kedvezőbb kilátásokra és a hatékonyság javításával, valamint a költségek csökkentésével forrást képezni a szervezet hosszú távú bővüléséhez – hangsúlyozta dr. Vaszari Péter, az EY stratégiai tanácsadással és tranzakciókkal foglalkozó területének partnere.
A vállalati összeolvadásokra és felvásárlásokra (M&A) is komoly várakozással tekintenek idén a vezérigazgatók és az intézményi befektetők. A megkérdezettek a tranzakcióktól leginkább új technológiák, termelési kapacitásokat és innovatív startupok bekebelezését reméli (40%), de a piaci részesedés növelése (33%) és a földrajzi terjeszkedés (32%) is kiemelt cél a felmérés szerint. Ennek megfelelően, a következő egy évben várhatóan növekszik a tőzsdei bevezetések (71%), a stratégiai szövetségek (48%) és az összeolvadások (42%) iránti érdeklődés. //
Kapcsolódó cikkeink
Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >