Világszerte optimisták a vezérigazgatók, indulhat a növekedés
Tavalyhoz képest derűlátóbbak a vezetők a növekedési kilátásokkal kapcsolatban – mutat rá az EY legfrissebb, 21 országban köztük Franciaországban, Németországban, Olaszországban 1200 vezérigazgató és 300 intézményi befektető részvételével készült nemzetközi felmérése. A várható bővülést kihasználva egyre többen gondolkodnak felvásárlásokban.
A cikk a Trade magazin 2024/8-9. lapszámában olvasható.
Bevétel- és profitnövekedésre számít az EY kutatásában részt vevő CEO-k többsége (60% és 65%). Az előrejelzésük megegyezik a befektetők elvárásaival, akik elsősorban bővülést, valamint digitális fejlesztéseket és költségoptimalizálást várnak el a vezérigazgatóktól.
– A piaci várakozások alapján a következő két évben a magyar gazdaság fokozatosan élénkülhet, ahogy a GDP-növekedés mellett várhatóan csökkenni fog az infláció és a kamatlábak is. A vállalatoknak érdemes felkészülniük a kedvezőbb kilátásokra és a hatékonyság javításával, valamint a költségek csökkentésével forrást képezni a szervezet hosszú távú bővüléséhez – hangsúlyozta dr. Vaszari Péter, az EY stratégiai tanácsadással és tranzakciókkal foglalkozó területének partnere.
A vállalati összeolvadásokra és felvásárlásokra (M&A) is komoly várakozással tekintenek idén a vezérigazgatók és az intézményi befektetők. A megkérdezettek a tranzakcióktól leginkább új technológiák, termelési kapacitásokat és innovatív startupok bekebelezését reméli (40%), de a piaci részesedés növelése (33%) és a földrajzi terjeszkedés (32%) is kiemelt cél a felmérés szerint. Ennek megfelelően, a következő egy évben várhatóan növekszik a tőzsdei bevezetések (71%), a stratégiai szövetségek (48%) és az összeolvadások (42%) iránti érdeklődés. //
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >