Világszerte optimisták a vezérigazgatók, indulhat a növekedés
Tavalyhoz képest derűlátóbbak a vezetők a növekedési kilátásokkal kapcsolatban – mutat rá az EY legfrissebb, 21 országban köztük Franciaországban, Németországban, Olaszországban 1200 vezérigazgató és 300 intézményi befektető részvételével készült nemzetközi felmérése. A várható bővülést kihasználva egyre többen gondolkodnak felvásárlásokban.
A cikk a Trade magazin 2024/8-9. lapszámában olvasható.
Bevétel- és profitnövekedésre számít az EY kutatásában részt vevő CEO-k többsége (60% és 65%). Az előrejelzésük megegyezik a befektetők elvárásaival, akik elsősorban bővülést, valamint digitális fejlesztéseket és költségoptimalizálást várnak el a vezérigazgatóktól.
– A piaci várakozások alapján a következő két évben a magyar gazdaság fokozatosan élénkülhet, ahogy a GDP-növekedés mellett várhatóan csökkenni fog az infláció és a kamatlábak is. A vállalatoknak érdemes felkészülniük a kedvezőbb kilátásokra és a hatékonyság javításával, valamint a költségek csökkentésével forrást képezni a szervezet hosszú távú bővüléséhez – hangsúlyozta dr. Vaszari Péter, az EY stratégiai tanácsadással és tranzakciókkal foglalkozó területének partnere.
A vállalati összeolvadásokra és felvásárlásokra (M&A) is komoly várakozással tekintenek idén a vezérigazgatók és az intézményi befektetők. A megkérdezettek a tranzakcióktól leginkább új technológiák, termelési kapacitásokat és innovatív startupok bekebelezését reméli (40%), de a piaci részesedés növelése (33%) és a földrajzi terjeszkedés (32%) is kiemelt cél a felmérés szerint. Ennek megfelelően, a következő egy évben várhatóan növekszik a tőzsdei bevezetések (71%), a stratégiai szövetségek (48%) és az összeolvadások (42%) iránti érdeklődés. //
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Tovább fokozzuk az agrárgazdasági együttműködésünket az Egyesült Államokkal
Új dimenziók nyílnak hazánk és az Egyesült Államok között az…
Tovább olvasom >