Világszerte egyre többen spórolnak és váltanak olcsóbb termékekre
Az áremelkedés miatt változnak a fogyasztók vásárlási szokásai, egyre többen spórolnak és váltanak olcsóbb termékekre, egyebek mellett ruházati cikkekre és kozmetikumokra költenek kevesebbet – derül ki az EY legfrissebb nemzetközi felmérésből.

Számít az ár
A negyedévente megjelenő EY ‘Future Consumer Index’ legfrissebb, kilencedik kiadása 2022 februárjában készült el 18 000 fogyasztó részvételével – közölték az MTI-vel.
A kutatásban megállapították, hogy a termékek és a szolgáltatások árának emelkedése az alacsonyabb jövedeleműeket érinti a leginkább hátrányosan, de a közepes és a magasabb keresetűek is megérzik a megnövekedett terheket. Emiatt a vevők visszafogják a fogyasztásukat, olcsóbb árucikkekre váltanak, és kevesebbet vásárolnak a nem létfontosságú készítményekből.
A válaszadók 38 százaléka a ruházati cikkekre, 35 százalékuk a szépségápolási és kozmetikai szerekre, 30 százalékuk pedig alkoholra költ kevesebbet, a megkérdezettek 20, illetve 19 százaléka azonban már a friss és a csomagolt élelmiszereknél is inkább az olcsóbbat választja.
Az emelkedő megélhetési költségek miatt a megkérdezettek 60 százaléka kezdene el megtakarítani: 60 százalékuk a közeljövőben, míg tízből négy ember már most is igyekszik félre tenni.
A közleményben László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője kifejtette, az emelkedő infláció miatt az emberek világszerte és Magyarországon is egyre jobban vigyáznak a pénzükre. Nagyobb költésre csak egyedi ajánlatok vagy emlékezetes programok miatt lesznek hajlandóak, ezért a kereskedőknek ennek tudatában kell átalakítaniuk termékeiket, szolgáltatásaikat és értékajánlatukat is. Aki időben és jól reagál, akár növelheti is az eladásait, a csak az árak emelésére koncentráló cégek azonban könnyen szemben találhatják magukat a kereslet drasztikus csökkenésével.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >K&H: sokan még mindig nem néznek körül a kötelezőknél
Bár a középkorú autósok többsége nyitott a legjobb ajánlatok felkutatására,…
Tovább olvasom >Új vásárlói trendek: influenszerekre és a közösségi médiára támaszkodunk
Nemcsak a közösségi platformoknak jut minden eddiginél nagyobb szerep a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >