Világszerte egyre többen spórolnak és váltanak olcsóbb termékekre
Az áremelkedés miatt változnak a fogyasztók vásárlási szokásai, egyre többen spórolnak és váltanak olcsóbb termékekre, egyebek mellett ruházati cikkekre és kozmetikumokra költenek kevesebbet – derül ki az EY legfrissebb nemzetközi felmérésből.

Számít az ár
A negyedévente megjelenő EY ‘Future Consumer Index’ legfrissebb, kilencedik kiadása 2022 februárjában készült el 18 000 fogyasztó részvételével – közölték az MTI-vel.
A kutatásban megállapították, hogy a termékek és a szolgáltatások árának emelkedése az alacsonyabb jövedeleműeket érinti a leginkább hátrányosan, de a közepes és a magasabb keresetűek is megérzik a megnövekedett terheket. Emiatt a vevők visszafogják a fogyasztásukat, olcsóbb árucikkekre váltanak, és kevesebbet vásárolnak a nem létfontosságú készítményekből.
A válaszadók 38 százaléka a ruházati cikkekre, 35 százalékuk a szépségápolási és kozmetikai szerekre, 30 százalékuk pedig alkoholra költ kevesebbet, a megkérdezettek 20, illetve 19 százaléka azonban már a friss és a csomagolt élelmiszereknél is inkább az olcsóbbat választja.
Az emelkedő megélhetési költségek miatt a megkérdezettek 60 százaléka kezdene el megtakarítani: 60 százalékuk a közeljövőben, míg tízből négy ember már most is igyekszik félre tenni.
A közleményben László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője kifejtette, az emelkedő infláció miatt az emberek világszerte és Magyarországon is egyre jobban vigyáznak a pénzükre. Nagyobb költésre csak egyedi ajánlatok vagy emlékezetes programok miatt lesznek hajlandóak, ezért a kereskedőknek ennek tudatában kell átalakítaniuk termékeiket, szolgáltatásaikat és értékajánlatukat is. Aki időben és jól reagál, akár növelheti is az eladásait, a csak az árak emelésére koncentráló cégek azonban könnyen szemben találhatják magukat a kereslet drasztikus csökkenésével.
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >