Viharos változásokkal fenyegeti a kereskedelmet az információs forradalom – Tudósítónk helyszíni jelentése Barcelonából
Magyarország is szóba került az élelmiszer-kereskedelmi világkongresszus második napján, Barcelonában, csütörtökön. Egy holland tanácsadó, Hans Eysink Smeets arról adott elő, hogy a kereskedelmet milyen módon változtatja meg az információs forradalom. Legerősebben ott hat, ahol az áruban, az értékesítésben nagy szerepet játszik az információ.
– Jelenleg főleg non-food kategóriákat sújt a katasztrófa. Például drámai ütemben szorul vissza a hanghordozók bolti eladása. Nagy-Britanniában a világhírű HMV cég a csőd szélén áll. Világszerte egyre nehezebb helyzetbe kerülnek a videótékák. De a sokak által sebezhetetlennek tartott divatáru-üzleteket is többféle veszély fenyegeti. Önök se dőljenek nyugodtan hátra a székükön, mert a tömegáruk, mint az FMCG értekesítese is szinte biztosan megváltozik a közeljövőben – jelentette ki a holland szakértő…
Az élelmiszer-kereskedelemben véleménye szerint a kompromisszum nélküli stratégia nyer rövid és hosszú távon.
Kivetített egy mátrixot, amely ár és értek viszonyát ábrázolja. Járhatatlannak tartja a lehetőségek közül, hogy egy vállalat alacsony értéket kínáljon, magas áron.
– A legtöbb piaci szereplő viszonylag magas értek/magas ár vagy viszonylag alacsony értek/alacsony ár kombinációjával keres kompromisszumot, hogy eredményesen kereskedjen. Sikeres azonban az maradhat hosszútávon, aki nem keres kompromisszumot, hanem alacsony áron kínál fogyasztói szamara magas értékű árucikkeket.
Ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy úgy látja, Németországban a hipermarket életciklusa vége fele jár, ahogyan Svájcban is. Itt említette meg Magyarországot, Svájccal együtt. Tapasztalatai szerint a két országban a Lidl működik kompromisszumok nélkül, és magas értékű szortimentet kínál, alacsony áron.
Előadása után megkérdeztem Smeets úrtól, mire alapozza állítását. Elmondta, hogy tavaly Magyarországon dolgozott, és ez a vélemény alakult ki benne. Hozzátette, arról nincs információja, hogy a Lidl a magyar piacon tudatosan követ-e kompromisszummentes üzletpolitikát vagy így adódik.
A csütörtöki krónikához tartozik, hogy előadást tartott a Walmart International elnök-vezérigazgatója, Dooug McMillon is. Témája: Együttműködés az innovációban a fenntartható ellátási lánc érdekében.
A Danone vezérigazgatója, Franck Riboud zárta a napot. Előadasának címe: A természet üzleti tevékenységünk szíve-lelke.
Bajai Ernő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >