Vigyázzunk az árleszállításokkal!
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tájékoztatója felhívja a fogyasztók figyelmét az árleszállítások esetén tanúsítandó körültekintő magatartásra. Megfigyelhető ugyanis, hogy ilyenkor egyes kereskedők különböző trükköket is alkalmaznak azért, hogy a fogyasztót becsalogassák az üzletbe, illetve őt vásárlásra bírják.
Az egyik leggyakrabban előforduló eset, hogy különböző nagyszabású akciókat és árleszállítást ígérnek a fogyasztónak a boltokban. Amikor azonban azt az árucikket keresi, melyre az akció vonatkozik, azt az információt kapja, hogy már nincs készleten az adott termék, mert mind elfogyott vagy pedig még nem szállították le.
Olyan esettel is találkoztak a Hatóság munkatársai, hogy egy terméket akciós áron hirdettek megvásárlásra, holott az akciós ár megegyezett azzal az eredeti összeggel, amennyiért még a nevezett akció előtt vihették el a vásárlók az adott árucikket. Figyeljünk arra is, hogy ha egy akciós terméket vásárlunk, akkor a blokkon ellenőrizzük, hogy ezt valóban a nevezett akciós áron ütötték-e be a pénztárgépbe vagy pedig az eredeti, magasabb áron. Ilyenkor természetesen az alacsonyabb árat köteles figyelembe venni a vállalkozás.
Ennek kapcsán olyan eset is előfordult, hogy az adott termékre vonatkozóan egyszerre többféle árat tüntettek fel a polcokon, ekkor az előbbihez hasonlóan ismét a legalacsonyabb összegért vásárolhatjuk meg a terméket.
Fontos annak tisztázása is, hogy az árucikken már az akciós árat tüntették-e fel vagy pedig az eredetit és még abból kerül levonásra-e a kedvezmény. A törvény szerint ugyanis a terméken feltüntetett árnak már a véglegesen fizetendő összeget kell tartalmaznia. Azt sem szabad elfelednünk, hogy hiába az akciós ár, a kereskedőt ugyanazon szavatossági és jótállási kötelezettségek terhelik, így bármilyen később adódott probléma esetén nem hivatkozhat a vállalkozás arra, hogy kedvezményesen árusította az adott terméket – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >