Víg február a kiskereskedelemben
A KSH adatai szerint 2019. februárban az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalmának volumene 8,4%-kal nőtt.
Az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 4,8%-kal nőtt. Az élelmiszer-kiskereskedelem 77%-át adó élelmiszerjellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 5,2%-kal, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 3,4%-kal nőtt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 10,8%-kal emelkedett. Növekedtek az eladások az iparcikkjellegű vegyes- (17%), a textil-, ruházati és lábbeli- (14%), bútor-, műszakicikk- (11%), a használtcikk- (9,7%), a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk- (6,1%), valamint a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben (4,5%).
Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 5,0%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 20%-kal emelkedett, folytatva az évek óta tartó bővülést. Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 13,8%-kal nőtt.
2019. január–februárban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 6,9%-kal emelkedett. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 4,4, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 8,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 10,4%-kal nőtt az értékesítés volumene.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly áremelkedéssel várja a húsvétot a tojás és a torma
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó…
Tovább olvasom >Csökkent a vágósertés termelői ára
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 5,9 százalékkal 2,9 ezer…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a különbség: drámaian romlik a nyugdíjak vásárlóértéke
2025-ben újabb jelentős visszaesést szenvedett el a nyugdíjak vásárlóereje a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >