Víg február a kiskereskedelemben
A KSH adatai szerint 2019. februárban az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalmának volumene 8,4%-kal nőtt.
Az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 4,8%-kal nőtt. Az élelmiszer-kiskereskedelem 77%-át adó élelmiszerjellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 5,2%-kal, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 3,4%-kal nőtt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 10,8%-kal emelkedett. Növekedtek az eladások az iparcikkjellegű vegyes- (17%), a textil-, ruházati és lábbeli- (14%), bútor-, műszakicikk- (11%), a használtcikk- (9,7%), a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk- (6,1%), valamint a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben (4,5%).
Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 5,0%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 20%-kal emelkedett, folytatva az évek óta tartó bővülést. Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 13,8%-kal nőtt.
2019. január–februárban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 6,9%-kal emelkedett. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 4,4, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 8,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 10,4%-kal nőtt az értékesítés volumene.
Kapcsolódó cikkeink
42 százalékkal esett vissza az élősertés behozatala
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 3,3 százalékkal 5,6 ezer…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >KSH: stagnált az ipari termelés márciusban
2025 márciusában az ipari termelés volumene az előző év azonos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >A Paradicsom még odébb van
A hazai zöldségek-gyümölcsök választékának szélesítése az üzletekben a kormányzat, a…
Tovább olvasom >Fenntartható fagylaltot dob piacra az Auchan Portugáliában
Az Auchan Portugália a helyi O Gelado márkával együttműködve az élelmiszer-pazarlásra megoldást…
Tovább olvasom >