Víg február a kiskereskedelemben
A KSH adatai szerint 2019. februárban az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalmának volumene 8,4%-kal nőtt.
Az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 4,8%-kal nőtt. Az élelmiszer-kiskereskedelem 77%-át adó élelmiszerjellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 5,2%-kal, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 3,4%-kal nőtt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 10,8%-kal emelkedett. Növekedtek az eladások az iparcikkjellegű vegyes- (17%), a textil-, ruházati és lábbeli- (14%), bútor-, műszakicikk- (11%), a használtcikk- (9,7%), a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk- (6,1%), valamint a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben (4,5%).
Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 5,0%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 20%-kal emelkedett, folytatva az évek óta tartó bővülést. Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 13,8%-kal nőtt.
2019. január–februárban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 6,9%-kal emelkedett. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 4,4, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 8,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 10,4%-kal nőtt az értékesítés volumene.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >