Vidéken jóval elégedetlenebbek a dohányboltokkal

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 03. 04. 00:16

Budapesten a dohányosok 60 százaléka elégedett a Nemzeti Dohányboltok számával és elhelyezkedésével, a községekben élők 55 százaléka viszont távolról sem az, derül ki a Budapesti Gazdasági Főiskola 2013 szeptember–októberben, 150 fős mintán végzett telefonos kutatásából.

e-cigaretta

A teljes mintát tekintve a válaszadók 38 százaléka teljes mértékben, 33 százalék többé-kevésbé, 12 százalék pedig kismértékben elégedett. Az elégedetlenek aránya 17 százalék. A dohányosok körében a dohányboltok számával és elhelyezkedésével a megkérdezettek 60 százaléka elégedett, itt az elégedetlenek aránya 23 százalék.

A boltok megjelenésével változnak a dohányosok fogyasztási szokásai: inkább ritkábban, de nagyobb mennyiségben vásárolnak. A válaszok alapján az átlagos vásárló azonban még így is hetente egy vagy több alkalommal, általában egyszerre egy doboz cigarettát vásárol, 500-1000 forintot hagyva a boltban.

A boltokban a második legkedveltebb fogyasztási cikk az alkoholos termék (17%), amit az üdítő (10,5%) és a kávé (9,5%) követ. Miközben a dohányosok 59 százaléka a cigarettán kívül mást nem vesz, megjelentek a nem dohányipari termékeket vásárló nemdohányzók is a
boltokban.

Az új hálózat kialakításával a törvény egyik legfőbb célja a dohányzás visszaszorítása. A válaszadók 69 százaléka gondolja úgy, hogy ezzel a szigorú tiltással nem lehet huzamosabb ideig a fiatalkorúak dohányzását visszaszorítani.

A megkérdezett 19 és 25 év közöttiek 44,8 százaléka, a 26 és 35 év közöttiek több mint a fele véli úgy, hogy a Nemzeti Dohányboltok kialakítása egyáltalán nem befolyásolja a dohányfogyasztást, viszont a 36 és 50 év közöttiek 73 százaléka változásra számít.

Kapcsolódó cikkeink