Vidéken jóval elégedetlenebbek a dohányboltokkal
Budapesten a dohányosok 60 százaléka elégedett a Nemzeti Dohányboltok számával és elhelyezkedésével, a községekben élők 55 százaléka viszont távolról sem az, derül ki a Budapesti Gazdasági Főiskola 2013 szeptember–októberben, 150 fős mintán végzett telefonos kutatásából.
A teljes mintát tekintve a válaszadók 38 százaléka teljes mértékben, 33 százalék többé-kevésbé, 12 százalék pedig kismértékben elégedett. Az elégedetlenek aránya 17 százalék. A dohányosok körében a dohányboltok számával és elhelyezkedésével a megkérdezettek 60 százaléka elégedett, itt az elégedetlenek aránya 23 százalék.
A boltok megjelenésével változnak a dohányosok fogyasztási szokásai: inkább ritkábban, de nagyobb mennyiségben vásárolnak. A válaszok alapján az átlagos vásárló azonban még így is hetente egy vagy több alkalommal, általában egyszerre egy doboz cigarettát vásárol, 500-1000 forintot hagyva a boltban.
A boltokban a második legkedveltebb fogyasztási cikk az alkoholos termék (17%), amit az üdítő (10,5%) és a kávé (9,5%) követ. Miközben a dohányosok 59 százaléka a cigarettán kívül mást nem vesz, megjelentek a nem dohányipari termékeket vásárló nemdohányzók is a
boltokban.
Az új hálózat kialakításával a törvény egyik legfőbb célja a dohányzás visszaszorítása. A válaszadók 69 százaléka gondolja úgy, hogy ezzel a szigorú tiltással nem lehet huzamosabb ideig a fiatalkorúak dohányzását visszaszorítani.
A megkérdezett 19 és 25 év közöttiek 44,8 százaléka, a 26 és 35 év közöttiek több mint a fele véli úgy, hogy a Nemzeti Dohányboltok kialakítása egyáltalán nem befolyásolja a dohányfogyasztást, viszont a 36 és 50 év közöttiek 73 százaléka változásra számít.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >ProVeg: Németországban a Lidl kínálja a legkedvezőbb árú vegán kosarat
Az árparitás egy évvel ezelőtti bevezetését követően most a német…
Tovább olvasom >