Vezetőváltás a Starbucks-nál
A világ legismertebb kávézólánca, a Starbucks, augusztus közepén új vezérigazgatót nevezett ki, ami nem csupán a gazdasági sajtó figyelmét keltette fel, hanem az igazolási csomag rendkívüli nagysága miatt is különös figyelmet kapott. Brian Niccol, akit a Chipotle texmex gyorsétteremlánctól csábítottak át, három éven belül a negyedik vezérigazgató lesz a cégnél. Az új CEO javadalmazási csomagja 113 millió dollárra rúghat, ezzel ő az egyik legjobban fizetett cégvezető az Egyesült Államokban.
Niccol feladata nem lesz könnyű, hiszen a Starbucks komoly kihívásokkal néz szembe. A most távozó Laxman Narasimhan mindössze 512 napig vezette a vállalatot, amely időszak alatt a cég számos problémával küzdött. A részvényárfolyam mélypontot ért el 2022-ben a kínai Covid-lezárások, az inflációs nyomás és a dolgozók sikeres szakszervezet-alakítása következtében.
A cég 2024-es pénzügyi eredményei különösen gyengék voltak, és az amerikai piacon 2 százalékos bevételcsökkenés volt tapasztalható annak ellenére, hogy az átlagos rendelési árak 4 százalékkal emelkedtek.
Niccol kinevezésének hírére a Starbucks részvényárfolyama gyorsan emelkedett, 19 milliárd dollárral növelve a vállalat piaci értékét. A Chipotle-nél elért sikerei alapján Niccol hatékonyságnövelési intézkedései jelenthetik a reményt a Starbucks számára, amely most éppen ezen a területen küzd a legnagyobb problémákkal.
Az új vezérigazgató kihívásai között szerepel a megnövekedett várakozási idők csökkentése, az amerikai fogyasztók árérzékenysége és a szakszervezeti konfliktusok kezelése. Emellett a Starbucks kínai piacán is jelentős visszaesést tapasztalt, részben az erősödő helyi verseny miatt.
Brian Niccol sikeres pályafutása és a Starbucks vezetése iránti optimizmus azonban a részvényesek és a piac bizalmát is erősíti, így minden szem rá szegeződik, hogy vajon képes lesz-e megoldani a cég előtt álló kihívásokat.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >