Vezetőváltás a Starbucks-nál
A világ legismertebb kávézólánca, a Starbucks, augusztus közepén új vezérigazgatót nevezett ki, ami nem csupán a gazdasági sajtó figyelmét keltette fel, hanem az igazolási csomag rendkívüli nagysága miatt is különös figyelmet kapott. Brian Niccol, akit a Chipotle texmex gyorsétteremlánctól csábítottak át, három éven belül a negyedik vezérigazgató lesz a cégnél. Az új CEO javadalmazási csomagja 113 millió dollárra rúghat, ezzel ő az egyik legjobban fizetett cégvezető az Egyesült Államokban.

Kérdéses, megfordítja-e a trendet az új vezető
Niccol feladata nem lesz könnyű, hiszen a Starbucks komoly kihívásokkal néz szembe. A most távozó Laxman Narasimhan mindössze 512 napig vezette a vállalatot, amely időszak alatt a cég számos problémával küzdött. A részvényárfolyam mélypontot ért el 2022-ben a kínai Covid-lezárások, az inflációs nyomás és a dolgozók sikeres szakszervezet-alakítása következtében.
A cég 2024-es pénzügyi eredményei különösen gyengék voltak, és az amerikai piacon 2 százalékos bevételcsökkenés volt tapasztalható annak ellenére, hogy az átlagos rendelési árak 4 százalékkal emelkedtek.
Niccol kinevezésének hírére a Starbucks részvényárfolyama gyorsan emelkedett, 19 milliárd dollárral növelve a vállalat piaci értékét. A Chipotle-nél elért sikerei alapján Niccol hatékonyságnövelési intézkedései jelenthetik a reményt a Starbucks számára, amely most éppen ezen a területen küzd a legnagyobb problémákkal.
Az új vezérigazgató kihívásai között szerepel a megnövekedett várakozási idők csökkentése, az amerikai fogyasztók árérzékenysége és a szakszervezeti konfliktusok kezelése. Emellett a Starbucks kínai piacán is jelentős visszaesést tapasztalt, részben az erősödő helyi verseny miatt.
Brian Niccol sikeres pályafutása és a Starbucks vezetése iránti optimizmus azonban a részvényesek és a piac bizalmát is erősíti, így minden szem rá szegeződik, hogy vajon képes lesz-e megoldani a cég előtt álló kihívásokat.
Kapcsolódó cikkeink
Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >A Starbucks újra személyes üzeneteket tesz a kávéspoharakra
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol irányításával visszatér ahhoz a…
Tovább olvasom >Starbucks-stratégia: radikális változások az amerikai üzletekben
A Starbucks jelentős átalakításokat hajt végre az Egyesült Államokban: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >