Vezetőváltás a Starbucks-nál
A világ legismertebb kávézólánca, a Starbucks, augusztus közepén új vezérigazgatót nevezett ki, ami nem csupán a gazdasági sajtó figyelmét keltette fel, hanem az igazolási csomag rendkívüli nagysága miatt is különös figyelmet kapott. Brian Niccol, akit a Chipotle texmex gyorsétteremlánctól csábítottak át, három éven belül a negyedik vezérigazgató lesz a cégnél. Az új CEO javadalmazási csomagja 113 millió dollárra rúghat, ezzel ő az egyik legjobban fizetett cégvezető az Egyesült Államokban.

Kérdéses, megfordítja-e a trendet az új vezető
Niccol feladata nem lesz könnyű, hiszen a Starbucks komoly kihívásokkal néz szembe. A most távozó Laxman Narasimhan mindössze 512 napig vezette a vállalatot, amely időszak alatt a cég számos problémával küzdött. A részvényárfolyam mélypontot ért el 2022-ben a kínai Covid-lezárások, az inflációs nyomás és a dolgozók sikeres szakszervezet-alakítása következtében.
A cég 2024-es pénzügyi eredményei különösen gyengék voltak, és az amerikai piacon 2 százalékos bevételcsökkenés volt tapasztalható annak ellenére, hogy az átlagos rendelési árak 4 százalékkal emelkedtek.
Niccol kinevezésének hírére a Starbucks részvényárfolyama gyorsan emelkedett, 19 milliárd dollárral növelve a vállalat piaci értékét. A Chipotle-nél elért sikerei alapján Niccol hatékonyságnövelési intézkedései jelenthetik a reményt a Starbucks számára, amely most éppen ezen a területen küzd a legnagyobb problémákkal.
Az új vezérigazgató kihívásai között szerepel a megnövekedett várakozási idők csökkentése, az amerikai fogyasztók árérzékenysége és a szakszervezeti konfliktusok kezelése. Emellett a Starbucks kínai piacán is jelentős visszaesést tapasztalt, részben az erősödő helyi verseny miatt.
Brian Niccol sikeres pályafutása és a Starbucks vezetése iránti optimizmus azonban a részvényesek és a piac bizalmát is erősíti, így minden szem rá szegeződik, hogy vajon képes lesz-e megoldani a cég előtt álló kihívásokat.
Kapcsolódó cikkeink
Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti baristáit a Starbucks
35 amerikai üzletében kezdte tesztelni a Starbucks új generatív mesterségesintelligencia-eszközét,…
Tovább olvasom >A Starbucks az egész európai régióra kiterjedően újratervezi ikonikus fehér elviteles poharát
A Starbucks ikonikus elviteles fehér forróitalos poharának eddigi legizgalmasabb változatát…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >