Veszteséges a Zwack, de a húsvéti bevétel jól jön a második negyedévre
Üzemi szinten 120 millió forint veszteséget hozott az első negyedév a Zwack Nyrt.- nek. Ehhez a kedvezőtlen piaci trendek és az áprilisi húsvéti időszak is hozzájárult. A társaság negyedik negyedéves bruttó árbevétele 22 százalékkal csökkent a bázishoz képest, mely egyértelműen annak köszönhető, hogy a húsvéti forgalom idén teljes egészében áprilisban realizálódott, míg tavaly márciusban – áll a társaság közleményében.
A magyar égetett szeszesital-piac az elmúlt évi 9,7 százalékos esés után ebben az esztendőben további 10,3 százalékkal csökkent. A működési költségek alakulása továbbra is szigorú költséggazdálkodásra utal. Minden jelentős költség esetében bázis vagy az alatti költségekkel működik a társaság. A működési költségeket összességében 734 millió forinttal (11,5 százalékkal) sikerült csökkenteni a bázis időszakhoz képest – áll a gyorsjelentésben.
Az Equilor várakozásánál harmatosabb lett a Zwack számára a január-március időszak, hiszen a húsvét hatása szinte egy az egyben az április hónapot támogatta. Ennek megfelelően a jelentős árbevétel- és profitcsökkenés tekintetében a bázisidőszaki tendenciák nem relevánsak.
A bruttó fedezeti hányad mindezek ellenére 55 százalék volt az időszakban, amely a termékpaletta valamelyest kedvező összetételét tükrözte. A költségkontroll továbbra is jelentős tételnek számított, ám nem tudta érdemben kompenzálni az árbevétel 22 százalékos visszaesését az időszakban.
A társaság 850 forintos osztalékjavaslatot tett, amely meghaladja a 700-800 forintos becslésünket. Ez egyébként 111 százalékos kifizetési rátát jelent, aggodalomra azonban semmi ok, hiszen az egy részvényre eső szabad készpénztermelés (FCF) meghaladta az 1000 forintot az időszakban.
Bár egyes befektetők szomorúan fogadhatják az elmúlt negyedév számait, a remek osztalékfizetés és a várhatóan csinos folyó negyedéves számok azért csillapíthatja a befektetők szomjúságát a részvénnyel kapcsolatban – írja az Equilor nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >