Veszélyben az újratölthető italcsomagolások – a Humusz Szövetség lépéseket sürget
Július 1-jén életbe lépett a visszaváltási díjas rendszer, amely az italcsomagolások szabályozását is új irányba terelte Magyarországon. A régi típusú csomagolások már csak a készletek erejéig kaphatók, a gyártók pedig kizárólag új, logóval és vonalkóddal ellátott csomagolásokat szállíthatnak a boltokba. A Humusz Szövetség szerint azonban fennáll a veszély, hogy az új rendszer az újratölthető, többutas csomagolások kivezetéséhez vezet.
Az élelmiszerláncok közül több, például a Lidl és a Penny, már megszüntette a többutas göngyölegek forgalmazását, és egyutas automatákat használnak. A Coop ugyan továbbra is kínál többutas termékeket, de azokat csak a pénztárnál veszik vissza, ami hosszú távon a rendszer teljes megszűnését vetítheti előre.
A Humusz Szövetség aggodalma szerint egyre több újratölthető üveg kerül az utcára vagy a hulladékba, ami a hulladéktermelés növekedéséhez vezet. A kereslet az újratölthető italcsomagolások iránt zuhan, és a gyártók is a megszüntetés felé haladhatnak a növekvő költségek miatt. A szövetség mind a Mohu, mind az illetékes minisztériumot megkereste annak érdekében, hogy még időben változtatásokat eszközöljenek a rendszerben, mielőtt az újratölthető csomagolások végleg eltűnnének – írja a Pénzcentrum.
Kapcsolódó cikkeink
Új helyszínekre kerülhetnek a palackvisszaváltó automaták az élelmiszerboltokban
A vezető élelmiszerboltláncok egyre inkább azt tervezik, hogy áthelyezik a…
Tovább olvasom >Nehézkes indulás után bővül a visszaváltási rendszer: mi a helyzet most?
A nemrég bevezetett visszaváltási rendszerrel kapcsolatban több kritikát is megfogalmaztak…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és innováció a csomagolásban
A fenntarthatóság napjaink egyik legégetőbb kérdése, különösen az FMCG szektorban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy újabb átvilágítási kötelezettség a vállalatokon az erdők védelme érdekében – az EUDR
Tavaly lépett hatályba és 2024. december 30-tól alkalmazandó az Európai…
Tovább olvasom >Tech és track – Az FMCG-dinamika mozgatórugói
Az FMCG szektor dinamikusan változó világában a hatékonyság és az…
Tovább olvasom >Hetedik napja a Tesco az Árfigyelő bajnok
A kiskereskedelmi áruházláncok közül már hetedik napja a Tesco kínálja…
Tovább olvasom >