A versenyjogi biztos megnevezte az óriásfúzió utolsó feltételét
Az EU versenyjogi biztosa, Margrethe Vestager már csak egyetlen tisztázandó kérdést lát a Bayer-Monsanto fúzió előtt, és ez a jövőbeli digitális fejlesztéseket érinti – írja az agrarszektor.hu. A Bayern nagylelkű ajánlatot tett.
Margrethe Vestager elméletileg még mindig keresztülhúzhatja a Bayer számításait, de a gyakorlatban eddig a cégfúziós kérelmek kevesebb mint egy százalékát utasították el versenyjogi aggályokra hivatkozva – ennek most sincs sok esélye. „Nem a cégösszeolvadások megakadályozása a célunk, hanem az, hogy ezek továbbra se sértsék a fogyasztók érdekeit szolgáló versenyt” – jelentette ki a versenyjogi biztos.
A 64 milliárd dolláros üzlet előtt – úgy tűnik – már csak egyetlen akadály áll: a Bayernek lehetővé kell tennie a versenytársai számára, hogy a gazdaságok digitalizációjára építő szolgáltatások terén is mozgásterük maradjon. Vestager meggyőződése, hogy az okosfarmokat érintő fejlesztések terén különösen fontos a verseny, hiszen gyökeresen átalakítják a gazdálkodást. A bajor órisávállalat „xarvio” néven vezette be a mezőgazdasági döntéshozatalt segítő digitális szolgáltatásait, és tavaly év végére már 250 ezer felhasználójuk volt a világ 60 országában. Most többek között felajánlotta, hogy legnagyobb németországi versenytársának, a BASF-nek exkluzív licenszet ad a digitális mezőgazdasági adatokat tartalmazó plattformjához.
A versenyjogi biztos végső döntése idén április 5-én várható. (agrarszektor.hu, Gönczi Krisztina)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >Bővült az EU baromfihúsexportja
Az Európai Bizottság adatai szerint az unió (EU27) baromfihúsexportja 9…
Tovább olvasom >EU irányelv: jövőre megtudhatjuk, mennyit keresnek a kollégáink
A bérek átláthatóságára kidolgozott európai uniós irányelv célkitűzéseit 2026. június…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >