A versenyjogi biztos megnevezte az óriásfúzió utolsó feltételét
Az EU versenyjogi biztosa, Margrethe Vestager már csak egyetlen tisztázandó kérdést lát a Bayer-Monsanto fúzió előtt, és ez a jövőbeli digitális fejlesztéseket érinti – írja az agrarszektor.hu. A Bayern nagylelkű ajánlatot tett.
Margrethe Vestager elméletileg még mindig keresztülhúzhatja a Bayer számításait, de a gyakorlatban eddig a cégfúziós kérelmek kevesebb mint egy százalékát utasították el versenyjogi aggályokra hivatkozva – ennek most sincs sok esélye. „Nem a cégösszeolvadások megakadályozása a célunk, hanem az, hogy ezek továbbra se sértsék a fogyasztók érdekeit szolgáló versenyt” – jelentette ki a versenyjogi biztos.
A 64 milliárd dolláros üzlet előtt – úgy tűnik – már csak egyetlen akadály áll: a Bayernek lehetővé kell tennie a versenytársai számára, hogy a gazdaságok digitalizációjára építő szolgáltatások terén is mozgásterük maradjon. Vestager meggyőződése, hogy az okosfarmokat érintő fejlesztések terén különösen fontos a verseny, hiszen gyökeresen átalakítják a gazdálkodást. A bajor órisávállalat „xarvio” néven vezette be a mezőgazdasági döntéshozatalt segítő digitális szolgáltatásait, és tavaly év végére már 250 ezer felhasználójuk volt a világ 60 országában. Most többek között felajánlotta, hogy legnagyobb németországi versenytársának, a BASF-nek exkluzív licenszet ad a digitális mezőgazdasági adatokat tartalmazó plattformjához.
A versenyjogi biztos végső döntése idén április 5-én várható. (agrarszektor.hu, Gönczi Krisztina)
Kapcsolódó cikkeink
Rosszabb a magyar cégek termelékenysége, mint bárhol az unióban
A GKI Gazdaságkutató Zrt. friss elemzése szerint 2010 és 2023…
Tovább olvasom >EU-USA vámháború: a vám rossz a cégeknek, még rosszabbak a fogyasztóknak
Az Európai Bizottság elnöke, Ursula von der Leyen sajnálatát fejezte…
Tovább olvasom >Az EU 200 milliárd eurós beruházást mozgósít a mesterséges intelligencia fejlesztésére
Az Európai Bizottság elindította az InvestAI nevű kezdeményezést, amelynek keretében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >Az IKEA új Mobil Átvételi Pontjai közelebb hozzák az otthon kényelmét
Újabb lépést tett az IKEA annak érdekében, hogy a vásárlók…
Tovább olvasom >NAV: több száz liter alkoholt rejtett bútorok közé egy román sofőr, akit az M43-as autópályán ellenőriztek
Több száz liter alkoholt rejtett bútorok közé az a román…
Tovább olvasom >