A versenyjogi biztos megnevezte az óriásfúzió utolsó feltételét
Az EU versenyjogi biztosa, Margrethe Vestager már csak egyetlen tisztázandó kérdést lát a Bayer-Monsanto fúzió előtt, és ez a jövőbeli digitális fejlesztéseket érinti – írja az agrarszektor.hu. A Bayern nagylelkű ajánlatot tett.
Margrethe Vestager elméletileg még mindig keresztülhúzhatja a Bayer számításait, de a gyakorlatban eddig a cégfúziós kérelmek kevesebb mint egy százalékát utasították el versenyjogi aggályokra hivatkozva – ennek most sincs sok esélye. „Nem a cégösszeolvadások megakadályozása a célunk, hanem az, hogy ezek továbbra se sértsék a fogyasztók érdekeit szolgáló versenyt” – jelentette ki a versenyjogi biztos.
A 64 milliárd dolláros üzlet előtt – úgy tűnik – már csak egyetlen akadály áll: a Bayernek lehetővé kell tennie a versenytársai számára, hogy a gazdaságok digitalizációjára építő szolgáltatások terén is mozgásterük maradjon. Vestager meggyőződése, hogy az okosfarmokat érintő fejlesztések terén különösen fontos a verseny, hiszen gyökeresen átalakítják a gazdálkodást. A bajor órisávállalat „xarvio” néven vezette be a mezőgazdasági döntéshozatalt segítő digitális szolgáltatásait, és tavaly év végére már 250 ezer felhasználójuk volt a világ 60 országában. Most többek között felajánlotta, hogy legnagyobb németországi versenytársának, a BASF-nek exkluzív licenszet ad a digitális mezőgazdasági adatokat tartalmazó plattformjához.
A versenyjogi biztos végső döntése idén április 5-én várható. (agrarszektor.hu, Gönczi Krisztina)
Kapcsolódó cikkeink
Orosz uborka önti el uniót: feszül a lengyel termelők piaca
Bár az Európai Unió az orosz mezőgazdasági termékekre vonatkozó szankciós…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >Így fékezné meg ez EU a Temut
Az Európai Bizottság új javaslata szerint 2025-től 2 eurós kezelési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >