Versenyhivatali eljárás indult a Decathlon magyarországi cége ellen
A GVH szerint megtévesztő árak, valótlan akciók és félrevezető készletinformációk szerepelnek a sportáruházlánc kínálatában.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Tízpróba Magyarország Kft.-vel, a Decathlon hazai üzemeltetőjével szemben. A hatóság gyanúja szerint a vállalat több ponton is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot alkalmazott, amely alkalmas lehetett a vásárlói döntések torzítására. Az ügy jelenleg vizsgálati szakaszban van.
Nem azonos ár online és boltban?
A GVH közlése szerint a Decathlon szeptember 1-jétől kezdődően valószínűsíthetően elhallgatta azt az érdemi információt, hogy egyes termékei esetében az online és az áruházi árak eltérhetnek. Ez különösen azoknak a vásárlóknak jelenthet problémát, akik a webshopban megjelenített információk alapján döntenek a személyes beszerzés mellett.
A versenyhivatal szerint az árdifferenciák elhallgatása alkalmas lehet a fogyasztói döntések megtévesztésére, mivel a vásárlók nem kapják meg a döntésükhöz szükséges teljes információt.
Valós vagy csak látszólagos akciók?
A GVH másik kifogása a január 1-jétől alkalmazott akciós árképzéshez kapcsolódik. A gyanú szerint a vállalat valótlan megtakarítást jelenít meg egyes termékeknél, amelyek hosszabb ideje változatlan – akciós – áron érhetők el. Ez a gyakorlat ellentétes lehet a valós árengedményekre vonatkozó előírásokkal, és torzíthatja a vásárlók árérzékenységét.
A hatóság különösen érzékeny a folyamatosan „akciós” termékekre, amelyeknél az eredeti ár gyakran csak fiktív viszonyítási alapként jelenik meg.
Kapcsolódó cikkeink
A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a Ryanairrel szemben
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Ryanairrel szemben,…
Tovább olvasom >Újabb vizsgálatot indított a GVH a Booking.com szállásfoglaló platform ellen
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Booking.com B.V…
Tovább olvasom >Megduplázza indiai beszerzési volumenét a Decathlon
A francia sportszer-kiskereskedelmi óriás, a Decathlon bejelentette, hogy az elkövetkező…
Tovább olvasom >További cikkeink
Globális élelmiszer-drágulást hozhat a pálmaolaj-krízis
A világ legnagyobb pálmaolaj-exportőrei, Indonézia és Malajzia a következő években…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Új irányt vesz az Auchan: kisebb boltokkal lépne szintet a hipermarketlánc
Az Auchan Magyarország új stratégiát hirdetett: a következő években kisebb…
Tovább olvasom >