Versenyhivatali eljárás indult a Decathlon magyarországi cége ellen

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 06. 25. 11:23

A GVH szerint megtévesztő árak, valótlan akciók és félrevezető készletinformációk szerepelnek a sportáruházlánc kínálatában.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Tízpróba Magyarország Kft.-vel, a Decathlon hazai üzemeltetőjével szemben. A hatóság gyanúja szerint a vállalat több ponton is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot alkalmazott, amely alkalmas lehetett a vásárlói döntések torzítására. Az ügy jelenleg vizsgálati szakaszban van.

Nem azonos ár online és boltban?

A GVH közlése szerint a Decathlon szeptember 1-jétől kezdődően valószínűsíthetően elhallgatta azt az érdemi információt, hogy egyes termékei esetében az online és az áruházi árak eltérhetnek. Ez különösen azoknak a vásárlóknak jelenthet problémát, akik a webshopban megjelenített információk alapján döntenek a személyes beszerzés mellett.

A versenyhivatal szerint az árdifferenciák elhallgatása alkalmas lehet a fogyasztói döntések megtévesztésére, mivel a vásárlók nem kapják meg a döntésükhöz szükséges teljes információt.

Valós vagy csak látszólagos akciók?

A GVH másik kifogása a január 1-jétől alkalmazott akciós árképzéshez kapcsolódik. A gyanú szerint a vállalat valótlan megtakarítást jelenít meg egyes termékeknél, amelyek hosszabb ideje változatlan – akciós – áron érhetők el. Ez a gyakorlat ellentétes lehet a valós árengedményekre vonatkozó előírásokkal, és torzíthatja a vásárlók árérzékenységét.

A hatóság különösen érzékeny a folyamatosan „akciós” termékekre, amelyeknél az eredeti ár gyakran csak fiktív viszonyítási alapként jelenik meg.

Kapcsolódó cikkeink