Versenyhivatali eljárás indult a Decathlon magyarországi cége ellen
A GVH szerint megtévesztő árak, valótlan akciók és félrevezető készletinformációk szerepelnek a sportáruházlánc kínálatában.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Tízpróba Magyarország Kft.-vel, a Decathlon hazai üzemeltetőjével szemben. A hatóság gyanúja szerint a vállalat több ponton is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot alkalmazott, amely alkalmas lehetett a vásárlói döntések torzítására. Az ügy jelenleg vizsgálati szakaszban van.
Nem azonos ár online és boltban?
A GVH közlése szerint a Decathlon szeptember 1-jétől kezdődően valószínűsíthetően elhallgatta azt az érdemi információt, hogy egyes termékei esetében az online és az áruházi árak eltérhetnek. Ez különösen azoknak a vásárlóknak jelenthet problémát, akik a webshopban megjelenített információk alapján döntenek a személyes beszerzés mellett.
A versenyhivatal szerint az árdifferenciák elhallgatása alkalmas lehet a fogyasztói döntések megtévesztésére, mivel a vásárlók nem kapják meg a döntésükhöz szükséges teljes információt.
Valós vagy csak látszólagos akciók?
A GVH másik kifogása a január 1-jétől alkalmazott akciós árképzéshez kapcsolódik. A gyanú szerint a vállalat valótlan megtakarítást jelenít meg egyes termékeknél, amelyek hosszabb ideje változatlan – akciós – áron érhetők el. Ez a gyakorlat ellentétes lehet a valós árengedményekre vonatkozó előírásokkal, és torzíthatja a vásárlók árérzékenységét.
A hatóság különösen érzékeny a folyamatosan „akciós” termékekre, amelyeknél az eredeti ár gyakran csak fiktív viszonyítási alapként jelenik meg.
Kapcsolódó cikkeink
GVH-elnök: A magyar nyelvi modellek fejlesztése nemzeti szuverenitási kérdés
Szakmai egyeztetésen fogadta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >