Versenyhivatal: eltérés van a „zöld” reklámüzenetek tartalma és fogyasztói értelmezése között
Sok esetben eltérés van a magyarországi vállalkozások fenntarthatósági reklámüzeneteinek valós tartalma és azok fogyasztói értelmezése között a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsvizsgálata alapján.

(Fotó: Pixabay)
A Versenyhivatal pénteki közlemény szerint a GVH a piacelemzés részeként 2023 februárjában 60 magyarországi weboldal kommunikációját tekintette át egy átfogó gyorsellenőrzéssel. A vizsgálat fókuszában a ruházati termékekre, a kozmetikumokra, a tisztítószerekre, valamint a napi fogyasztási cikkek csomagolásaira vonatkozó „zöld” állítások voltak – ismertették.
Az elemzés eredményei arra mutatnak, hogy a magyarországi vállalkozások hosszú értelmezésekkel és nem rendszerezett módon kommunikálnak a fenntarthatóságról
Gyakoriak az általános jellegű állítások (például „zöld”, „környezettudatos”), amelyek alátámasztása nehezen található meg az adott honlapon, vagy csak angolul jut el a fogyasztóhoz, gyakran az anyacég weboldalán. Az elemzés továbbá rávilágít arra is, hogy több esetben a környezet védelme érdekében tett lépések a vállalkozás üzletpolitikájának leírásaként érzékelhetők, nem pedig a termékeire vonatkozó, pontosan alátámasztott állításokként.
A GVH vizsgálata ugyanakkor pozitív példákat is talált a magyarországi vállalkozásoknál
Ilyen például a zöld állítások értelmezését segítő „fenntarthatósági szószedet”, vagy a cég környezetvédelmi aktivitásának átlátható és közérthető bemutatása.
A Versenyhivatal 2022 novemberében kezdődő és várhatóan 2023 nyarán lezáruló átfogó piacelemzés célja, hogy szempontokat adjon a jogalkotó számára egy egységes állítás- és jelölésrendszer bevezetéséhez, amellyel erősödhet a fogyasztók bizalma a fenntarthatósági állítások iránt – áll a közleményben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal az Aldi piacelsőségi állításait
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Aldi Magyarország…
Tovább olvasom >MLSZKSZ: Új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés
Július 31-én megjelent az Energiaügyi Miniszter 18/2025. (VII. 31.) számú…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jövő szombaton kezdődik a Nyitott Napok Porta rendezvénysorozata
Jövő szombaton Szatmár és Bereg térségének bemutatkozásával kezdődik a Nyitott…
Tovább olvasom >Újabb drágulási hullám a baromfipiacokon: a csirkemell ára egy év alatt 17 százalékkal nőtt
Jelentősen emelkedtek a baromfitermékek árai Magyarországon az elmúlt hónapokban –…
Tovább olvasom >62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >