Versenyhivatal: az egészségre gyakorolt hatásokról szóló állításokkal téveszthette meg a fogyasztókat a Natur Tanya
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Natur Tanya Hungary Kft.-vel és a Naturweb Kft.-vel szemben.
A versenyhatóság csütörtöki közleményében jelezte: gyanújuk szerint a vállalkozások több, a weboldalaikon reklámozott termékkategóriánál is megtévesztik a fogyasztókat az egészségre, betegségek megelőzésére, illetve gyógyítására vonatkozó állításokkal.
A GVH észlelte, hogy a vállalkozások 2022. január 1-től étrend-kiegészítőket, élelmiszereket, kozmetikai termékeket, valamint orvostechnikai eszközöket olyan, egészségre vonatkozó állításokkal népszerűsítették, amelyek megalapozottságát valószínűsíthetően nem tudják igazolni, továbbá tiltott vagy valótlan gyógyhatásról szóló állításokat alkalmaztak. Emellett észlelték azt is, hogy a vállalkozások kereskedelmi gyakorlata az állítások közzétételével 2022. január 1-től valószínűsíthetően nem felelt meg a szakmai gondosság követelményének – közölték.
A nemzeti versenyhatóság hangsúlyozta: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – írták.
Kapcsolódó cikkeink
A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >Gondolja Végig Higgadtan! – tájékoztató anyagokkal segít a GVH
A digitális világ, így az influenszerek is egyre nagyobb hatással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >