Versenyhivatal: az egészségre gyakorolt hatásokról szóló állításokkal téveszthette meg a fogyasztókat a Natur Tanya
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Natur Tanya Hungary Kft.-vel és a Naturweb Kft.-vel szemben.
A versenyhatóság csütörtöki közleményében jelezte: gyanújuk szerint a vállalkozások több, a weboldalaikon reklámozott termékkategóriánál is megtévesztik a fogyasztókat az egészségre, betegségek megelőzésére, illetve gyógyítására vonatkozó állításokkal.
A GVH észlelte, hogy a vállalkozások 2022. január 1-től étrend-kiegészítőket, élelmiszereket, kozmetikai termékeket, valamint orvostechnikai eszközöket olyan, egészségre vonatkozó állításokkal népszerűsítették, amelyek megalapozottságát valószínűsíthetően nem tudják igazolni, továbbá tiltott vagy valótlan gyógyhatásról szóló állításokat alkalmaztak. Emellett észlelték azt is, hogy a vállalkozások kereskedelmi gyakorlata az állítások közzétételével 2022. január 1-től valószínűsíthetően nem felelt meg a szakmai gondosság követelményének – közölték.
A nemzeti versenyhatóság hangsúlyozta: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – írták.
Kapcsolódó cikkeink
Erőteljes növekedés előtt a növényi alapú étrend-kiegészítők piaca
A növényi alapú étrend-kiegészítők globális piaca a 2025-ös 27,52 milliárd…
Tovább olvasom >Ezek a tényezők befolyásolták az árakat a tej- és a tojáspiacon
Két gyorsított ágazati vizsgálatot is lezárt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >