Versenyhivatal: az egészségre gyakorolt hatásokról szóló állításokkal téveszthette meg a fogyasztókat a Natur Tanya
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Natur Tanya Hungary Kft.-vel és a Naturweb Kft.-vel szemben.
A versenyhatóság csütörtöki közleményében jelezte: gyanújuk szerint a vállalkozások több, a weboldalaikon reklámozott termékkategóriánál is megtévesztik a fogyasztókat az egészségre, betegségek megelőzésére, illetve gyógyítására vonatkozó állításokkal.
A GVH észlelte, hogy a vállalkozások 2022. január 1-től étrend-kiegészítőket, élelmiszereket, kozmetikai termékeket, valamint orvostechnikai eszközöket olyan, egészségre vonatkozó állításokkal népszerűsítették, amelyek megalapozottságát valószínűsíthetően nem tudják igazolni, továbbá tiltott vagy valótlan gyógyhatásról szóló állításokat alkalmaztak. Emellett észlelték azt is, hogy a vállalkozások kereskedelmi gyakorlata az állítások közzétételével 2022. január 1-től valószínűsíthetően nem felelt meg a szakmai gondosság követelményének – közölték.
A nemzeti versenyhatóság hangsúlyozta: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – írták.
Kapcsolódó cikkeink
A GVH segít, hogy a Black Friday időszakában se érjen senkit kellemetlen meglepetés
Már javában dübörög a Black Friday, a boltok és webshopok…
Tovább olvasom >Összehangolt európai fellépés a Temu-val szemben
Az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságokat, köztük a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH)…
Tovább olvasom >Kerülje el a csapdákat! – már dübörög a Black Friday
Bár a Black Friday hivatalos időpontja csak november 29., már…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Coface: nehéz időszakban értek el növekedést a régió mamutvállalatai
Gyengén teljesítettek a közép- és kelet-európai régió országai tavaly: a…
Tovább olvasom >Egyre élénkebben foglalkoztatja a hazai vállalkozásokat a generációváltás
Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a…
Tovább olvasom >