Versenyhátrányban a hazai sertés
Az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) folyamatosan nyomon követi, és a rendszeres kiadványaiban közreadja a világ baromfi- és húsipari termékek piacainak tendenciáit. A KSH és az AKI Piaci és Árinformációs Rendszer (PÁIR) adataiból, még a rövid távú kiskereskedelmi üzleti döntések előtt is érdemes pontosan tájékozódni.
A legutóbbi piaci jelentésükből kiderül, hogy idén a sertéshús termelésének és kereskedelmének globális növekedésére lehet számítani a következő évtizedben. Míg a világpiacon változatosan alakultak a sertésárak az év elején, addig az Európai Unióban az év első három hónapjában alacsonyabb volt a sertésár, mint egy évvel korábban.
Az „E” kereskedelmi osztályba sorolt vágósertés vágóhídi belépési ára két százalékkal, forintban számolva – a forint jelentős erősödése miatt – tíz százalékkal csökkent. Az árak a januári és februári növekedést követően márciusban folyamatosan csökkentek. Az euró gyengülése a dollárral szemben, valamint az amerikai és brazil sertésárak emelkedése és az uniós árak csökkenése javította az európai sertéshús versenyképességét. Magyarországon a hazai termelésből származó vágósertés ára 12 százalékkal maradt el a tavalyi ártól.
A vágócsirke 1–14. heti felvásárolt mennyisége – az egy évvel korábbi adattal összevetve – kilenc százalékkal nőtt, ugyanakkor az élősúlyos termelői ára két százalékkal elmaradt. A csirkehúsok belföldi értékesítése 20 százalékkal bővült az elmúlt három hónapban. Az egész csirke feldolgozói értékesítési ára öt százalékkal, a csirkecombé hét százalékkal, a csirkemellé pedig tíz százalékkal csökkent.
A vágópulyka év eleji felvásárlása 16 százalékkal, élősúlyos termelői ára két százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A pulykahúsok értékesítése 12 százalékkal csökkent az első 14 hétben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >