Versenyfutás az idővel
Az FMCG-szektor elvárásai komoly terhet jelentenek a szolgáltatók számára. A gyors reagálás, a rugalmasság, az átlátható működés és a környezettudatosság mára alapkövetelménnyé vált, amelyeknek kizárólag technológiai innovációkkal, modern megoldásokkal és hatékony kapacitáskezeléssel lehet megfelelni.
A cikk a Trade magazin 2025/8-9. lapszámában olvasható.
A hazai logisztikai szektorban az infláció, a növekvő költségek és a munkaerőhiány mellett a megváltozott vásárlói szokások is erőteljes kihívást jelentenek. Az online rendelések növekedése, az expressz kézbesítés iránti igény, valamint az aznapi és hétvégi szállítási lehetőségek elterjedése miatt a szolgáltatóknak folyamatosan igazodniuk kell az új elvárásokhoz. Az e-kereskedelmi szereplők – különösen a távol-keleti platformok – árversenyt és erős piaci nyomást hoztak, miközben a gyors, pontos kézbesítés és az átlátható információszolgáltatás ma már elengedhetetlen.
Az FMCG-logisztika sikeres működéséhez nélkülözhetetlen a korszerű technológiai háttér. A digitális útvonaltervezés, a valós idejű nyomon követés, az automata raktárirányítás, a szenzoros eszközök és az IoT-alapú rendszerek nélkül ma már nem lehet hatékonyan üzemelni. Ezek nemcsak gyorsaságot biztosítanak, hanem segítik az átláthatóságot és a szabályoknak való megfelelést is.
A fenntarthatósági szempontok mára nem csupán kommunikációs üzenetek, hanem jogszabályi kötelezettségek és vásárlói elvárások is. Az elektromos járművek használata, a napelemes energia, az optimalizált útvonalak, a kisebb szén-dioxid-kibocsátás, valamint az újrahasznosítási rendszerek kiépítése mind hozzájárulnak a hosszú távú, versenyképes működéshez. Mindezeken túl az ESG-vállalások, a nemzetközi minősítések és az ellenőrzött fenntarthatósági programok is egyre fontosabb szerepet kapnak a logisztikai cégek életében.
Innovációval a rugalmasságért
A GLS Hungary gyors kézbesítési opciókkal, rugalmas átvételi lehetőségekkel és kiterjedt infrastruktúrával támogatja az FMCG-szektor ellátását.

Balázs Attila
ügyvezető
GLS Hungary
– Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy minden területen megbízható, kiszámítható minőséget nyújtsunk, és olyan megoldásokat kínáljunk partnereinknek, amelyek révén valódi versenyelőnyhöz juthatnak – tájékoztat Balázs Attila, a GLS Hungary ügyvezetője.
A házhoz szállítás mellett a vállalat országos csomagpont- és automatamegoldásokat is működtet, lehetővé téve, hogy a címzettek a számukra legkényelmesebb átvételi módot válasszák. A nagyobb méretű küldemények kiszolgálására XXL szolgáltatásuk biztosít lehetőséget, akár 80 kilogrammos csomagok esetén is. A G24 rendszer – amely garantáltan 24 órán belüli kézbesítést nyújt – jól illeszkedik az FMCG-szektor gyors reagálást igénylő működéséhez. Mindezt egy több mint 90 depóból álló hálózat támogatja, amely stratégiai elhelyezkedésével elősegíti a helyben összehangolt kiszolgálást.
A fenntarthatóság a GLS hosszú távú stratégiájának meghatározó eleme. Jelenleg 500 elektromos járművel dolgoznak, központi, Alsónémediben található telephelyükön pedig az áramfelhasználást megújuló forrásból származó, vásárolt elektromos áram biztosítja, amelyet a telephely saját napelemes rendszere egészít ki. Emellett számos depóban is zajlik fotovoltaikus energiatermelés. A beruházások célja, hogy a küldeménymennyiséghez viszonyított energiafelhasználást és a környezeti terhelést évről évre csökkentsék.
– Folyamatosan fejlesztjük szolgáltatásainkat, hogy lépést tartsunk a vásárlói és e-kereskedelmi igényekkel. Célunk, hogy minél szélesebb körű, kényelmes és hatékony kézbesítési lehetőségeket biztosítsunk, ezzel is támogatva ügyfeleink elégedettségét és partnereink versenyképességét – teszi hozzá Balázs Attila.
Digitalizáció és zöld fordulat
A DPD Hungary összetett logisztikai megoldásokkal szolgálja ki az FMCG-szektort az aktív hűtést nem igénylő, passzív módszerrel hűtött áruk célba juttatásától a digitális ügyfélkapcsolatig, miközben működését környezettudatos alapokra helyezi.

Varga László
értékesítési és
marketingigazgató
DPD Hungary
– Folyamatosan dolgozunk kínálatunk bővítésén, főként az automatizált csomagátvételi lehetőségek fejlesztésén és a címzetteknek szóló digitális felületeken, mint például a myDPD alkalmazás. Tudatosan veszünk részt az iparági párbeszédben: edukatív tartalmainkkal és riportjainkkal nemcsak bemutatkozunk, hanem aktívan alakítjuk is a logisztikai szemléletformálást – emeli ki Varga László, a DPD Hungary értékesítési és marketingigazgatója.
A DPD az FMCG-vállalatok számára két kulcsfontosságú területre épülő, testreszabott ajánlatot kínál a hatékonyabb logisztikai megoldások érdekében. A „Passive Cooling” technológia passzív hőmérséklet-szabályozással biztosítja az élelmiszerek másnapi eljuttatását, szükség esetén visszafordítható kiszállítással. A „Wine Logistics” konstrukció pedig kifejezetten palackozott termékek – például bor, szeszes ital, gyümölcslé vagy díszcsomag – mozgatására jött létre. A DPD egyedi, rögzített belső csomagolása teljes védelmet nyújt, igény esetén kiegészítő biztosítással.
A DPD Express rendszer garantált másnapi kézbesítést kínál, miközben a nemzetközi küldemények a Geopost hálózaton keresztül közvetlenül, alvállalkozók bevonása nélkül jutnak célba.
A környezeti célkitűzések megvalósításában a cég figyelemre méltó eredményeket ért el. Járműállományuk közel felét elektromos modellek alkotják, és több nagyvárosban – például Kecskeméten, Pécsett, Győrben – már kizárólag ezekkel dolgoznak. Budapesten ezt a modellt 2025 végéig kívánják bevezetni. A 14 telephelyen üzemelő 242 AC és 7 DC töltő mellett napelemeket is telepítettek a depókhoz és a fővárosi szortírozó központhoz.
– Célunk, hogy minden fejlesztésünkkel hozzájáruljunk ügyfeleink hosszú távú sikeréhez, miközben példát mutatunk a felelős, jövőorientált működésben – teszi hozzá Varga László.
Társadalmi hasznosság
A Magyar Posta komplex válaszokat ad a piaci, digitális és környezeti kihívásokra. Szolgáltatási portfólióját korszerű, társadalmilag is értékteremtő fejlesztésekkel és digitalizált ügyfélélménnyel alakítja.

Gyovai Anita
csomaglogisztikai, üzletfejlesztési
és termékmenedzsment
osztályvezető
Magyar Posta
– Elkötelezettek vagyunk abban, hogy tevékenységünkkel a 21. századi elvárásokhoz igazodjunk, és olyan szolgáltatásokat nyújtsunk, amelyek valódi értéket teremtenek ügyfeleink számára – emeli ki Gyovai Anita, a Magyar Posta Zrt. csomaglogisztikai üzletfejlesztési és termékmenedzsment osztályvezetője.
A fenntarthatóság érdekében fokozatosan korszerűsítik gépjárműflottájukat: növelik az alacsony károsanyag-kibocsátású EURO 6-os járművek számát, és egyre több elektromos autót vonnak be a napi működésbe. Jelenleg egy olyan útvonaltervező rendszer bevezetésén dolgoznak, amely csökkenti az üzemanyag-felhasználást és a környezeti terhelést, miközben a logisztikai teljesítményt is javítja. Emellett vizsgálják a megújuló energiaforrások – például napelemek – telephelyi alkalmazásának lehetőségét is.
A digitalizált ügyfélélmény kialakításával az ügyfelek kényelmét és választási lehetőségeit egyaránt bővítik. Az újonnan bevezetett ügyfélrendelkezés funkció révén a címzettek maguk választhatják ki, hogyan és mikor szeretnék átvenni küldeményüket – ez nagyban hozzájárul a pozitív ügyfélélményhez. Az MPL csomagautomaták pedig ma már nemcsak a kényelmes csomagátvétel lehetőségét biztosítják, hanem képesek csomagmegőrzésre és új társadalmi szerepet is betöltenek: adománygyűjtési funkciójuk révén lehetőséget teremtenek arra, hogy a lakosság egyszerűen támogassa a karitatív szervezetek munkáját.
– Törekszünk arra, hogy ne csupán megbízható szereplőként legyünk jelen, hanem aktívan formáljuk is a fogyasztói és szakmai szemléletet. Hiszünk abban, hogy munkánk a fenntarthatóságon túl közösségi értékeket is képviselhet – tudjuk meg Gyovai Anitától.

Az FMCG-logisztika sikeres működéséhez nélkülözhetetlen a korszerű technológiai háttér
Egységben az erő
A Foxpost–Packeta költséghatékony, környezettudatos és skálázható megoldásokkal támogatja a vállalatokat. Céljuk, hogy technológiai újításokkal és nemzetközi hálózati kapcsolatokkal reagáljanak a gyorsan alakuló fogyasztói és iparági trendekre.

Radeczky Zoltán
ügyvezető
Foxpost–Packeta
– A FOXPOST és a Packeta Hungary egyesítésével új szintre emeljük működésünket. Az FMCG cégek számára olyan struktúrát kínálunk, amely egyszerre hatékony, fenntartható és könnyen hozzáilleszthető a vásárlók szokásaihoz – emeli ki Radeczky Zoltán, a két vállalat ügyvezetője.
A FOXPOST csomagautomaták ideális alternatívát jelentenek a gyors forgású termékek célba juttatására. A több mint 3500 automatából és 1000 átvételi pontból álló hálózat egyszerűen illeszthető a partnerek digitális rendszereihez. A cég számára prioritás a rövid szállítási idő: céljuk a lehető legjobb D+1 teljesítési arány elérése. A választási lehetőségek – önkiszolgáló, személyes vagy házhoz történő átvétel – teljes szabadságot adnak a címzetteknek.
A környezetbarát szemlélet nem pusztán deklarált cél, hanem tényleges gyakorlat, ugyanis egy automatába küldött csomag négyszer kevesebb kibocsátással jár, mint a lakcímre szállított. A FOXPOST futárainak napi útvonalai úgy vannak megtervezve, hogy akár 1000 küldeményt is át tudjanak adni. A berendezések forgalmas csomópontokban kapnak helyet, mérsékelve ezzel a fölösleges közúti mozgást. Emellett elektromos járművek, napenergiával működő gépek, újrahasznosított csomagolóanyagok és környezettanúsított kellékek használatával is csökkentik az ökológiai lábnyomot.
– Többféle területen keressük azokat a lehetőségeket, amelyekkel hozzájárulhatunk a körforgásos gazdasági modellhez. Ilyen például az együttműködés használtcikk-platformokkal vagy a társadalmi szerepvállalást erősítő jótékonysági programjaink – informálja lapunkat Radeczky Zoltán.
Gyorsuló fulfillment piac
A logisztikai szektor egyik legnagyobb kihívását továbbra is a manuális folyamatok jelentik: ezek költségesek, lassúak, és jelentős hibakockázattal járnak – ami az e-kereskedelem gyors tempója mellett komoly versenyhátrányt eredményezhet. Az ebben a tevékenységi körben működő szereplők, gyártók és nagykereskedők többsége ugyanakkor nem rendelkezik elegendő tőkével az automatizáláshoz, így egyre nagyobb igény mutatkozik a korszerű, robotizált fulfillment szolgáltatások iránt. A Boxy ilyen igények mentén alakítja működését.

Táncsics András
korábbi vezérigazgató
Boxy
– Hiszünk abban, hogy modern, automatizált megoldásainkkal költséghatékony, gyors és pontos kiszolgálást tudunk biztosítani, ezzel segítve partnereink versenyképességét – jegyzi meg Táncsics András, a Boxy Logisztikai Zrt. korábbi vezérigazgatója.
A vállalat a fulfillment szolgáltatás mellett folyamatosan fejleszti a szektorspecifikus igényekhez igazított, rugalmas megoldásokat is. Webshopoknak, FMCG-cégeknek és egyéb partnereknek kínálnak többek között lejárat- és szériaszám-kezelést, nyereményjáték-adminisztrációt, csomagtermék-összeállítást, sőt, igény esetén bérraktározást is – különálló szolgáltatásként. A cég nyitott a hűtött-fagyasztott raktári kapacitás bővítésére is, ha a kereslet indokolttá teszi.
– Fenntarthatósági szempontból fontosnak tartjuk, hogy újrahasznosított térkitöltő anyagokat használjunk, illetve a csomagküldésre már nem alkalmas dobozokat házon belül dolgozzuk fel – osztja meg Táncsics András.
A Boxy ügyfélportálját is új szintre emelte, amelynek első fejlesztési üteme pozitív visszajelzéseket hozott. Az IT-csapat a webshopmotorokkal és ERP-rendszerekkel való integrációkat is gördülékennyé teszi, így az új partnerek csatlakozása egyszerűbb, mint valaha.
Precíz hűtött szállítás
A Chef Market valós idejű irányítási eszközökkel, kapacitásra szabott szállítási struktúrával és hatékony tárolási megoldásokkal alkalmazkodik a gyorsan változó igényekhez.

Herich Dániel
logisztikai igazgató
Chef Market
– Minden logisztikai fejlesztésünk mögött az a cél húzódik meg, hogy pontos, megbízható és környezettudatos működést biztosítsunk partnereinknek. Naponta eljuttatjuk a friss, hűtött árut, előre egyeztetett idősávban, hogy a megrendelők munkafolyamatai zökkenőmentesek legyenek – hangsúlyozza Herich Dániel, a Chef Market Zrt. logisztikai igazgatója.
A szektorban tapasztalható költségnövekedés – legyen szó üzemanyagról, energiáról vagy bérkiadásokról – fokozott hatékonyságot követel. A vállalat ehhez naponta újratervezett szállítási útvonalakat használ, amelyeket digitális algoritmusok támogatnak. Ez nemcsak gyorsabbá teszi az áruátadást, hanem valós forgalmi adatok alapján pontos érkezési időt is előre jelez.
A humánerőforrás stabilitása érdekében a cég belső képzési rendszert működtet fizikai munkatársai számára, amellyel a fluktuáció mérséklését és a hibák csökkentését célozza. Ezt közösségépítő kezdeményezések is kiegészítik.
A működés teljes egészében digitálisan vezérelt: a készletek, a hűtési lánc és az áruk mozgása valós időben követhető. A rendszer proaktív figyelmeztetésekkel támogatja a döntéshozatalt, és időben jelzi az esetleges késéseket vagy kapacitásproblémákat. A hőmérséklet-érzékeny termékek kezelése során három elkülönített hűtési zónával dolgoznak, minden tétel útja visszakövethető a vonatkozó előírások szerint.
– Több szinten is elkötelezettek vagyunk a környezet védelme iránt: járműflottánk bővítésekor már figyelembe vesszük az alternatív hajtású modellek bevezetését, míg raktárainkban energiatakarékos világítást, intelligens vezérlést és korszerű hűtési technikát alkalmazunk – nyilatkozza Herich Dániel.

A szoftveres háttérrendszerek összekapcsolják a raktárakat, a disztribúciós központokat és a végpontokat
Gyors reakció
A Marketing Raktár Kft. marketingeszközök logisztikai kiszolgálására szakosodott vállalat, amely az FMCG-szektor szereplői számára gyors, költségtudatos és átlátható kampánylogisztikai rendszert kínál – digitálisan követhető, környezettudatos struktúrában.

Szeifert Gábor
társtulajdonos
Marketing Raktár
– Az elmúlt években úgy alakítottuk működésünket, hogy az ügyfeleink számára elérhetővé váljanak az egyszerűen integrálható, fenntartható és digitális alapokra épülő megközelítések – ismerteti Szeifert Gábor, társtulajdonos.
A Marketing Raktár tanácsadói szerepet is vállal, és segít partnereinek a szolgáltatások kiválasztásában. A legnagyobb érdeklődés a kampánylogisztikai megoldások iránt mutatkozik: ezek egy kézben fogják össze a tárolást, csomagolást, kiszállítást és visszagyűjtést. Az FMCG-cégek esetében gyakori, hogy a promóciós anyagokat több száz vagy ezer üzletbe kell eljuttatni. Az alkalmazott rendszer gyors reagálást, teljes körű átláthatóságot és észszerű költségviszonyokat biztosít. Minden folyamat követhető egy online felületen keresztül.
Az elmúlt időszakban megerősödött az igény az adatalapú visszajelzésekre is: az ügyfelek pontosan szeretnék tudni, mikor és hová érkezett meg egy adott kampányeszköz, milyen állapotban volt, és milyen hatékonysággal hasznosult. Emellett egyre több partner keresi a visszaforgatási lehetőségeket, eszközszervizt, karbantartási opciókat – ezek ma már nem kiegészítő ajánlatok, hanem elvárt funkciók.
– Arra törekszünk, hogy működésünk minden szakaszában figyelmet fordítsunk a környezeti szempontokra: csökkentjük a csomagolóanyag-használatot, előnyben részesítjük a visszaforgatható és újrahasznosított megoldásokat, és több ügyfelünkkel közösen dolgozunk ki visszagyűjtési folyamatokat – fejti ki Szeifert Gábor.
Digitális együttműködés

Krázli Zoltán
üzleti kapcsolatokért
felelős igazgató
GS1 Magyarország
Krázli Zoltán, a GS1 Magyarország üzleti kapcsolatokért felelős igazgatója elmondja, elsődleges céljuk, hogy a logisztikában érintett cégek számára olyan szabványos, digitálisan támogatott gyakorlatokat tegyenek elérhetővé, amelyekkel stabilabb és átláthatóbb működés valósítható meg.
A szervezet 2025 februárjában végzett kutatása szerint a hazai FMCG-szektor meghatározó gyártói és kereskedői körében az öt legfontosabb üzleti cél közé tartozik az adatfeldolgozás fejlesztése, az automatizáció növelése és az ellátási lánc gördülékenyebbé tétele. A szállítmányozási kiadások az elmúlt években olyan mértékű növekedést mutattak, hogy azok már nemcsak a logisztikai szolgáltatókat, hanem a gyártókat és forgalmazókat is érzékenyen érintik. E kihívásokra válaszul 2024 elején indították útjára a Retail Platform elnevezésű szakmai közösséget, amely a beszállítók, gyártók és kereskedők együttműködését ösztönzi. A program célja, hogy a résztvevők megosszák egymással a bevált módszereiket, közös irányelveket alakítsanak ki, valamint közérthető értelmezést adjanak a jogi és piaci környezet változásaira.
– Hiszünk abban, hogy a párbeszéd és a tapasztalatcsere alapjaiban javíthatja a folyamatok átláthatóságát és a versenyképességet. Ennek érdekében olyan szakmai műhelyeket működtetünk, amelyek célzottan foglalkoznak a logisztikai és digitális integráció aktuális kérdéseivel – teszi hozzá Krázli Zoltán.
A GS1 Magyarország hazai koordinátora a Lean & Green programnak, amely azon vállalatokat segíti, amelyek célul tűzték ki CO2-kibocsátásuk auditált, számszerűsíthető csökkentését. A csatlakozók egyedi akciótervet készítenek, amelyet független értékelők hagynak jóvá, és amelynek teljesülését évente ellenőrzik.
Megújult elnökség és új célok
Tisztújító közgyűléssel és szakmai konferenciával zárta a 2024-es évet a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). A 2025. április 9-én megtartott eseményen a tagság értékelte az elmúlt év eseményeit és eredményeit, valamint új elnökséget és ellenőrző bizottságot választott a következő három évre. A szövetség elnöki posztján megerősítést nyert Fülöp Zsolt Károly, a Trans-Sped Kft. ügyvezetője.
A közgyűlést megelőző konferencia témái között szerepelt az energiaközösségekben rejlő költségcsökkentési lehetőség, a közvetett képviselőkhöz kapcsolódó partnerellenőrzési szabályozás, valamint a lítium-ion akkumulátorok szállítása körüli kihívások. Szó esett a logisztikai és irodai ingatlanpiac aktuális helyzetéről is. A rendezvény fontos fóruma volt az ágazati párbeszédnek, ahol a résztvevők közös célok mentén oszthatták meg javaslataikat és tapasztalataikat.
A közgyűlésen a tagság meghatározta az idei év stratégiai prioritásait: a digitalizáció előmozdítását, a fenntarthatósági elvek erősítését, az intermodális megoldások fejlesztését, valamint a humánerőforrás-hiány kezelését és az oktatási kapcsolatok bővítését.
A hároméves ciklus lezárultával megválasztott új elnökség tagjai a logisztikai iparág teljes spektrumát képviselik, a közúti, vasúti, légi és intermodális szállítmányozástól kezdve az ingatlanfejlesztésig. A belső kontroll erősítése érdekében új ellenőrző bizottság is alakult.
– Az MLSZKSZ feladata, hogy katalizátorként segítse a hazai logisztikai ágazat hatékonyabbá, fenntarthatóbbá és nemzetközileg versenyképesebbé válását. A célunk világos: összefogással és innovációval építjük a jövő logisztikáját – hangsúlyozza Fülöp Zsolt Károly.
Applikáció egyszerűsíti a csomagügyintézést
A májusi pilot program után júliustól már élesben üzemel a SAMEDAY futárcég hivatalos, számos könnyen hozzáférhető funkcióval rendelkező applikációja.
A felhasználók az applikáció segítségével hozzáférhetnek olyan funkciókhoz, melyek a teljes rendelési folyamat átláthatóságát és irányítását teszik lehetővé a kiszállítás bármely szakaszában. Így valós időben követhetik nyomon a csomagjuk útját, az utánvétes kifizetéseket egyszerűen, bankkártyával is intézhetik az appon belül. A minél nagyobb rugalmasság érdekében a felhasználók házhoz szállítás esetén átirányíthatják a csomagot egy másik címre, easyboxba történő rendelés esetén pedig könnyedén kérhetik a csomag tárolásának meghosszabbítását, hogy a legváratlanabb helyzetekre is legyen megoldás.
Mostantól nemcsak fogadni, hanem küldeni is tudnak csomagokat a SAMEDAY ügyfelei, a magánszemélyek közötti csomagküldés lehetősége az alkalmazással együtt vált valósággá a futárszolgálat kínálatában.
Az alkalmazás minden szükséges információt és módosítási lehetőséget intuitív módon tesz elérhetővé a vásárlóknak. Néhány gombnyomással például az easybox átvételi idő meghosszabbítható 24, 48, 72 órával vagy akár 7 nappal is. A valós idejű nyomkövetés mellett az ügyfelek értékelhetik a SAMEDAY futár munkáját, ami fontos visszajelzés a vállalatnak, amely azt várja ettől, hogy már rövid távon tovább javul majd az ügyfélélmény.
MBH Elemzési Centrum: felemás első negyedév
A logisztikai ágazat 2025 első negyedévében ellentétes tendenciákat mutat: míg a légi áruszállítás történelmi rekordot ért el – a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 94,5 ezer tonna árut kezeltek, ami 55,1%-os éves növekedést jelent –, addig a közúti és vasúti fuvarozásban folytatódott a visszaesés. A szállított áruk tömege 7,4%-kal, az árutonna-kilométer 6,4%-kal csökkent, ezzel a negyedév az elmúlt évtized leggyengébbje lett.
A közúti árufuvarozás export-import forgalma 0,8%-kal mérséklődött, míg a crosstrade szállítás volumene Németország, Ausztria, Olaszország és Franciaország relációjában 5%-kal nőhetett. A költségek nemzetközi szinten 4,7%-kal, belföldön 5,2%-kal emelkedtek, miközben a fuvardíjak mindössze 3,2%-kal, illetve 3,6%-kal nőttek, így a jövedelmezőség tovább romlott.
A vasúti szállításban 14,2%-os visszaesés történt, a forgalom 84%-a továbbra is nemzetközi. A szállítási igények csökkenésében szerepet játszott az ipar, mezőgazdaság és építőipar gyenge teljesítménye, míg a kiskereskedelem növekvő trendje a belföldi fuvarpiac számára jelenthet támaszt. A vámháborús kockázatok változatlanul komoly bizonytalanságot hordoznak.
A csomagszállításban rekord született: a külföldről érkező belföldi küldemények száma 45,7%-kal nőtt, meghaladva a 9 millió darabot. A légi áruszállítás növekedésének fő mozgatórugói az autó- és gyógyszeripari termékek, valamint az e-kereskedelem voltak, különösen Ázsiából – a kezelt áru 80%-a onnan érkezett.
Új korszak a magyar konténerlogisztikában
A magyar intermodális árufuvarozás történetének egyik jelentős technológiai fejlesztése valósult meg a csepeli Szabadkikötőben: megérkezett a MAHART Container Center Kft. (MCC) új, nagyteljesítményű bakdaruja, amely trimodális – közúti, vasúti és vízi – konténerkezelésre alkalmas. A hároméves előkészítést követően beszerzett, 41 tonna teherbírású SANY berendezés nemcsak a korábbi GANZ darut váltja ki, hanem számottevően növeli a terminál átrakodási kapacitását, hozzájárulva a hazai intermodális szállítmányozás fejlődéséhez.
A daru tengeri úton érkezett Kínából a romániai Konstanca kikötőjébe, majd a Plimsoll Zrt. szervezésében öt bárkával, több mint 1400 folyamkilométer megtételével jutott el Budapestre. A 404 tonnás szállítmány 88 egységből állt. A csaknem 30 méter magas, 57 méter széles daru 48 méteres daruzási szélességgel és 18 méteres pályanyomtávval rendelkezik.
– Ez a daru a magyar intermodális konténerlogisztika új időszámításának kezdete. Az MCC kapacitásbővítése lehetővé teszi, hogy a jövőben még hatékonyabban szolgáljuk ki a közúti, vasúti és vízi intermodális igényeket – ismertette Fábián Zoltán, a MAHART Container Center ügyvezető igazgatója.
A teljes projekt megvalósítását a Verbis Kft. koordinálta. A részt vevő vállalatok mindegyike az MLSZKSZ tagja, így a beruházás a hazai logisztikai összefogás eredményeként jött létre. A hivatalos üzembe helyezés 2025 augusztusában várható.
Kapcsolódó cikkeink
Csatlakozott a Knuspr a svájci Markant hálózathoz
Az európai kizárólag online forgalmazó élelmiszer-kereskedők közül a németországi Knuspr…
Tovább olvasom >Végleg bezárta magyarországi üzleteit az eMag – az online piactérre összpontosít a cég
Augusztus 22-én lehúzta a rolót az eMag utolsó magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Hamarosan Magyarországon is elérhető lesz a MediaMarkt piactere
A MediaMarkt online piacterének forgalma 90%-kal nőtt az előző év…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a béremelkedés üteme meghaladja az inflációt, felzárkózik a vidék
A Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint júniusban a teljes…
Tovább olvasom >Élelmiszeripari beruházási boom jöhet: közel 200 milliárd forint támogatásról döntöttek
Megszülettek az első döntések az élelmiszer-feldolgozók nagyobb léptékű fejlesztéseinek támogatásáról…
Tovább olvasom >Tízből nyolc szülő mindent egy helyen vásárolna be iskolakezdésre – a Pepco erre kínál megoldást
Ahogy közeledik a tanévkezdés, a szülők előtt ismét ott áll…
Tovább olvasom >