Versenyfelügyeleti eljárás indult a Magyar Energiaital Szövetség ellen a fogyasztók megtévesztése miatt
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Magyar Energiaital Szövetséggel (MESZ) szemben, amely vélhetően megtévesztette a fogyasztókat a közösségimédia-felületein, weboldalán, valamint televíziós megjelenéseiben. A szövetség kommunikációja elsősorban a fiatalokat célozta meg, ami a GVH szerint különösen problémás, mivel az energiaitalok egészségügyi hatásait megtévesztő módon tüntette fel.
A GVH szerint a MESZ kampányában többek között olyan állítások hangzottak el, mint hogy napi öt energiaital fogyasztása biztonságos, illetve hogy az energiaitalok különféle betegségeket előzhetnek meg. Ezen felül a szövetség azt is állította, hogy az energiaitalok olyan egészségesek, mint a zöldségek, és az Alzheimer-kór kockázatának csökkentésére is képesek.
A hatóság most azt vizsgálja, hogy a MESZ rendelkezik-e az állításait alátámasztó tudományos bizonyítékokkal. Fontos azonban megjegyezni, hogy az eljárás megindítása még nem jelenti automatikusan a jogsértés kimondását, hanem a tények tisztázására irányul. Az ügy tisztázása várhatóan három hónapot vesz igénybe, de ez az időtartam szükség esetén meghosszabbítható.
A GVH hangsúlyozza, hogy a vállalkozásoknak és szakmai szervezeteknek felelős kommunikációt kell folytatniuk, különösen akkor, ha érzékeny fogyasztói csoportokat érintő termékeket népszerűsítenek.
Kapcsolódó cikkeink
Az AB InBev és a 1st Phorm közösen fejleszt új energiaital-márkát
Az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) a sporttáplálkozással és étrend-kiegészítőkkel foglalkozó…
Tovább olvasom >Monster Ultra Strawberry Dreams
Úgy tartja a hiedelem, hogy amikor két eper egybenő és…
Tovább olvasom >Összehangolt európai fellépés a Temu-val szemben
Az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságokat, köztük a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >