Versenyfelügyeleti eljárás indult a Magyar Energiaital Szövetség ellen a fogyasztók megtévesztése miatt
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Magyar Energiaital Szövetséggel (MESZ) szemben, amely vélhetően megtévesztette a fogyasztókat a közösségimédia-felületein, weboldalán, valamint televíziós megjelenéseiben. A szövetség kommunikációja elsősorban a fiatalokat célozta meg, ami a GVH szerint különösen problémás, mivel az energiaitalok egészségügyi hatásait megtévesztő módon tüntette fel.
A GVH szerint a MESZ kampányában többek között olyan állítások hangzottak el, mint hogy napi öt energiaital fogyasztása biztonságos, illetve hogy az energiaitalok különféle betegségeket előzhetnek meg. Ezen felül a szövetség azt is állította, hogy az energiaitalok olyan egészségesek, mint a zöldségek, és az Alzheimer-kór kockázatának csökkentésére is képesek.
A hatóság most azt vizsgálja, hogy a MESZ rendelkezik-e az állításait alátámasztó tudományos bizonyítékokkal. Fontos azonban megjegyezni, hogy az eljárás megindítása még nem jelenti automatikusan a jogsértés kimondását, hanem a tények tisztázására irányul. Az ügy tisztázása várhatóan három hónapot vesz igénybe, de ez az időtartam szükség esetén meghosszabbítható.
A GVH hangsúlyozza, hogy a vállalkozásoknak és szakmai szervezeteknek felelős kommunikációt kell folytatniuk, különösen akkor, ha érzékeny fogyasztói csoportokat érintő termékeket népszerűsítenek.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb versenyfelügyeleti eljárás a „teljes kiőrlésűként” hirdetett termékeknél
Újabb versenyfelügyeleti eljárásokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) három élelmiszer-kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Az OECD és a GVH közös Versenyügyi Oktatóközpontja kiemelt szerepet tölt be a régió versenyhatóságainak fejlesztésében
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Gazdasági…
Tovább olvasom >Monster Rio Punch
Monster Rio Punch egy teljesen új ízszenzáció. Egzotikus gyümölcsízek keveréke…
Tovább olvasom >További cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Milyen hatása lehet az árrésstopnak? Lesz miből fizetni a dolgozói béreket?
A kormány bejelentése szerint március közepétől harminc alapvető élelmiszer árrése…
Tovább olvasom >