Velünk maradhat az aggodalom – Kínában már látszik, hogyan változnak a fogyasztói szokások
Az egészségügyi veszélyhelyzet világszerte óvatossá tette a vásárlókat. Az elsőként nyitó kínai piac tapasztalatai azt mutatják, hogy a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmarad – derül ki az EY nemzetközi kutatásából. A több mint 12 ezer fős felmérés rámutat, kik vesztették el a vevők bizalmát, és miként segíthetnek rajtuk a digitális megoldások.
Kína lakossága térhetett vissza leghamarabb mindennapi tevékenységeihez az egészségügyi veszélyhelyzetet követően, azonban a krízis hatása nem múlt el nyomtalanul az országban. A kínai vásárlók majdnem fele (48%) úgy látja, hogy eddigi életmódja jelentősen meg fog változni. Hasonló arányban (49%) vannak azok is, akik szerint a történtek az értékrendjükön és az életszemléletükön is nyomot hagytak. Mindez arra utal, hogy a válsághelyzet alapjaiban változtatta meg a fogyasztói attitűdöket.
Az ország népessége a korlátozások megszűnése után, ha kisebb mértékben is, de rendkívül óvatos maradt. Közel kétharmaduk (64%) a mozit, 61 százalékuk a bárokat és a szórakozóhelyeket továbbra is kerüli. A kínaiak ugyanakkor jóval nyugodtabban vásárolnak már az élelmiszerboltokban, mindössze 16 százalékuk aggódik emiatt. Ennek oka, hogy Kínában a kereskedők már biztonságosabbá tették üzleteiket a vevőik számára.
Világszerte a válaszadók több mint fele (52%) véli úgy, hogy megváltoznak a szokásai a jövőben az egészségügyi vészhelyzet hatására. Közülük 70 százalék tudatosabban figyel a higiéniára, 60 százalék ritkábban, de egyszerre többet vásárol, 44 százalékuk az eddiginél többször intézi vásárlásait online. A megkérdezettek 62 százaléka kerüli a készpénzes fizetést. Több mint felük használ inkább érintésmentes eszközöket (59%) és okostelefon-alkalmazásokat (54%), 42 százalékuk pedig hitelkártyájával fizet rendszeresebben.
„A hazai vállalatoknak is érdemes követniük a nemzetközi trendeket. A kínai piac példája jól mutatja, hogy a szorongó ügyfelek bizalmát a vásárlás kockázatainak csökkentésével lehet visszaszerezni. Ehhez meg kell ismerni a fogyasztók útját a kapcsolatfelvételtől egészen a lojalitás kialakulásáig, és érdemes kidolgozni, hogyan válthatók ki az egyes lépések a digitális térben, ahol az árukat például virtuálisan is be lehet mutatni. – mondta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere. A vezetőknek újra kell gondolniuk üzleteik működését, és azt, hogyan segítheti a technológia a biztonságos vásárlás élmény kialakítását.”
Kapcsolódó cikkeink
Eredményesek a ragadós száj- és körömfájás kapcsán megtett intézkedések
Eredményesek a magyar járványvédelmi intézkedések a ragadós száj- és körömfájás…
Tovább olvasom >Tovább ronthat a száj- és körömfájás-járvány a bolti árakon?
Ötven év után ismét megjelent Magyarországon a száj- és körömfájás,…
Tovább olvasom >Nagy István: az elmúlt években tudatosan segítettük az állattartókat a járványok és állatbetegségek megelőzésében
A Magyarországon forgalomba kerülő állati eredetű élelmiszerek teljesen biztonságosak és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >