Velünk maradhat az aggodalom – Kínában már látszik, hogyan változnak a fogyasztói szokások
Az egészségügyi veszélyhelyzet világszerte óvatossá tette a vásárlókat. Az elsőként nyitó kínai piac tapasztalatai azt mutatják, hogy a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmarad – derül ki az EY nemzetközi kutatásából. A több mint 12 ezer fős felmérés rámutat, kik vesztették el a vevők bizalmát, és miként segíthetnek rajtuk a digitális megoldások.
Kína lakossága térhetett vissza leghamarabb mindennapi tevékenységeihez az egészségügyi veszélyhelyzetet követően, azonban a krízis hatása nem múlt el nyomtalanul az országban. A kínai vásárlók majdnem fele (48%) úgy látja, hogy eddigi életmódja jelentősen meg fog változni. Hasonló arányban (49%) vannak azok is, akik szerint a történtek az értékrendjükön és az életszemléletükön is nyomot hagytak. Mindez arra utal, hogy a válsághelyzet alapjaiban változtatta meg a fogyasztói attitűdöket.
Az ország népessége a korlátozások megszűnése után, ha kisebb mértékben is, de rendkívül óvatos maradt. Közel kétharmaduk (64%) a mozit, 61 százalékuk a bárokat és a szórakozóhelyeket továbbra is kerüli. A kínaiak ugyanakkor jóval nyugodtabban vásárolnak már az élelmiszerboltokban, mindössze 16 százalékuk aggódik emiatt. Ennek oka, hogy Kínában a kereskedők már biztonságosabbá tették üzleteiket a vevőik számára.
Világszerte a válaszadók több mint fele (52%) véli úgy, hogy megváltoznak a szokásai a jövőben az egészségügyi vészhelyzet hatására. Közülük 70 százalék tudatosabban figyel a higiéniára, 60 százalék ritkábban, de egyszerre többet vásárol, 44 százalékuk az eddiginél többször intézi vásárlásait online. A megkérdezettek 62 százaléka kerüli a készpénzes fizetést. Több mint felük használ inkább érintésmentes eszközöket (59%) és okostelefon-alkalmazásokat (54%), 42 százalékuk pedig hitelkártyájával fizet rendszeresebben.
„A hazai vállalatoknak is érdemes követniük a nemzetközi trendeket. A kínai piac példája jól mutatja, hogy a szorongó ügyfelek bizalmát a vásárlás kockázatainak csökkentésével lehet visszaszerezni. Ehhez meg kell ismerni a fogyasztók útját a kapcsolatfelvételtől egészen a lojalitás kialakulásáig, és érdemes kidolgozni, hogyan válthatók ki az egyes lépések a digitális térben, ahol az árukat például virtuálisan is be lehet mutatni. – mondta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere. A vezetőknek újra kell gondolniuk üzleteik működését, és azt, hogyan segítheti a technológia a biztonságos vásárlás élmény kialakítását.”
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony Logisztikai Központ Kft.
Mesterséges intelligencián és szenzortechnológián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony…
Tovább olvasom >Hatalmas vállalkozói érdeklődés mellett mutatkoztak be az új versenyképességet növelő uniós pályázatok a budapesti kamara tájékoztató fórumán
Több mint egy évtizedes kihagyás után budapesti cégek számára is…
Tovább olvasom >K&H: Jönnek a digitális ikrek, de mik is azok?
A digitális ikrek egy olyan fejlett technológia olyan, amely lehetővé…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >BMI: Mélyülő zsugorodás októberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított októberi értéke: 47,6.…
Tovább olvasom >GKI: Versenyképességi reformok szükségessége az EU-ban és Magyarország szerepe a változásokban
Az Európai Uniónak jelentős reformokra van szüksége a Draghi jelentés…
Tovább olvasom >