Vegyes érzelmekkel viszonyulnak a magyarok a humanoid robotokhoz
Januártól 12–14 millió forintos áron már Magyarországon is elérhetők a humanoid robotok. Egy friss nemzetközi kutatás azonban azt mutatja, hogy a magyarok többsége egyelőre szkeptikus a mesterséges intelligenciával (AI, MI) és a robotokkal kapcsolatban.
A felmérés szerint háromnegyedük hallott már a humanoid robottechnikáról, de csak 16%-uk véli úgy, hogy ez pozitív hatással lesz az életükre. Ezzel szemben az AI-hoz való viszonyulás optimistább: több mint 50% szerint az elkövetkező évtizedben ez a technológia lesz a legmeghatározóbb a mindennapokban. Ugyanakkor minden második magyar tart attól, hogy az MI elveheti a munkáját.
A technológia jövőbeli lehetőségeit illetően a magyarok közel fele (49%) el tudja képzelni, hogy MI-vezérelt robotok világcsúcsokat döntenek az Olimpián, és 43% szerint akár Nobel-díjat is nyerhetnek.
Bár a magyarok alapvetően óvatosak az új technológiákkal, 39% használná a mesterséges intelligenciát asszisztensként, például időbeosztás kezelésére vagy házimunkára. AI-orvossal is szívesen konzultálnának (39%), de az AI-ügyvédet is kipróbálnák (27%). MI-tanár segítségével 37% tanulna, míg MI-barátot 16% vállalna. Ugyanakkor saját MI-klónját csak a megkérdezettek 13%-a tudja elképzelni, míg mindössze 8% nyitott arra, hogy MI-szerelmi partnere legyen.
A kutatást a Bosch Tech Compass végezte több mint 11 ezer fő részvételével. Magyarországon ezer 18–69 éves felnőtt vett részt a megkérdezésben.
Kapcsolódó cikkeink
Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Tovább fokozzuk az agrárgazdasági együttműködésünket az Egyesült Államokkal
Új dimenziók nyílnak hazánk és az Egyesült Államok között az…
Tovább olvasom >