Vegyes eredmények a Carrefournál
A francia kereskedő 2025 első felében veszteségeket kellett, hogy elkönyveljen Olaszországban, míg Brazíliában növekedést ért el.
A Carrefour Italia 1,77 milliárd eurós árbevételt jelentett 2025 első félévében, ami 3,7%-os csökkenést jelent az előző évhez képest. A vállalat működéséből 40 millió eurós veszteség származott, míg a nettó veszteség 81 millió euróra mérséklődött a 2024-es 119 millióról. A teljes 2024-es évben a vállalat 275 millió eurós veszteséget könyvelt el. A tőkeberuházások mínusz 17 millió eurót, a szabad cash flow pedig mínusz 165 millió eurót tett ki.
Ezeket az eredményeket a kereskedő a NewPrinces Group-pal folytatott tárgyalások során hozta nyilvánosságra, amely a Carrefour olaszországi üzletágának mintegy 1 milliárd euróért történő megvásárlását tervezi – írja tudósításában az ESM. A tranzakció várhatóan 2025 harmadik negyedévének végére zárul le.
Pozitív hírek Brazíliából
Brazíliából ezzel szemben pozitív hírek érkeztek: a Carrefour Brasil második negyedéves nyeresége 19,7%-kal nőtt és elérte a 395 millió brazil reált (61 millió euró). A konszolidált eredmény 467 millió reálra (72 millió euró) emelkedett, míg a nettó árbevétel 5,4%-kal 31,23 milliárd reálra (4,8 milliárd euró) nőtt.
A vállalat igazgatósága két hitelmegállapodást hagyott jóvá összesen 9,8 milliárd reál (1,5 milliárd euró) értékben a Carrefour Finance-szel, a csoport pénzügyi egységével. Emellett engedélyezték a fennálló kötvények előtörlesztésének megkezdését is.
A részvényesek áprilisi döntése értelmében (59%-os támogatással) a Carrefour Brasil kivonul a B3 tőzsdéről, a francia anyavállalattal való egyesülés nyomán.
Júliusban a cég élén vezetőváltás történt: Stéphane Maquaire-t Pablo Lorenzo váltotta a brazil vezérigazgatói poszton.
Kapcsolódó cikkeink
Olaszország idén is tarol a turisták körében – drágább, de megéri
Bár az árak emelkedtek, Olaszország továbbra is az egyik legnépszerűbb…
Tovább olvasom >180 millió eurós fejlesztést tervez a Gruppo Megamark Dél-Olaszországban
Az olaszországi regionális élelmiszer-kiskereskedő, a Gruppo Megamark két év alatt…
Tovább olvasom >Olaszországban elégedetlenek a nyári idegenforgalmi szezonnal
Közel 13 millió jármű mozgott a mostani hétvégén az olaszországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >