Végrehajtási hullám indulhat a válság miatt, figyelmeztetnek a pénzügyi szakértők
A gazdasági válság miatt egyre több vállalat tart attól, hogy a késő fizetések miatt veszélybe kerül a működésük. Európában a legtöbb cég jogi végrehajtásokkal küzdene a kintlévőségek ellen, ám az ilyen eljárások költségesek, hosszadalmasok és az eredményük is bizonytalan.
Az Európai Unió országaiban a vállalatvezetők 60 százaléka aggódik amiatt, hogy a késő fizetésekből adódó kintlévőségeik idén növekedni fognak – derült ki az Intrum követeléskezelő európai fizetési jelentéséből (ECPR). Sokan azonban tanácstalanok, amikor a behajtás javításáról vagy a késedelmes fizetések kezeléséről van szó. Az Intrum felmérésében résztvevő cégvezetők több mint negyede (26 százalék) úgy érzi, hogy a késedelmes fizetés veszélyezteti a vállalat túlélését, miközben 53 százalékuk szerint nincs elég emberük és forrásuk ahhoz, hogy javítsák a probléma kezelését.
Az Intrum felmérése szerint a magyar cégek nagy része házon belül próbálja javítani az adósságkezelés hatékonyságát: a válaszadók 29 százaléka például automatikus fizetési emlékeztetőket küld a nem fizető ügyfeleknek. Emellett a vállalatok több mint a fele (57 százalék) kifejezetten arra készül, hogy ebben az évben több jogi lépést tesz, azaz végrehajtásokat indít a késedelmesen vagy nem fizető ügyfelekkel szemben.
„Ez sok szempontból furcsa”
– mondja Üveges Judit, az Intrum Értékesítési Igazgatója.
„Bár a jogi lépések fontos eszközt jelentenek az adósságrendezésben, mi úgy látjuk, hogy ez kellene, hogy legyen az utolsó megoldás, ha már minden más lehetőség kudarcot vallott. Más esetekben a jogi végrehajtás gyakran szükségtelen és túlzottan költséges lehet.”
Üveges Judit ezzel szemben olyan lépéseket javasol, amelyekkel megelőzhetők lehetnek a végrehajtások; elsősorban a digitális szolgáltatások és az ügyfelekkel való kommunikáció fejlesztését javasolja. Szintén sokat segíthet a külső adósságkezelő ügynökségekkel való együttműködés: jelenleg mindössze 17 százalék mondta, hogy külső ügynökségek szolgáltatásait veszi igénybe. Azonban, ha egy vállalat házon belül nem tudja megoldani az ügyfélkommunikációt, a fizetési megoldások megtervezését vagy az ügyfelek hitelvizsgálatát, az ügynökségi partnerek komoly segítséget adhatnak a fizetési problémák megoldásában.
Kapcsolódó cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: továbbra is alacsony szinten az infláció
Az infláció az előzetes kormányzati jelzéseknek megfelelően kedvező, alacsony szinten…
Tovább olvasom >Mérsékelten nőtt az infláció októberben Csehországban
Szeptemberről októberre 0,3 százalékkal nőtt az infláció Csehországban, amely éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Itt az Unicum Orange Bitter: narancsos ízvilág és napfényes dolce vita
Megérkezett a Zwack Unicum legújabb innovációja, az Unicum Orange Bitter,…
Tovább olvasom >Black Friday 2024: Egy esetleges csalódás sem veszi el a vásárlási kedvet
A Black Friday népszerűsége Magyarországon továbbra is töretlen: a 18-79…
Tovább olvasom >