Végrehajtási hullám indulhat a válság miatt, figyelmeztetnek a pénzügyi szakértők
A gazdasági válság miatt egyre több vállalat tart attól, hogy a késő fizetések miatt veszélybe kerül a működésük. Európában a legtöbb cég jogi végrehajtásokkal küzdene a kintlévőségek ellen, ám az ilyen eljárások költségesek, hosszadalmasok és az eredményük is bizonytalan.

Sok cég nem tud időben fizetni
Az Európai Unió országaiban a vállalatvezetők 60 százaléka aggódik amiatt, hogy a késő fizetésekből adódó kintlévőségeik idén növekedni fognak – derült ki az Intrum követeléskezelő európai fizetési jelentéséből (ECPR). Sokan azonban tanácstalanok, amikor a behajtás javításáról vagy a késedelmes fizetések kezeléséről van szó. Az Intrum felmérésében résztvevő cégvezetők több mint negyede (26 százalék) úgy érzi, hogy a késedelmes fizetés veszélyezteti a vállalat túlélését, miközben 53 százalékuk szerint nincs elég emberük és forrásuk ahhoz, hogy javítsák a probléma kezelését.
Az Intrum felmérése szerint a magyar cégek nagy része házon belül próbálja javítani az adósságkezelés hatékonyságát: a válaszadók 29 százaléka például automatikus fizetési emlékeztetőket küld a nem fizető ügyfeleknek. Emellett a vállalatok több mint a fele (57 százalék) kifejezetten arra készül, hogy ebben az évben több jogi lépést tesz, azaz végrehajtásokat indít a késedelmesen vagy nem fizető ügyfelekkel szemben.
„Ez sok szempontból furcsa”
– mondja Üveges Judit, az Intrum Értékesítési Igazgatója.
„Bár a jogi lépések fontos eszközt jelentenek az adósságrendezésben, mi úgy látjuk, hogy ez kellene, hogy legyen az utolsó megoldás, ha már minden más lehetőség kudarcot vallott. Más esetekben a jogi végrehajtás gyakran szükségtelen és túlzottan költséges lehet.”
Üveges Judit ezzel szemben olyan lépéseket javasol, amelyekkel megelőzhetők lehetnek a végrehajtások; elsősorban a digitális szolgáltatások és az ügyfelekkel való kommunikáció fejlesztését javasolja. Szintén sokat segíthet a külső adósságkezelő ügynökségekkel való együttműködés: jelenleg mindössze 17 százalék mondta, hogy külső ügynökségek szolgáltatásait veszi igénybe. Azonban, ha egy vállalat házon belül nem tudja megoldani az ügyfélkommunikációt, a fizetési megoldások megtervezését vagy az ügyfelek hitelvizsgálatát, az ügynökségi partnerek komoly segítséget adhatnak a fizetési problémák megoldásában.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly veszélybe kerülhetnek a magyar élelmiszergyártók az árrésstop miatt
Az árrésstop bevezetése nyomán eddig szigorúan titkolt információk kerültek nyilvánosságra:…
Tovább olvasom >Nagy Márton szerint működik az árrésstop
Működik az árrésstop, több mint ezer termék árát sikerült megfogni…
Tovább olvasom >Vonzások és választások
Az Eventrend cégcsoport 2024 végén reprezentatív kérdőíves kutatást végzett közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti felkészülés: csaknem 500 prémium termékét akciózta le a SPAR az ünnepi időszak előtt
Megjelent a SPAR Ínyenc Katalógusa, amelyben hagyományosan az üzletlánc prémium…
Tovább olvasom >