Végrehajtási hullám indulhat a válság miatt, figyelmeztetnek a pénzügyi szakértők
A gazdasági válság miatt egyre több vállalat tart attól, hogy a késő fizetések miatt veszélybe kerül a működésük. Európában a legtöbb cég jogi végrehajtásokkal küzdene a kintlévőségek ellen, ám az ilyen eljárások költségesek, hosszadalmasok és az eredményük is bizonytalan.
Az Európai Unió országaiban a vállalatvezetők 60 százaléka aggódik amiatt, hogy a késő fizetésekből adódó kintlévőségeik idén növekedni fognak – derült ki az Intrum követeléskezelő európai fizetési jelentéséből (ECPR). Sokan azonban tanácstalanok, amikor a behajtás javításáról vagy a késedelmes fizetések kezeléséről van szó. Az Intrum felmérésében résztvevő cégvezetők több mint negyede (26 százalék) úgy érzi, hogy a késedelmes fizetés veszélyezteti a vállalat túlélését, miközben 53 százalékuk szerint nincs elég emberük és forrásuk ahhoz, hogy javítsák a probléma kezelését.
Az Intrum felmérése szerint a magyar cégek nagy része házon belül próbálja javítani az adósságkezelés hatékonyságát: a válaszadók 29 százaléka például automatikus fizetési emlékeztetőket küld a nem fizető ügyfeleknek. Emellett a vállalatok több mint a fele (57 százalék) kifejezetten arra készül, hogy ebben az évben több jogi lépést tesz, azaz végrehajtásokat indít a késedelmesen vagy nem fizető ügyfelekkel szemben.
„Ez sok szempontból furcsa”
– mondja Üveges Judit, az Intrum Értékesítési Igazgatója.
„Bár a jogi lépések fontos eszközt jelentenek az adósságrendezésben, mi úgy látjuk, hogy ez kellene, hogy legyen az utolsó megoldás, ha már minden más lehetőség kudarcot vallott. Más esetekben a jogi végrehajtás gyakran szükségtelen és túlzottan költséges lehet.”
Üveges Judit ezzel szemben olyan lépéseket javasol, amelyekkel megelőzhetők lehetnek a végrehajtások; elsősorban a digitális szolgáltatások és az ügyfelekkel való kommunikáció fejlesztését javasolja. Szintén sokat segíthet a külső adósságkezelő ügynökségekkel való együttműködés: jelenleg mindössze 17 százalék mondta, hogy külső ügynökségek szolgáltatásait veszi igénybe. Azonban, ha egy vállalat házon belül nem tudja megoldani az ügyfélkommunikációt, a fizetési megoldások megtervezését vagy az ügyfelek hitelvizsgálatát, az ügynökségi partnerek komoly segítséget adhatnak a fizetési problémák megoldásában.
Kapcsolódó cikkeink
Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére.…
Tovább olvasom >Romániában drágulással indult az új év, de a miniszterelnök tetoválással is megerősítette, hogy az áfát nem emelik
Romániában befagyasztották a közalkalmazotti béreket, a nyugdíjakat és a családi…
Tovább olvasom >Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az érdeklődők több mint 40%-a nem jogosult Munkáshitelre!
A Bankmonitor kalkulátorát használó Munkáshitel iránt érdeklődők több mint 40%-a…
Tovább olvasom >Szamuráj a pult mögött – A nap videója
Japán mixernek lenni gyakorlat (és fegyver) kérdése. A videóért katt…
Tovább olvasom >