Végleg bezárta magyarországi üzleteit az eMag – az online piactérre összpontosít a cég

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 08. 26. 11:44

Augusztus 22-én lehúzta a rolót az eMag utolsó magyarországi üzlete is, amely az Etele Plázában működött – írja a 24.hu. A kelenföldi egységet korábban a vállalat zászlóshajójának tekintették, de a cég közlése szerint a jövőben kizárólag az online piactér üzleti modelljére építenek.

Az eMag tavaly kezdte leépíteni magyarországi fizikai jelenlétét: akkor a kelenföldi üzlet kivételével mind a többi egységét bezárta. Mostanra azonban már ez a bolt is eltűnt a térképről, a vásárlók hiába keresik az Etele Plázában.

A vállalat közleménye szerint a piactér-modell lehetőséget ad arra, hogy magyar vállalkozásokat kapcsoljanak be a regionális e-kereskedelmi hálózatba. A cég 2001-es alapítása után Románia egyik leggyorsabban növekvő vállalkozása lett, majd Kelet-Európa egyik legnagyobb webáruházává vált. Magyarországon 2013-ban jelent meg, 2019-ben felvásárolta az Extreme Digitalt, majd 2020–2021-ben összesen hat üzletet nyitott.

A fizikai boltok bezárása mellett azonban az online forgalomban is érezhető a visszaesés: míg tavaly az eMagnak volt a legnagyobb e-kereskedelmi forgalma Magyarországon, idén már az első öt közé sem sikerült bekerülnie.

Kapcsolódó cikkeink