Véget ért az első sör-rally
A média képviselőinek részvételével első ízben megrendezett túra-rally versennyel ünnepelte a Sopronit gyártó HEINEKEN Hungária azt, hogy idén már kizárólag hazai árpából főzi Magyarország legkedveltebb sörét. A Magyar árpa útja – Soproni sör-rally versenyzői közel 500 kilométer megtétele után értek célba a sörfővárosba, Sopronba. A befutót a szervezők a már hagyománnyá vált szezonnyitó Soproni Sörfesztivállal kötötték egybe.
Május 21-én, szombaton, a délutáni órákban ért célba az első Magyar árpa útja – Soproni sör-rally győztese, a Világgazdaság és a HVG újságíróiból álló csapat.A közel 500 kilométeres túra-rally versenyen összesen 8 újságírócsapat indult.A verseny célja az volt, hogy rendhagyó módon hívják fel a figyelmet a Sopronit gyártó HEINEKEN Hungária Zrt. önkéntes vállalására. A sörgyártó ugyanis tavaly decemberben kötelezettséget vállalt arra, hogy ezentúl Magyarország kedvenc sörea Soproni gyártásához kizárólag hazai árpát használ fel.
A Budapestről induló rally útvonala olyan településeken keresztül vezetett, amelyek az árpatermesztés és a sörfőzés folyamatában jelentős szerepet játszanak. Így a résztvevők érintették Szigetbecsét, ahol találkozhattak egy helyi árpatermelő gazdával; Dunaújvárost, ahol bepillantást nyertek a malátagyártás rejtelmeibe; Keszthelyt, ahol a Georgikon tangazdaságot tekintették meg; és végül Magyarország kedvenc sörének hazáját, Sopront, ahol a rally befutójára időzített Soproni Sörfesztiválon ünnepeltek a versenyzők.
„A Soproni Sörfesztivál mára a város hagyományai közé emelkedett. Külön örülök, hogy idén első ízben megrendeztük a Magyar árpa útja – Soproni sör-rally-t, amellyel azt ünnepeltük, hogy a Soproni immár 100 százalékban Magyarországon termesztett árpából készül” – mondta el José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária Zrt. vezérigazgatója.
A Magyar árpa útja rally-t Talmácsi Gábor MotoGP világbajnok és Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium miniszterhelyettese indította el Budapesten. Beszédében Nagy István megköszönte a HEINEKEN Hungáriának, hogy multinacionális vállalatként elkötelezte magát amellett, hogy magyar árpából készíti a Soproni sört. Hozzátette:,,Dicséretes volt felismerni, hogy a magyar árpa és a hazai alapanyagok a legjobbak és ez mindannyiunknak követendő példa lehet”.
A nagy sörgyártók közül először a HEINEKEN Hungária tett vállalást a hazai árpatermesztés támogatására,mikor2015 decemberében kötelezettségvállalást írt alá arról, hogy ezentúl a Soproni Klasszikus kizárólag Magyarországon termesztett árpából készül majd.A HEINEKEN Hungária eddig is előnyben részesítette a hazai partnereket a minőségi alapanyagok beszerzésekor. A teljes sörgyártáshoz szükséges árpa és kukorica 86%-át szerezte be magyar termelőktől 2015-ben, és az arány további javítására törekszik partnereivel, a magyar gazdákat segítő integrátor cégekkel. A vállalással mintegy 100 árpatermesztő számára vált hosszútávon biztosítottá a lehetőség Magyarország északi és délnyugati régióiban, hogy a HEINEKEN Hungária beszállítóiként járuljanak hozzá a magyarok kedvenc sörének előállításához.
A HEINEKENen belül, a szlovákiai Ógyallán készítenek az árpából malátát, amelyet a régió más országainak sörgyártásában is felhasználnak, így a magyar gazdák részben exportra is termelnek. A vállalat mintegy 20 000 tonna malátát dolgoz fel üzemeiben évente, ez körülbelül 26 000 tonna árpából állítható elő, amely a teljes magyarországi sörárpa-termés 20 százalékának felel meg.Az árpa mellett a cég a ciderek gyártásához mintegy 65 ezer tonna almából készülő koncentrátumot vásárol, amely a hazai feldolgozott almamennyiség mintegy 10 százalékának felel meg.
„A HEINEKEN elkötelezett amellett, hogy működésének minden aspektusával a magyar gazdaságot támogassa. Vállalatunk számára fontos, hogy Magyarországon hozzájárulhatunk a magyar gazdák életfeltételeinek biztosításához, legyen szó az árpatermelőkről a Soproni esetében, vagy az almatermelőkről, a Strongbowcider alapanyagának helyi beszerzésével összefüggésben” – tette hozzá José Matthijsse.
A Heineken Hungária Zrt. két sörgyárában, a 120 éves Soproni Sörgyárban és Martfűn állítja elő termékeit.
Kapcsolódó cikkeink
Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >Száz százalék Guinness, nulla százalék alkohol
Újra meglepetéssel indul a száraz november, hiszen novembertől a Borsodi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >