Véget ért a 81. OMÉK, közel ötvenezren látogattak Magyarország legnagyobb agrárszakmai eseményére
Lezárult a 81. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK), amelyet kétévente rendez az Agrárminisztérium által megbízott Agrármarketing Centrum.
A három napos esemény alatt csaknem ötvenezer látogató volt kíváncsi arra, hol tart a magyar élelmiszeripar, melyek a legújabb agráripari újdonságok, ám a többséget a kézműves élelmiszerek, a színvonalas gyermekkoncertek, vagy éppen az őshonos állatok érdekelték leginkább.
A Kárpát-medencéből érkezett termelők színe-java részt vett a vásáron
„Ahol életre kel a vidék” – ezzel a szlogennel hirdette a 81. OMÉK-ot az Agrármarketing Centrum a kiállítás előtt. Az október 23-ai hosszú hétvégén az időjárás is kedvezett ahhoz, hogy az OMÉK sokak számára vonzó programlehetőség legyen. A háromnapos rendezvényen közel 200 kistermelő és mintegy száz élelmiszeripari vállalkozás mutatkozott be szerte a Kárpát-medencéből. Az OMÉK gyakorlatilag Magyarország legnagyobb termelői vásárának adott otthont, ahol a kézműves élelmiszerek – sajtok, lekvárok, édességek, mézek, hús- és zöldségkészítmények, füstölt áruk – tömkelegével ismerkedhettek meg a látogatók, és természetesen vásárolhattak is. A határon túlról is szép számmal érkeztek kiállítók, így a Muravidék, Drávaszög, Vajdaság, Erdély, Partium, Kárpátalja, Felvidék különleges ízvilágú, helyi termékeit is megkóstolhatták a látogatók. A Székely Gazdaszervezetek Egyesületének szervezésében a Székely termék védjeggyel rendelkező termelők is kiállították portékájukat. Az OMÉK idei partnerországa Szerbia volt, ők többek között mézeket, nemzeti italukat, a rakíját, valamint borokat és gyümölcsleveket ajánlottak a látogatók figyelmébe.
Az OMÉK két színpadán népi, hagyományőrző programok, valamint gyermekkoncertek szórakoztatták a családokat
Nagy sikert aratott a ládavasút, Borbás Marcsi interaktív főzőshow-ja és gyermekeknek szóló kertészeti bemutatója, továbbá az őshonos magyar állatokat felvonultató udvar is. Az eseményen nagy sikert aratott a vásár kedves kabalafigurája, OMÉK Oszkár. – Az OMÉK a magyar agrárium ünnepe, hiszen fontos, hogy értékeljük vidéki gyökereinket, értékeljük azt a munkát, amit a magyar gazdák nap mint nap véghez visznek és hogy olyan élelmiszeriparunk van, amely biztonsággal el tudja látni az ország egészét kiváló minőségű élelmiszerrel – mondta el a három napos eseményről Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője.
Magyarország legnagyobb élelmiszer exportfejlesztési találkozója zajlott az OMÉK-on
Az OMÉK a közönségcsalogató programok mellett természetesen a szakmának is szólt. Az esemény adott helyszínt Magyarország legnagyobb exportfejlesztési konferenciájának, az első ízben megrendezett Hungarian Food Summit-nak. A kétnapos üzletember találkozón 87 külföldi cég 124 képviselője találkozott 46 magyar cég döntéshozójával, hogy jövőbeni üzleti lehetőségekről tárgyaljanak. – Rengeteg, mintegy 1000 tárgyalás zajlott le a program alatt. Örömmel mondhatom, hogy van olyan magyar cég, amely már az üzletkötésig is eljutott az egyik beszerzővel. Ez hatalmas eredmény annak tükrében, hogy az ilyen jellegű B2B, azaz Business to Business események leginkább a kapcsolatépítésről szólnak – adott hangot örömének Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, a Hungarian Food Summit házigazdája. – A program sikere arra ösztönöz minket, hogy ezt az eseményt ne csak kétévente az OMÉK-on rendezzük meg, hanem sűrűbben, akár évente hozzuk tető alá – fejezte ki reményét az ügyvezető-helyettes.
A 81. OMÉK ugyan véget ért, de a résztvevők szerint az ott kialakított üzleti vagy éppen emberi kapcsolatok még hosszútávú együttműködéseket eredményezhetnek. Magyarország első agrár tematikájú vásárát, az OMÉK elődjét 1881-ben rendezték, ám előfordult, hogy évtizedekig nem tartották meg. 2011 óta immár kétévente része a hazai programnaptárnak.
AMC
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >