Védi a Lidl ellátási láncát Németországban
A német piacon húsellátását biztosítandó a Lidl a jövőben a testvérvállalat Kaufland tulajdonában álló húsüzemekből fogja önkiszolgáló választékának egy részét beszerezni. A Lidl anyavállalata, a Schwarz Group termelési ága, a Schwarz Produktion stratégiai felvásárlásokkal bővíti kapacitásait.
A hústermékek beszerzésének védelmére kényszerül a Lidl, amely függetleníteni akarja magát a beszállítók áremeléseitől. A német diszkont a jövőben hústermékeinek egy részét a testvérvállalat Kaufland húsüzemeiből fogja beszerezni. A Lebensmittel Zeitung beszámolója szerint az ügyben érintett egyik jogi személyt, a „Kaufland Fleischwaren DC”-t már át is nevezték Fleischwaren Neckarsulmra, és ez a kevésbé céghez kötött név szerepel majd a két áruházlánc számára szállított termékek csomagolásán.
Németországban a legtöbb vezető kiskereskedő saját hústermelő üzemet működtet. Az Allgemeine Fleischer Zeitung húsipari szaklap szerint a Kaufland húsipari üzemei 2022-ben a 13. helyen álltak Németország legnagyobb húsipari termelői között, míg a német kiskereskedők között az előkelő 3. helyet birtokolták. A Kaufland húsüzemek becsült nettó árbevétele 849 millió euró volt. Az „Edeka Südwest Fleisch”, a német élelmiszerpiac vezetője hét regionális szövetkezeti egységének egyikéhez tartozó húsüzemek ugyanebben az időszakban mintegy 975 millió eurós bevételt értek el. A második helyen a Rewe csoporthoz tartozó „Wilhelm Brandenburg” végzett 857 millió euróval.
A Schwarz Produktion, a Lidl és a Kaufland anyavállalatának, a Schwarz Groupnak a termelési ága az elmúlt időszakban jelentősen növelte saját gyártókapacitását. A kiskereskedő legtöbb termelőüzemét tömörítő Sindra Holding nettó árbevétele a 2022/2023-as üzleti évben több mint 33%-kal ugrott meg, ami a mérlegadatok szerint 1,65 milliárd eurós nettó árbevételt eredményezett. Az előző időszakok átlagos éves bevételnövekedése 5% körül alakult (lásd a grafikont). A Sindra KG csokoládét, dióféléket, aszalt gyümölcsöket, pékárukat és fagylaltot gyárt.
A vállalat éves jelentése szerint a 2022/2023-as üzleti évben a holding kávé- és tésztatermékekkel bővítette termékportfólióját.
Gyártókapacitásba fektet a Schwarz Csoport
(a Sindra KG saját gyártólétesítményeinek nettó bevétele millió euróban)
Az ábrát mérlegadatokra hivatkozva az Aletos Retail Advisory készítette
A német kiskereskedők versenyhelyzetük javítása érdekében elindultak a visszalépő integráció irányába és egyre inkább növelik saját gyártókapacitásukat. A piacvezető Edeka csak tavaly három új tranzakciót jelentett be a versenyhatóságnak: egyrészt többségire növelte a Panem Backstube GmbH tésztagyártóban meglévő kisebbségi részesedését, felvásárolta a Petrusquelle ásványvíz-palackozót és az olasz Pasta Rey tésztagyártót.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Németországban emelkedtek a nagykereskedelmi árak júniusban
Németországban júniusban gyorsult a nagykereskedelmi árak éves növekedése, havi összevetésben…
Tovább olvasom >A Lidl tesz róla, hogy idén is stílusos legyen a fesztiválozás
A nyár a fesztiváloké, a Campus pedig idén sem múlhat…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >