Védi a Lidl ellátási láncát Németországban
A német piacon húsellátását biztosítandó a Lidl a jövőben a testvérvállalat Kaufland tulajdonában álló húsüzemekből fogja önkiszolgáló választékának egy részét beszerezni. A Lidl anyavállalata, a Schwarz Group termelési ága, a Schwarz Produktion stratégiai felvásárlásokkal bővíti kapacitásait.
A hústermékek beszerzésének védelmére kényszerül a Lidl, amely függetleníteni akarja magát a beszállítók áremeléseitől. A német diszkont a jövőben hústermékeinek egy részét a testvérvállalat Kaufland húsüzemeiből fogja beszerezni. A Lebensmittel Zeitung beszámolója szerint az ügyben érintett egyik jogi személyt, a „Kaufland Fleischwaren DC”-t már át is nevezték Fleischwaren Neckarsulmra, és ez a kevésbé céghez kötött név szerepel majd a két áruházlánc számára szállított termékek csomagolásán.
Németországban a legtöbb vezető kiskereskedő saját hústermelő üzemet működtet. Az Allgemeine Fleischer Zeitung húsipari szaklap szerint a Kaufland húsipari üzemei 2022-ben a 13. helyen álltak Németország legnagyobb húsipari termelői között, míg a német kiskereskedők között az előkelő 3. helyet birtokolták. A Kaufland húsüzemek becsült nettó árbevétele 849 millió euró volt. Az „Edeka Südwest Fleisch”, a német élelmiszerpiac vezetője hét regionális szövetkezeti egységének egyikéhez tartozó húsüzemek ugyanebben az időszakban mintegy 975 millió eurós bevételt értek el. A második helyen a Rewe csoporthoz tartozó „Wilhelm Brandenburg” végzett 857 millió euróval.
A Schwarz Produktion, a Lidl és a Kaufland anyavállalatának, a Schwarz Groupnak a termelési ága az elmúlt időszakban jelentősen növelte saját gyártókapacitását. A kiskereskedő legtöbb termelőüzemét tömörítő Sindra Holding nettó árbevétele a 2022/2023-as üzleti évben több mint 33%-kal ugrott meg, ami a mérlegadatok szerint 1,65 milliárd eurós nettó árbevételt eredményezett. Az előző időszakok átlagos éves bevételnövekedése 5% körül alakult (lásd a grafikont). A Sindra KG csokoládét, dióféléket, aszalt gyümölcsöket, pékárukat és fagylaltot gyárt.
A vállalat éves jelentése szerint a 2022/2023-as üzleti évben a holding kávé- és tésztatermékekkel bővítette termékportfólióját.
Gyártókapacitásba fektet a Schwarz Csoport
(a Sindra KG saját gyártólétesítményeinek nettó bevétele millió euróban)
Az ábrát mérlegadatokra hivatkozva az Aletos Retail Advisory készítette
A német kiskereskedők versenyhelyzetük javítása érdekében elindultak a visszalépő integráció irányába és egyre inkább növelik saját gyártókapacitásukat. A piacvezető Edeka csak tavaly három új tranzakciót jelentett be a versenyhatóságnak: egyrészt többségire növelte a Panem Backstube GmbH tésztagyártóban meglévő kisebbségi részesedését, felvásárolta a Petrusquelle ásványvíz-palackozót és az olasz Pasta Rey tésztagyártót.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >