Védi a Lidl ellátási láncát Németországban
A német piacon húsellátását biztosítandó a Lidl a jövőben a testvérvállalat Kaufland tulajdonában álló húsüzemekből fogja önkiszolgáló választékának egy részét beszerezni. A Lidl anyavállalata, a Schwarz Group termelési ága, a Schwarz Produktion stratégiai felvásárlásokkal bővíti kapacitásait.
A hústermékek beszerzésének védelmére kényszerül a Lidl, amely függetleníteni akarja magát a beszállítók áremeléseitől. A német diszkont a jövőben hústermékeinek egy részét a testvérvállalat Kaufland húsüzemeiből fogja beszerezni. A Lebensmittel Zeitung beszámolója szerint az ügyben érintett egyik jogi személyt, a „Kaufland Fleischwaren DC”-t már át is nevezték Fleischwaren Neckarsulmra, és ez a kevésbé céghez kötött név szerepel majd a két áruházlánc számára szállított termékek csomagolásán.
Németországban a legtöbb vezető kiskereskedő saját hústermelő üzemet működtet. Az Allgemeine Fleischer Zeitung húsipari szaklap szerint a Kaufland húsipari üzemei 2022-ben a 13. helyen álltak Németország legnagyobb húsipari termelői között, míg a német kiskereskedők között az előkelő 3. helyet birtokolták. A Kaufland húsüzemek becsült nettó árbevétele 849 millió euró volt. Az „Edeka Südwest Fleisch”, a német élelmiszerpiac vezetője hét regionális szövetkezeti egységének egyikéhez tartozó húsüzemek ugyanebben az időszakban mintegy 975 millió eurós bevételt értek el. A második helyen a Rewe csoporthoz tartozó „Wilhelm Brandenburg” végzett 857 millió euróval.
A Schwarz Produktion, a Lidl és a Kaufland anyavállalatának, a Schwarz Groupnak a termelési ága az elmúlt időszakban jelentősen növelte saját gyártókapacitását. A kiskereskedő legtöbb termelőüzemét tömörítő Sindra Holding nettó árbevétele a 2022/2023-as üzleti évben több mint 33%-kal ugrott meg, ami a mérlegadatok szerint 1,65 milliárd eurós nettó árbevételt eredményezett. Az előző időszakok átlagos éves bevételnövekedése 5% körül alakult (lásd a grafikont). A Sindra KG csokoládét, dióféléket, aszalt gyümölcsöket, pékárukat és fagylaltot gyárt.
A vállalat éves jelentése szerint a 2022/2023-as üzleti évben a holding kávé- és tésztatermékekkel bővítette termékportfólióját.
Gyártókapacitásba fektet a Schwarz Csoport
(a Sindra KG saját gyártólétesítményeinek nettó bevétele millió euróban)
Az ábrát mérlegadatokra hivatkozva az Aletos Retail Advisory készítette
A német kiskereskedők versenyhelyzetük javítása érdekében elindultak a visszalépő integráció irányába és egyre inkább növelik saját gyártókapacitásukat. A piacvezető Edeka csak tavaly három új tranzakciót jelentett be a versenyhatóságnak: egyrészt többségire növelte a Panem Backstube GmbH tésztagyártóban meglévő kisebbségi részesedését, felvásárolta a Petrusquelle ásványvíz-palackozót és az olasz Pasta Rey tésztagyártót.
Kapcsolódó cikkeink
Visszaesett a kereslet: a Penny megszünteti az online házhozszállítást Németországban
A Penny bejelentette, hogy megszünteti online élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatását Németországban, mivel…
Tovább olvasom >Új „Live Well” címkét vezet be a Lidl Nagy-Britanniában
A Lidl GB lesz az első brit diszkontlánc, amely saját…
Tovább olvasom >10 millió forinttal támogatja a nehéz sorsú fiatalokat a Lidl
Nagy érdeklődés övezte a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációja…
Tovább olvasom >További cikkeink
GVH: az árréscsökkentés mérsékelte az árakat, az OKSZ bírálatát vitatják
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közlése szerint az árréscsökkentés eredményes volt,…
Tovább olvasom >Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >Meghosszabbította a kormány az árrésstopot
Orbán Viktor a Harcosok Klubja nevű Facebook-csoportban jelentette be, hogy…
Tovább olvasom >