Védi a Lidl ellátási láncát Németországban
A német piacon húsellátását biztosítandó a Lidl a jövőben a testvérvállalat Kaufland tulajdonában álló húsüzemekből fogja önkiszolgáló választékának egy részét beszerezni. A Lidl anyavállalata, a Schwarz Group termelési ága, a Schwarz Produktion stratégiai felvásárlásokkal bővíti kapacitásait.
A hústermékek beszerzésének védelmére kényszerül a Lidl, amely függetleníteni akarja magát a beszállítók áremeléseitől. A német diszkont a jövőben hústermékeinek egy részét a testvérvállalat Kaufland húsüzemeiből fogja beszerezni. A Lebensmittel Zeitung beszámolója szerint az ügyben érintett egyik jogi személyt, a „Kaufland Fleischwaren DC”-t már át is nevezték Fleischwaren Neckarsulmra, és ez a kevésbé céghez kötött név szerepel majd a két áruházlánc számára szállított termékek csomagolásán.
Németországban a legtöbb vezető kiskereskedő saját hústermelő üzemet működtet. Az Allgemeine Fleischer Zeitung húsipari szaklap szerint a Kaufland húsipari üzemei 2022-ben a 13. helyen álltak Németország legnagyobb húsipari termelői között, míg a német kiskereskedők között az előkelő 3. helyet birtokolták. A Kaufland húsüzemek becsült nettó árbevétele 849 millió euró volt. Az „Edeka Südwest Fleisch”, a német élelmiszerpiac vezetője hét regionális szövetkezeti egységének egyikéhez tartozó húsüzemek ugyanebben az időszakban mintegy 975 millió eurós bevételt értek el. A második helyen a Rewe csoporthoz tartozó „Wilhelm Brandenburg” végzett 857 millió euróval.
A Schwarz Produktion, a Lidl és a Kaufland anyavállalatának, a Schwarz Groupnak a termelési ága az elmúlt időszakban jelentősen növelte saját gyártókapacitását. A kiskereskedő legtöbb termelőüzemét tömörítő Sindra Holding nettó árbevétele a 2022/2023-as üzleti évben több mint 33%-kal ugrott meg, ami a mérlegadatok szerint 1,65 milliárd eurós nettó árbevételt eredményezett. Az előző időszakok átlagos éves bevételnövekedése 5% körül alakult (lásd a grafikont). A Sindra KG csokoládét, dióféléket, aszalt gyümölcsöket, pékárukat és fagylaltot gyárt.
A vállalat éves jelentése szerint a 2022/2023-as üzleti évben a holding kávé- és tésztatermékekkel bővítette termékportfólióját.
Gyártókapacitásba fektet a Schwarz Csoport
(a Sindra KG saját gyártólétesítményeinek nettó bevétele millió euróban)
Az ábrát mérlegadatokra hivatkozva az Aletos Retail Advisory készítette
A német kiskereskedők versenyhelyzetük javítása érdekében elindultak a visszalépő integráció irányába és egyre inkább növelik saját gyártókapacitásukat. A piacvezető Edeka csak tavaly három új tranzakciót jelentett be a versenyhatóságnak: egyrészt többségire növelte a Panem Backstube GmbH tésztagyártóban meglévő kisebbségi részesedését, felvásárolta a Petrusquelle ásványvíz-palackozót és az olasz Pasta Rey tésztagyártót.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Csökkenőben a pezsgőfogyasztás Németországban
Németországban az elmúlt tíz évben jelentősen visszaesett a pezsgőfogyasztás: 2023-ban…
Tovább olvasom >Online gyógyszertár indításán dolgozik a dm Németországban
A dm drogérialánc 2025-től saját online gyógyszertárral kezd Németországban recept…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >