Vásárok Rigától Chicagóig
Mint azt már olvasóink minden évben megszokhatták, idei utolsó számunkban is összegyűjtöttük a következő év legnagyobb szabású, legizgalmasabb, leghasznosabb FMCG-szakvásárait, kiállításait. A teljes naptárat lapunk közepén helyeztük el, az alábbi cikkben a véleményünk szerint legfontosabbakról írunk részletesebben.
Az 1926-ban alapított Grüne Woche egy olyan élelmiszer-ipari, mezőgazdasági és kertészeti nemzetközi kiállítás, ahonnan nem hiányozhatnak a rendezvényen jelen lévő országok szakminiszterei. Az eseményen a részt vevő termelők megismerhetik az iparági trendeket, újdonságokat. Az utóbbi időben egyre fontosabb szerepet kapnak az organikus mezőgazdasági termékek, a megújuló források,
a vidékfejlesztés, a fair trade elven alapuló termékek. A 78. alkalommal megszervezett esemény partnerországa Hollandia. A rendezvény nagyságát jelzi, hogy 2012-ben 420 ezren látogatták meg.
Nagy-Britannia egyik fontos kiállítását, a The Hospitality Show-t kétévente rendezik meg. A 2013-as kiállítás négy fontos kategóriát fed le: étel és ital, berendezések, belső és technológia.
Az eseményen megszervezik a séfek Salon Culinaire nevű versenyét is. Ám britekhez méltóan a legutóbbi designtrendeket egy külön szekcióban tárgyalják meg.
Az édesszájúak inkább maradjanak otthon, mert a kölni ISM rendezvényen a világ vezető édesség- és kekszgyártói is jelen lesznek.
A szervezők szerint közel 1400 kiállító jön majd el az eseményre, 70 országból.
Az idei partnerország Oroszország. A rendezvényen először jelen lévők számára egy Newcomer sarkot rendeztek be. Az új termékeket egy külön show keretében is bemutatják, és a tavaly először megszervezett és igen népszerűnek bizonyult édességajándék-részleg keretén belül a különböző alkalmakra – karácsony, húsvét stb. – szánt termékek mutatkozhatnak be.
Ha friss zöldségekre, gyümölcsökre és a velük kapcsolatos újdonságokra kíváncsi, netán kereskedelmi partnert keresne, akkor a berlini eseményen a helye. A kiállítást importőrök és exportőrök, termelők, nagy- és kiskereskedők,
a csomagolással, szállítással foglalkozó cégek keresik fel. Az előzetes adatok szerint a 2012-es vásárhoz hasonlóan alakulhat
a látogatók és a kiállítók száma: akkor 83 ország 2533 kiállítójára 127 ország 56 ezernyi látogatója volt kíváncsi.
A Vivaness kiállítással együtt – amely
a természetes személyes kozmetikumok és wellness-szolgáltatások vására – a BioFach az egyik vezető bio-szakvásárrá nőtte ki magát. A több mint 2400 kiállító kétharmada külföldi, és 130 országból érkeznek ide a látogatók. A rendezvényt más kontinensek országaiban – Amerikai Egyesült Államok, Dél-Amerika,
Kína és India – is megtartják.
Technológia nélkül a mai digitális bennszülöttek világában egyetlen áruház sem tudna már lépést tartani a korral. A kereskedelem terén a technológiai újítások a mobil megoldások körül mozognak, és az áruházak hajlandóak technológiai fejlesztésekre költeni – mondják a kiállítás szervezői. Az EuroCIS tavaly látogatói
rekordot döntött: 6400-an voltak kíváncsiak rá. A kiállítók 25 országból érkeztek, 234 cég mutatta be a megoldásait.
A vásár a borokra és
a szeszes italokra szakosodott, ezekre a termékekre rekordszámú látogató volt kíváncsi 2012-ben, több mint 40 ezren mentek el az eseményre.
A kiállítók száma is szépen alakult, 3930-an mutatták be termékeiket, 50 országból. 2013-ban nagyobb számú kiállítóra és látogatóra is számítanak a szervezők, az eseményre előre online már most is meg lehet vásárolni a belépőt.
A román piac fejlődését jól szemlélteti
a Gastropan sütőipari, cukrászati, gasztronómiai és vendéglátási szakkiállítás növekedése is: a korábbi rendezvényeket Marosvásárhelyen tartották, jövőre viszont már az ország fővárosa, Bukarest lesz a helyszíne, három nap helyett pedig négy napig tart. A rendezvényen versenyeket is szerveznek, és megválasztják az Év kenyerét, az Év tortáját és az Év fagylaltját is.
Noha csupán második alkalommal szervezik meg,
a kétévente sorra kerülő portugál rendezvény iránt nagy az érdeklődés. Ez talán annak is köszönhető, hogy egy kiállítás kalapja alatt három rendezvényt tartanak a szervezők: az Alimentaria a termékek kiállítása, legyen az bor, hús, péktermék, ásványvíz, illetve minden általános termék. A Horexpo a konyhafelszerelések rendezvénye, a hotelek dekorációs showja, de automatákkal, a vendéglőkben használatos felszerelésekkel is találkozhatunk, és külön részt szánnak a kávénak és a vele kapcsolatos termékeknek is. A Tecnoalimentaria az ételgyártás, csomagolás stb. technológiai, gyártási oldalát mutatja meg.
A rendezvényt kevesebb résztvevővel Mexikóban is megtartják.
Hiába a sok termék, ha nincs megfelelő csomagolás, belső hirdetés és marketing. Ezeket a tevékenységeket foglalja össze az amerikai GlobalShop, amely a világ legnagyobb éves rendezvénye a kereskedelmi design és vásárlói marketing területén. A kiállítás hat szekcióból áll: áruházi berendezések, termékcsomagolás, áruházdesign és működtetés, digitális áruház, kereskedelmi piactér, kereskedelmi marketingszolgáltatások.
A saját márkák vásárát nemcsak Amszterdamban, hanem tavaly Sanghajban is megszervezték – hiszen mostanra Kínában is egyre több nemzetközi áruházlánc jelenik meg. A kínai rendezvény 2013-as időpontja még nem ismert. A rendezvényre 3800 kiállítót várnak, ezek között 42 nemzeti és régiós pavilon is lesz. A kiállított termékek márkája széles spektrumot fed le, kezdve a fagyasztott termékektől az italokon át egészen a nem étel kategóriáig minden megtalálható. Az eseményre látogatók között az áruházláncok döntéshozói képviseltetik magukat a legnagyobb számban, de ott lesznek a nagykereskedők, importőrök és exportőrök is. A kiállítás érdekessége az „ötlet szupermarket”, ahol egy helyen, berendezett üzletben mutatják be a termékcsomagolási lehetőségeket, újdonságokat.
Lettország egyik legnagyobb kiállításán tavaly Magyarország nemzeti standdal volt jelen, további 12 nemzeti stand és az Európai Bizottság kiállítótere mellett. Az esemény a balti térség legnagyobb élelmiszer-ipari eseménye, 50 ország 589 kiállítójával és 37 ezer látogatóval. A rendezvény egy átfogó esemény, technológiai kiállítás is egyben, csomagolástechnikai újdonságokat is megismerhetünk, ételekkel, italokkal találkozhatunk, de az élelmiszeripar kutatás-fejlesztési oldalát is megmutatják a látogatóknak.
Ha az angolok nem is feltétlen a konyhájukról híresek, kiállításokat finom ételekről tudnak szervezni. A Londonban tartott Speciality Fine Food Fair a finom különlegességekről, delikatesz termékekről – legyen az étel vagy ital – szól. A rendezvényen külön szekciót szentelnek a csokoládénak, a belőle készített különlegességeknek.
Hagyományaihoz híven
a kölni Anuga 2013-ban is tíz különböző vásárt egyesít egy tető alatt. A 2013. évi kiállítás tíz témakörre helyezi a hangsúlyt:
a gourmet termékek és régiós specialitások, arab étel, organikus készítmények, vegetáriánus ételek, egészséges és funkcionális termékek, kóser étel, finger készítmények, áruházak saját márkái, fűszerek, illetve a fair trade elvre építő termékek.
Az Alimentaria szervezői több szakkiállításban is kipróbálták magukat, egyik ilyen a halakat, tenger gyümölcseit felvonultató esemény is, melyet 2013-ban másodjára szerveznek meg.
A rendezvényen többnyire spanyol halászati vállalkozások jelentek meg, a látogatók között pedig a nagy helyi áruházláncok beszerzőinek képviselői voltak.
A szervezők reményei szerint a második alkalommal megszervezett esemény sokkal több érdeklődőt vonz majd.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Üzleti tervezéshez egy kis segítség
A CEONET Klub és az Egyensúly Intézet újabb közös eseményre…
Tovább olvasom >Európai küldöttséget látott vendégül az NFFT és a BCSDH
Milyen európai szintű együttműködések segíthetik az európai és a hazai…
Tovább olvasom >Egyre sikeresebb a Modern gyárak éjszakája rendezvénysorozat
A Modern gyárak éjszakája országos online és élő rendezvénysorozat egyre…
Tovább olvasom >