Vásárlási szokások változása: trükkök, trendek és eltűnő szaküzletek
A kiskereskedelmi piac folyamatos átalakuláson megy keresztül. A vásárlási szokások változnak, miközben az üzletek különféle stratégiákkal próbálják magukhoz vonzani a fogyasztókat. Akciós árakkal csábító boltok, biotermékekre építő üzletek, nemzeti élelmiszerboltok és egyre inkább háttérbe szoruló szaküzletek jellemzik a mai piacot – írja az mfor.hu.
Akciók és megtévesztő árazás
Az alacsony árfekvésű boltok továbbra is vonzóak, különösen, ha jól ismert márkanevük is van. Azonban a megtévesztő marketingstratégiák nem ritkák: egyes áruházláncok nevében féláras ajánlatokat hirdetnek, miközben bizonyos termékek árai meghaladják a népszerű svéd, német és spanyol konkurensek árait. A német drogériák népszerűsége továbbra is töretlen, hiszen alapvető háztartási termékeket is forgalmaznak, ötvözve a régi drogériák és háztartási boltok kínálatát.
Ugyanakkor a kedvezmények digitalizálása és mobilalkalmazásokba integrálása az idősebb vásárlóknak nem mindig kedvező. Az üzletek tulajdonosai abban bíznak, hogy a profit így is jelentős marad, mivel sok termék kizárólag náluk érhető el.
Bioáruházak és szakértelem
A nagy áruházakban az eladók száma alacsony, és elsősorban árufeltöltéssel vagy pénztári munkával foglalkoznak. Részletes termékismerettel ritkán rendelkeznek, ami nem meglepő, hiszen egy-egy kategóriában több ezer termék található.
Ezzel szemben a bioáruházak száma egyre nő, és egyre több ilyen üzlet nyílik frekventált helyeken. Az élénkülő kereslet és a trendváltozás jól látható: egy nemrég megnyílt budai bioáruház például kiemelkedően széles választékot kínál, ami még a rendszeres vásárlók számára is meglepetést okozhat. Ezek az üzletek gyakran szakképzett eladókat alkalmaznak, ami manapság ritkaságszámba megy.
A bioáruházak népszerűségét az is növeli, hogy sokféle mentes élelmiszert, teát, szörpöt és gyógyhatású terméket kínálnak. A speciális étrendet követők számára ezek az üzletek biztos pontot jelentenek a bevásárlás során.
Lejárat közeli termékek és „okos” árképzés
Az elmúlt években egyre több olyan élelmiszerbolt jelent meg, amely rendszeresen akciózik. Ezek jellemzője, hogy lejárathoz közeli termékeket kínálnak jelentős kedvezménnyel, miközben más termékek – például friss zöldségek, gyümölcsök és alkoholos italok – ára a nagyobb láncokhoz képest magasabb.
Ez az üzleti modell arra épít, hogy ha egy vásárló betér egy olcsó tejtermékért vagy kenyérért, nagy valószínűséggel más termékeket is megvásárol, így a bolt végső profitja nem csökken jelentősen. Ez a stratégia különösen a kisebb boltok és független kereskedők számára lehet életképes.
Kapcsolódó cikkeink
Lendületesen nyitotta az évet a budapesti tőzsde
Lendületesen nyitotta az évet a budapesti tőzsde irányadó mutatója: a…
Tovább olvasom >Oroszországban gyorsult az infláció januárban
Oroszországban 9,92 százalékra gyorsult az éves infláció januárban a decemberi…
Tovább olvasom >Romániában 4,95 százalékra lassult az infláció januárban
Romániában 4,95 százalékra csökkent az éves inflációs ráta januárban –…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Shein elhalasztja londoni tőzsdei bevezetését: piaci kihívások és változó stratégiák
A népszerű kínai online divatkiskereskedő, a Shein elhalasztotta tervezett tőzsdei…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a kereslet a mentes termékek iránt – változnak a vásárlói szokások
Folyamatosan nő a speciális étrendet követők száma, de a tudatos…
Tovább olvasom >Lendületesen nyitotta az évet a budapesti tőzsde
Lendületesen nyitotta az évet a budapesti tőzsde irányadó mutatója: a…
Tovább olvasom >