Vásárlási szokások változása: trükkök, trendek és eltűnő szaküzletek
A kiskereskedelmi piac folyamatos átalakuláson megy keresztül. A vásárlási szokások változnak, miközben az üzletek különféle stratégiákkal próbálják magukhoz vonzani a fogyasztókat. Akciós árakkal csábító boltok, biotermékekre építő üzletek, nemzeti élelmiszerboltok és egyre inkább háttérbe szoruló szaküzletek jellemzik a mai piacot – írja az mfor.hu.
Akciók és megtévesztő árazás
Az alacsony árfekvésű boltok továbbra is vonzóak, különösen, ha jól ismert márkanevük is van. Azonban a megtévesztő marketingstratégiák nem ritkák: egyes áruházláncok nevében féláras ajánlatokat hirdetnek, miközben bizonyos termékek árai meghaladják a népszerű svéd, német és spanyol konkurensek árait. A német drogériák népszerűsége továbbra is töretlen, hiszen alapvető háztartási termékeket is forgalmaznak, ötvözve a régi drogériák és háztartási boltok kínálatát.
Ugyanakkor a kedvezmények digitalizálása és mobilalkalmazásokba integrálása az idősebb vásárlóknak nem mindig kedvező. Az üzletek tulajdonosai abban bíznak, hogy a profit így is jelentős marad, mivel sok termék kizárólag náluk érhető el.
Bioáruházak és szakértelem
A nagy áruházakban az eladók száma alacsony, és elsősorban árufeltöltéssel vagy pénztári munkával foglalkoznak. Részletes termékismerettel ritkán rendelkeznek, ami nem meglepő, hiszen egy-egy kategóriában több ezer termék található.
Ezzel szemben a bioáruházak száma egyre nő, és egyre több ilyen üzlet nyílik frekventált helyeken. Az élénkülő kereslet és a trendváltozás jól látható: egy nemrég megnyílt budai bioáruház például kiemelkedően széles választékot kínál, ami még a rendszeres vásárlók számára is meglepetést okozhat. Ezek az üzletek gyakran szakképzett eladókat alkalmaznak, ami manapság ritkaságszámba megy.
A bioáruházak népszerűségét az is növeli, hogy sokféle mentes élelmiszert, teát, szörpöt és gyógyhatású terméket kínálnak. A speciális étrendet követők számára ezek az üzletek biztos pontot jelentenek a bevásárlás során.
Lejárat közeli termékek és „okos” árképzés
Az elmúlt években egyre több olyan élelmiszerbolt jelent meg, amely rendszeresen akciózik. Ezek jellemzője, hogy lejárathoz közeli termékeket kínálnak jelentős kedvezménnyel, miközben más termékek – például friss zöldségek, gyümölcsök és alkoholos italok – ára a nagyobb láncokhoz képest magasabb.
Ez az üzleti modell arra épít, hogy ha egy vásárló betér egy olcsó tejtermékért vagy kenyérért, nagy valószínűséggel más termékeket is megvásárol, így a bolt végső profitja nem csökken jelentősen. Ez a stratégia különösen a kisebb boltok és független kereskedők számára lehet életképes.
Kapcsolódó cikkeink
NMHH: a gyermekes háztartásokban népszerűbbek a streaming szolgáltatások
Lényegesen többet költenek a gyermekes családok hírközlési szolgáltatásokra, mint más…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >