Vásárlás genetikailag kódolva?
Dr. Csányi Vilmos professzort előadása után a vásárlás „belénk kódoltságáról” kérdezgettük.
Úgy véli, az áruházak színes világa éppúgy elvarázsolja az embereket, mint a majmokat a színes üveggyöngyök. A kereskedelem ismeri, és jól használja ezt a káprázat iránti alapigényünket, az sem véletlen, hogy az ügyesen elhelyezett gondolák, sorok a „vadászó énünket” szólítják meg. Genetikai okokkal magyarázható az is, hogy az emberek szívesen vásárolnak sorozatokat, összecsomagolt termékeket, ilyenkor rendszerező, gyűjtögető énünk elégül ki.
Felgyorsult életünk során ugyan a vásárlás üteme is felpörgött, de a legtöbb ember számára a bevásárlóközpontokban való időzés – bevallottan vagy öntudatlanul – még ma is elsősorban élményszerzés, és csak másodlagosan beszerzés.
A professzor szerint a legtöbb vásárlás impulzív, a döntés ott helyben születik, elsősorban vizuális élmények hatására, de emlékképeket előhívó kellemes illattal és zenével is ösztönözhető az értékesítés. A kollektív élmények, a közös hitvilág nem ismeretlen fogalmak a kereskedelmi szakemberek számára.
A különböző vásárlói klubok, a brandekhez köthető események a csoporthoz tartozási igényünk elégítik ki. S bár ezek a csoportok manapság sokkal lazábbak, mint korábban, és egy-egy ember jellemzően több csoportnak tagja mint évszázadokkal, vagy akárcsak évtizedekkel ezelőtt, mégis olyan alapigényünket szolgálják, amely kielégítésével a márkához való emocionális kötődés évtizedekre biztosítható.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >