Vásárlás előtt internetről tájékozódik a magyar

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 06. 24. 00:09

A TNS Infratest által a Google megbízásából készített felmérés szerint a hazai felhasználók egy-egy vásárlási döntés előtt a legtöbb esetben a világhálóról tájékozódnak, jellemzően internetes keresők segítségével.

Ezer internetező és közel hétezer vásárlás szolgált alapjául a 18 és 60 év közötti magyarok online tájékozódását és vásárlási szokásait vizsgáló kérdőíves kutatásnak, amelyből kiderül, hogy a magyar lakosság legnagyobb arányban a műszaki termékekről és az utazással kapcsolatos szolgáltatásokról szóló információkat szerzi be az internetről.  A megkérdezettek 88 százaléka használ internetes keresőket, mielőtt egy terméket megvásárolna. A gyártó hivatalos weboldalát 54 százaléknyian, a forgalmazóét 49 százaléknyian nézik meg. Valamivel kevesebb, mint a felhasználók fele árösszehasonlító oldalakon is utánanéz a keresett termékeknek,  44 százalékuk az online aukciós portálokat sem hagyja ki.  A válaszadók mindössze 3 százaléka nem él egyik online lehetőséggel sem.



Kapcsolódó cikkeink