A vártnál kevésbé javult az üzleti hangulat Németországban
Németországban a vártnál kevésbé javult, az euróövezetben pedig érzékelhetően romlott az üzleti hangulat októberben a mannheimi ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) gazdaságkutató intézet felmérése szerint.
A ZEW kedden közölte, hogy a megkérdezett német pénzügyi elemzők következő hat hónapra vonatkozó várakozásait mutató hangulatindex értéke 0,6 ponttal, 17,6 pontra emelkedett októberben, továbbra is elmarad a 23,8 pontos hosszú távú átlagtól. Szakértők 20,0 pontra számítottak a szeptemberi 17,0 pont után.
A németországi aktuális állapotot tükröző index értéke 0,9 ponttal, 87,0 pontra süllyedt, ami elmarad az enyhe emelkedést valószínűsítő 89,0 pontos várakozástól, de még így is nagyon magas szinten áll.
Az adatokat kommentálva Achim Wambach professzor, a ZEW elnöke rámutatott, hogy Németország gazdasági kilátásainak javulása az előző hónapok meglepően kedvező növekedési adatainak köszönhető. Az a tény, hogy az infláció újra emelkedik és várhatóan még feljebb kúszik, ugyancsak a német gazdaság teljesítményének kedvező alakulását vetíti előre, és még valószínűbbé teszi, hogy az Európai Központi Bank változtat rendkívül laza monetáris politikáján.
Az euróövezeti várakozásokat mutató ZEW-hangulatindex ugyanakkor erősen, 5,0 ponttal, 26,9 pontra esett októberben, szemben a javuló hangulatot, 34,2 pontot valószínűsítő elemzői véleményekkel. Az aktuális üzleti környezet megítélése viszont enyhén javult, a mutató értéke 1,0 ponttal 36,5 pontra ugrott.
A német pénzügyi elemzők a szeptemberinél kedvezőbben ítélik meg Japán (+5,5 pont) és az Egyesült Államok (+1,1 pont) kilátásait, míg Olaszország esetében jelentősen, 9,1 ponttal 5,8 pontra romlott a hangulatindex, a franciaországi 5,6 ponttal 29,7 pontra, a brit pedig 1,5 ponttal mínusz 55,1 pontra süllyedt. Az aktuális helyzet megítélésében Németország mellett csak Nagy-Britannia (-7,7 pont) teljesített rosszabbul. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >