A vártnál jobban bővült a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A vártnál nagyobb mértékben bővült a kiskereskedelmi forgalom Németországban májusban, a német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) pénteken közzétett kimutatása szerint a kiskereskedelmi forgalom árhatások kiszűrésével 4,8 százalékkal növekedett tavaly májushoz képest. Elemzők 2,6 százalékos emelkedésre számítottak az áprilisban mért 0,4 százalékos csökkenés után.
A kiskereskedelmi forgalom nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 6,3 százalékkal nőtt májusban az egy évvel korábbihoz képest. Tavaly májusban 24 napon, idén viszont 25 napon voltak nyitva az üzletek.
Naptári és szezonális kiigazítással számolva májusban a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 0,5 százalékkal, nominálértéken pedig 0,3 százalékkal emelkedett áprilishoz képest.
Elemzők reálértéken 0,3 százalékos havi növekedésre számítottak az áprilisi 0,2 százalékos csökkenés után.
Az idei év első öt hónapjában a német kiskereskedelmi forgalom árhatások kiszűrésével 1,7 százalékkal, az árhatások kiszűrése nélkül pedig 3,5 százalékkal bővült a tavalyi év azonos időszakához képet.
Tavaly egész évben 1,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom reálértékben és 2,2 százalékkal nominálisan 2015-höz képest. A német kiskereskedelmi forgalom így tavaly már sorban a hetedik éve emelkedett mind reálértékben, mind nominálisan.
A májusi adatok is alátámasztani látszanak azokat a várakozásokat, miszerint a fogyasztás lesz – az amúgy hagyományosan exportvezérelt – német gazdaság fő hajtóereje idén annak köszönhetően, hogy rekordmagasságba emelkedett a foglalkoztatottság, biztosabbá váltak a munkahelyek, emelkedtek a reálbérek és rendkívül alacsony szinten maradtak a hitelfelvételi költségek.
A GfK piackutató intézet csütörtökön közölte, hogy közel tizenhat éves csúcsra emelkedett a fogyasztói hangulatindexe júniusban Németországban. A fogyasztói hangulatot elsősorban a lakosság növekvő jövedelmi várakozásai repítették csúcsra, de a vásárlási hajlandóság is történelmi csúcsot ért el.
A GfK arra számít, hogy a lakossági fogyasztás 1,5 százalékkal növekszik idén Németországban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >