Várt mértékű volt az infláció Németországban decemberben
Az elemzői várakozásoknak megfelelően alakult a havi és az éves infláció Németországban decemberben.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) kedden azt közölte végleges adatként, hogy decemberben az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak. Novemberben 0,8 százalékos csökkenést jegyeztek fel.
Az egy évvel korábbihoz képest 0,3 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak decemberben, csakúgy mint novemberben.
Decemberben már a negyedik egymást követő hónapban csökkentek az árak éves összevetésben, 0,3 százalékosnál nagyobb mértékű csökkenést utoljára 2015 januárjában mértek, akkor 0,4 százalékosat.
A Destatis adatai szerint tavaly az éves átlagos inflációs ráta 0,5 százalék volt a 2019. évi 1,4 százalék után.
Az uniós harmonizált fogyasztói árindex (HICP) 0,7 százalékkal csökkent 2019 decemberéhez képest, miután novemberben is hasonló volt az éves szintű csökkenés. A számítások kezdete, 1995 óta ez a legalacsonyabb érték. Tavaly decemberben havi összevetésben 0,6 százalékkal nőtt a mutató novemberhez képest, amikor 1,0 százalékos csökkenést jegyzetek fel.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságának az inflációs adatait nagy figyelem övezi, mert erős hatást gyakorol az Európai Központi Bank (EKB) monetáris politikájára.
Az EKB elsődleges célja az árstabilitás fenntartása, ennek jegyében arra törekszik, hogy az éves harmonizált fogyasztóiár-index középtávon 2 százalék alatt, ám ahhoz közeli értéken maradjon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >