Varga Mihály: az idén 4-4,5 százalékos lehet a növekedés
A pénzügyminiszter szerint ha húsvét után, megfelelő átoltottság esetén nyitni lehet, akkor van remény arra, hogy a magyar gazdaság a tavalyi év 5 százalékos visszaesése után az idén 4-4,5 százalékos növekedést érjen el.
Varga Mihály erről pénteken beszélt egy más témában tartott online sajtótájékoztatón.
A pénzügyminiszter kijelentette: a korábbi prognózisokat nem kell felülvizsgálni, a második negyedévben jelentős változás történhet, és arra számítanak, hogy az előző év azonos időszakához képest az idei második negyedévben kétszámjegyű növekedés lehet.
Varga Mihály elmondta, a koronavírus járvány harmadik hullámának szigorító intézkedései lelassítják a gazdaság visszaépülését. A kormány most is segíteni kívánja a bezárás átmeneti időszakában nehéz helyzetbe került vállalkozásokat. A korábban támogatásban részesült ágazatokban működő cégek továbbra is megkapják a lehetőséget, de lesznek új érintett területek is. A Pénzügyminisztériumban most véglegesítik annak a rendeletnek a szövegét, amely szabályozza, hogy mely területek, milyen formában élhetnek a támogatási lehetőséggel – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >Új vállalatirányítási szemlélet hódít: így készítheted fel a cégedet az AI-korszakra
Alig van túl a vállalati szektor az agilis átálláson, az…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott az egy főre jutó GDP?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >