Önálló irodát nyit Magyarországon a Kínai Turisztikai Hivatal
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter megbeszélést folytatott Li Csin-Caóval, a Kínai Turisztikai Hivatal (CNTA) vezetőjével a Budapesten tartott Kína-KKE (Közép- és Kelet-európai országok) turisztikai együttműködés szakmai konferencia keretében – közölte az NGM az MTI-vel.
A kínai CNTA önálló irodát nyit Budapesten a térségből Kínába utazó turizmus támogatására. Ugyancsak térség és Kína kölcsönös vendégforgalmát erősíti, hogy az Air China 2015 májusától heti négy közvetlen járatot indít Peking és Budapest között.
A térségbe érkező kínai vendégforgalom növelését szolgálja a Budapesten működő Turisztikai Koordinációs Központ, amely a Kína-KKE országok együttműködésének keretében kezdte meg működését tavaly, és amely egyebek mellett az ide látogató kínai turisták teljes körű kiszolgálására alkalmas online turisztikai promóciós platformot hozott létre és működtet – emlékeztet a közlemény.
A Magyarországra beutazó kínai turisták száma évről évre 15-20 százalékkal emelkedik. Míg 2007-ben 24 ezer kínai turista 55 ezer vendégéjszakát töltött a hazai kereskedelmi szálláshelyeken, addig 2014-ben közel 90 ezer vendég több mint 160 ezer vendégéjszakát. Ezzel a Kína immár a 20. legfontosabb küldő ország.
A Magyarországra érkező kínai utazók zöme jellemzően több kelet- és közép-európai országot érint utazásai alatt, általában Ausztriával, Csehországgal, Szlovákiával, vagy ritkábban Lengyelországgal, illetve Németországgal együtt látogatják meg Magyarországot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >