Várakozáson felül javult a németországi fogyasztói hangulat
Várakozáson felüli mértékben javult a GfK gazdaságkutató intézet márciusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe. A felmérés kimutatása szerint a fogyasztók javulásra számítanak mind a konjunkturális környezet, mind pedig jövedelmük alakulásában, valamint kiadási hajlandóságuk is erősödött.
A GfK fogyasztói hangulatindexe a februárban végzett felmérésben márciusra vonatkozóan 2,6 ponttal mínusz 12,9 pontra javult a nyolc hónapja legalacsonyabb februári mínusz 15,5 pontról. A piac kisebb mértékű javulásra számított, mínusz 14,3 pontot várt márciusra vonatkozóan.
A hangulatindex a tavaly áprilisi felmérésben érte el mélypontját, amikor a májusra vonatkozóan kiadott érték mínusz 23,1 pontra zuhant az előző havi 2,7 pontról. Az index ezt követően az augusztusi mínusz 0,2 pontig lendületesen emelkedett, majd a februári mínusz 15,5 pontig folyamatosan romlott.
„A fogyasztók láthatóan kezdenek magukhoz térni a korlátozások december közepi szigorítása által okozott sokkból. A fertőzések számának legutóbbi csökkenése és az oltások megkezdése felkeltette a korlátozások mihamarabbi feloldásába vetett reményeket” – kommentálta a felmérés megállapításait Rolf Bürkl, a GfK fogyasztási szakértője.
A fogyasztók jövedelmi várakozásai 9,4 ponttal javultak, de az elért 6,5 pontos szint így is elmarad az egy évvel korábbi 41,2 ponttól. A konjunkturális várakozások 6,7 ponttal 8,0 pontra emelkedtek, meghaladva az egy évvel korábbi 1,2 pontos szintet. A költekezési hajlandóság 7,4 pontra emelkedett az előző havi nulla pontról, de messze elmarad az egy évvel korábbi 53,6 ponttól. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >