Várakozáson felül javult a németországi fogyasztói hangulat
Várakozáson felüli mértékben javult a GfK gazdaságkutató intézet márciusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe. A felmérés kimutatása szerint a fogyasztók javulásra számítanak mind a konjunkturális környezet, mind pedig jövedelmük alakulásában, valamint kiadási hajlandóságuk is erősödött.
A GfK fogyasztói hangulatindexe a februárban végzett felmérésben márciusra vonatkozóan 2,6 ponttal mínusz 12,9 pontra javult a nyolc hónapja legalacsonyabb februári mínusz 15,5 pontról. A piac kisebb mértékű javulásra számított, mínusz 14,3 pontot várt márciusra vonatkozóan.
A hangulatindex a tavaly áprilisi felmérésben érte el mélypontját, amikor a májusra vonatkozóan kiadott érték mínusz 23,1 pontra zuhant az előző havi 2,7 pontról. Az index ezt követően az augusztusi mínusz 0,2 pontig lendületesen emelkedett, majd a februári mínusz 15,5 pontig folyamatosan romlott.
„A fogyasztók láthatóan kezdenek magukhoz térni a korlátozások december közepi szigorítása által okozott sokkból. A fertőzések számának legutóbbi csökkenése és az oltások megkezdése felkeltette a korlátozások mihamarabbi feloldásába vetett reményeket” – kommentálta a felmérés megállapításait Rolf Bürkl, a GfK fogyasztási szakértője.
A fogyasztók jövedelmi várakozásai 9,4 ponttal javultak, de az elért 6,5 pontos szint így is elmarad az egy évvel korábbi 41,2 ponttól. A konjunkturális várakozások 6,7 ponttal 8,0 pontra emelkedtek, meghaladva az egy évvel korábbi 1,2 pontos szintet. A költekezési hajlandóság 7,4 pontra emelkedett az előző havi nulla pontról, de messze elmarad az egy évvel korábbi 53,6 ponttól. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >Megnyitotta az első benzinkúti Rewe To Go üzletét a német Lekkerland
A kényelmi termékekre specializálódott Lekkerland a Tank & Rasttal együttműködve…
Tovább olvasom >Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >