Várakozáson felül javult a németországi fogyasztói hangulat
Várakozáson felüli mértékben javult a GfK gazdaságkutató intézet márciusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe. A felmérés kimutatása szerint a fogyasztók javulásra számítanak mind a konjunkturális környezet, mind pedig jövedelmük alakulásában, valamint kiadási hajlandóságuk is erősödött.
A GfK fogyasztói hangulatindexe a februárban végzett felmérésben márciusra vonatkozóan 2,6 ponttal mínusz 12,9 pontra javult a nyolc hónapja legalacsonyabb februári mínusz 15,5 pontról. A piac kisebb mértékű javulásra számított, mínusz 14,3 pontot várt márciusra vonatkozóan.
A hangulatindex a tavaly áprilisi felmérésben érte el mélypontját, amikor a májusra vonatkozóan kiadott érték mínusz 23,1 pontra zuhant az előző havi 2,7 pontról. Az index ezt követően az augusztusi mínusz 0,2 pontig lendületesen emelkedett, majd a februári mínusz 15,5 pontig folyamatosan romlott.
„A fogyasztók láthatóan kezdenek magukhoz térni a korlátozások december közepi szigorítása által okozott sokkból. A fertőzések számának legutóbbi csökkenése és az oltások megkezdése felkeltette a korlátozások mihamarabbi feloldásába vetett reményeket” – kommentálta a felmérés megállapításait Rolf Bürkl, a GfK fogyasztási szakértője.
A fogyasztók jövedelmi várakozásai 9,4 ponttal javultak, de az elért 6,5 pontos szint így is elmarad az egy évvel korábbi 41,2 ponttól. A konjunkturális várakozások 6,7 ponttal 8,0 pontra emelkedtek, meghaladva az egy évvel korábbi 1,2 pontos szintet. A költekezési hajlandóság 7,4 pontra emelkedett az előző havi nulla pontról, de messze elmarad az egy évvel korábbi 53,6 ponttól. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >Újrahasználható kozmetikai csomagolásokkal kísérletezik a Kneipp
A testápolási és wellness termékeket gyártó Kneipp 2025 júliusától kísérleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >