Van egy szkepszis a fenntarthatóság terén
A Capgemini Kutatóintézet 2024-es felmérése szerint a vállalatok fenntarthatóság terén tett lépései ellenére a fogyasztók bizalma még mindig hiányzik.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A felmérésből kiderült, hogy a cégvezetők 84%-a úgy látja, vállalata teljesíti a kibocsátáscsökkentési célokat, míg kevesebb mint 10% számolt be lemaradásról. Az újrahasznosítást a vállalatok 73%-a integrálta terméktervezésébe, ami jelentős emelkedés a 2022-es 53%-hoz képest. A vízgazdálkodás is előtérbe került: ma már a cégvezetők 75%-a alkalmaz vízgazdálkodási programokat, szemben a két évvel ezelőtti 55%-kal.
A fogyasztók azonban továbbra is fenntartásokkal kezelik a vállalati fenntarthatóságot. A kutatásban részt vevők háromnegyede úgy véli, hogy a vállalatoknak 2024-ben nagyobb szerepet kellene vállalniuk az üvegházhatású gázok csökkentésében. Ezenkívül több mint 50% gondolja úgy, hogy a szervezetek gyakran „zöldre mossák” fenntarthatósági intézkedéseiket, szemben a 2023-as 33%-kal, ami növekvő szkepticizmusra utal.
A geopolitikai kérdések is komoly kihívásokat jelentenek: a cégvezetők 69%-a szerint ezek akadályozzák a fenntarthatósági beruházásokat. Az amerikai politikai helyzetet 71% látja bizonytalannak, különösen a svéd (75%) és az indiai vezetők (59%). //
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >