Van egy szkepszis a fenntarthatóság terén
A Capgemini Kutatóintézet 2024-es felmérése szerint a vállalatok fenntarthatóság terén tett lépései ellenére a fogyasztók bizalma még mindig hiányzik.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A felmérésből kiderült, hogy a cégvezetők 84%-a úgy látja, vállalata teljesíti a kibocsátáscsökkentési célokat, míg kevesebb mint 10% számolt be lemaradásról. Az újrahasznosítást a vállalatok 73%-a integrálta terméktervezésébe, ami jelentős emelkedés a 2022-es 53%-hoz képest. A vízgazdálkodás is előtérbe került: ma már a cégvezetők 75%-a alkalmaz vízgazdálkodási programokat, szemben a két évvel ezelőtti 55%-kal.
A fogyasztók azonban továbbra is fenntartásokkal kezelik a vállalati fenntarthatóságot. A kutatásban részt vevők háromnegyede úgy véli, hogy a vállalatoknak 2024-ben nagyobb szerepet kellene vállalniuk az üvegházhatású gázok csökkentésében. Ezenkívül több mint 50% gondolja úgy, hogy a szervezetek gyakran „zöldre mossák” fenntarthatósági intézkedéseiket, szemben a 2023-as 33%-kal, ami növekvő szkepticizmusra utal.
A geopolitikai kérdések is komoly kihívásokat jelentenek: a cégvezetők 69%-a szerint ezek akadályozzák a fenntarthatósági beruházásokat. Az amerikai politikai helyzetet 71% látja bizonytalannak, különösen a svéd (75%) és az indiai vezetők (59%). //
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >A laboratóriumban előállított műhús: a fenntartható élelmiszertermelés jövője vagy zsákutca?
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányul a laboratóriumban előállított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >