Van egy szkepszis a fenntarthatóság terén
A Capgemini Kutatóintézet 2024-es felmérése szerint a vállalatok fenntarthatóság terén tett lépései ellenére a fogyasztók bizalma még mindig hiányzik.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A felmérésből kiderült, hogy a cégvezetők 84%-a úgy látja, vállalata teljesíti a kibocsátáscsökkentési célokat, míg kevesebb mint 10% számolt be lemaradásról. Az újrahasznosítást a vállalatok 73%-a integrálta terméktervezésébe, ami jelentős emelkedés a 2022-es 53%-hoz képest. A vízgazdálkodás is előtérbe került: ma már a cégvezetők 75%-a alkalmaz vízgazdálkodási programokat, szemben a két évvel ezelőtti 55%-kal.
A fogyasztók azonban továbbra is fenntartásokkal kezelik a vállalati fenntarthatóságot. A kutatásban részt vevők háromnegyede úgy véli, hogy a vállalatoknak 2024-ben nagyobb szerepet kellene vállalniuk az üvegházhatású gázok csökkentésében. Ezenkívül több mint 50% gondolja úgy, hogy a szervezetek gyakran „zöldre mossák” fenntarthatósági intézkedéseiket, szemben a 2023-as 33%-kal, ami növekvő szkepticizmusra utal.
A geopolitikai kérdések is komoly kihívásokat jelentenek: a cégvezetők 69%-a szerint ezek akadályozzák a fenntarthatósági beruházásokat. Az amerikai politikai helyzetet 71% látja bizonytalannak, különösen a svéd (75%) és az indiai vezetők (59%). //
Kapcsolódó cikkeink
MLSZKSZ: Új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés
Július 31-én megjelent az Energiaügyi Miniszter 18/2025. (VII. 31.) számú…
Tovább olvasom >Megvannak a Fenntarthatóság szimbóluma idei díjazottjai
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A…
Tovább olvasom >Fenntartható bevásárlás: kinek éri meg, és miért nem váltja le a diszkontokat?
A környezettudatos életmód ma már nem csupán elvi kérdés: egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >