Van egy szkepszis a fenntarthatóság terén

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 12. 03. 18:06

A Capgemini Kutatóintézet 2024-es felmérése szerint a vállalatok fenntarthatóság terén tett lépései ellenére a fogyasztók bizalma még mindig hiányzik.

A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.

A felmérésből kiderült, hogy a cégvezetők 84%-a úgy látja, vállalata teljesíti a kibocsátáscsökkentési célokat, míg kevesebb mint 10% számolt be lemaradásról. Az újrahasznosítást a vállalatok 73%-a integrálta terméktervezésébe, ami jelentős emelkedés a 2022-es 53%-hoz képest. A vízgazdálkodás is előtérbe került: ma már a cégvezetők 75%-a alkalmaz vízgazdálkodási programokat, szemben a két évvel ezelőtti 55%-kal.

A fogyasztók azonban továbbra is fenntartásokkal kezelik a vállalati fenntarthatóságot. A kutatásban részt vevők háromnegyede úgy véli, hogy a vállalatoknak 2024-ben nagyobb szerepet kellene vállalniuk az üvegházhatású gázok csökkentésében. Ezenkívül több mint 50% gondolja úgy, hogy a szervezetek gyakran „zöldre mossák” fenntarthatósági intézkedéseiket, szemben a 2023-as 33%-kal, ami növekvő szkepticizmusra utal.

A geopolitikai kérdések is komoly kihívásokat jelentenek: a cégvezetők 69%-a szerint ezek akadályozzák a fenntarthatósági beruházásokat. Az amerikai politikai helyzetet 71% látja bizonytalannak, különösen a svéd (75%) és az indiai vezetők (59%). //

Kapcsolódó cikkeink