Van, amikor az új olcsóbb, mint a régi foltozgatása
Hogy stílszerűen fogalmazzunk, nem a vakszerencsén, hanem a rideg számokon múlt, hogy a Szerencsejáték Zrt. tavaly áprilisban vadonatúj megoldásra cserélte a közel másfél évtizede használt vállalatirányítási rendszerét.
Kevés sales-ese, vagy pénzügyese lehet a világnak, aki a munkája során ne találkozna gyakran az Enterprise Resource Planning (ERP) kifejezéssel és a mögötte megbújó vállalatirányítási rendszerrel. Az ERP-rendszerek célja, hogy összegyűjtse és tárolja a cég működése során keletkező adatokat, és persze értelmezze is azokat – legyen szó gyártásról és készletezésről, marketing és sales folyamatokról, vagy épp megrendelésekről, kiszállításról és fizetésről.
A Szerencsejáték Zrt. nemcsak abból a szempontból Magyarország egyik legnagyobb cége, hogy több százmilliárdos árbevétellel és 1500 főt meghaladó alkalmazotti létszámmal büszkélkedhet, hanem abból is, hogy évente több mint 800 millió ún. rekordot kell adatbázisba rendeznie és feldolgoznia. Ezek után könnyű belátni, hogy egy ekkora cég eredményessége szempontjából kulcsfontosságú, mennyire megbízhatóan és hatékonyan működik az ERP rendszere.
Az első vállalatirányítási rendszert még a kilencvenes évek végén vezették be a Szerencsejáték Zrt.-nél, amely azonban annak ellenére is egyre rugalmatlanabbnak bizonyult, hogy az évek során számos alkalommal fejlesztették, frissítgették. Nemrégiben nehéz döntési helyzetbe került a cég. A dilemma az volt, hogy a régi rendszer újabb nagygeneráljával vágjon-e neki az új évtizednek, vagy vállalja egy új rendszer bevezetésének minden kockázatát és átmeneti kényelmetlenségét?
A döntést persze nem a vakszerencsére bízták. A cég szakértői alapos piacelemzés és jó néhány ERP-rendszer megismerése után tendert írtak ki és a zártkörű pályázatra meghívták a régi megoldás szállítóját is.
Végül a matek döntött: nemcsak az vált világossá, hogy a Microsoft Dynamics AX kínálja a legkedvezőbb szolgáltatáscsomagot, hanem az is, hogy az új rendszer csupán harmadával kerül többe, mint a régi rendszer sokadik ráncfelvarrása, ráadásul az előrevetített TCO-adatokkal számolva az első öt évben már egyenesen megtakarítást eredményez a váltás…
Kapcsolódó cikkeink
Segítő Szakmák Hónapja – új kezdeményezést indít a Szerencsejáték Zrt.
A Szerencsejáték Zrt. idén egy exkluzív hatrészes videósorozattal kívánja felhívni…
Tovább olvasom >Alelnököket választott a Magyar Marketing Szövetség
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) alapvető célkitűzése, hogy az egyik…
Tovább olvasom >„Employer Branding: a marketing és HR szerelme”…
Júniusban tartották a Magyar Marketing Szövetség és Marketing Art első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >