Vámos György: az online kiskereskedelem húsz százalékkal bővülhetett 2017-ben
Az internetes kereskedelem forgalma tíz év alatt, 2016 végére a tízszeresére nőtt, elérte a 300 milliárd forintot, és 2017-ben is húsz százalékkal bővül – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az M1 aktuális csatornán.
Vámos György elmondta: az internetes kereskedelem forgalma 2017-ben legalább 370-380 milliárd forintot tett ki, és ez csak a hagyományos kiskereskedelem árukörét jelenti, tehát élelmiszert, iparcikket, a szolgáltatásokat ezen felül számítják.
Hangsúlyozta: a vásárlók bíznak az internetes kereskedelemben. Ezzel együtt akadnak problémák, elsősorban a tájékoztatásnál, valamint előfordul, hogy nagy a roham, és csúszik a szállítás – tette hozzá. Jelezte: a webes költekezésnek kisebb hányada az ázsiai, amerikai vásárlás, a többség magyar webáruházakból rendel.
Kitért arra is: a 2016-os decemberi ezermilliárdos kiskereskedelmi forgalmat várhatóan legalább négy százalékkal túllépi az idei. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Európai Kereskedelem Napja: átalakul a szektor
Huszadik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, amelyen a…
Tovább olvasom >Megszólalt a MOHU a visszaváltási limit kapcsán
A MOHU október 26-tól 5000 forintra mérsékelte az italcsomagolások visszaváltásánál…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >