Változtatott az eredeti tervein a WizzAir
A WizzAir Abu Dhabi várhatóan csak 2026-tól állítja szolgálatba új, nagy hatótávolságú A321XLR repülőgépeit, míg Szaúd-Arábiában a légitársaság lemondott az 50 gépes helyi leányvállalat alapításáról. A szaúdi piacot most inkább beutazó desztinációként fejlesztenék – derült ki Váradi József vezérigazgató interjújából.
A WizzAir még 2022-ben kötött megállapodást Szaúd-Arábia kormányával egy közös légitársaság alapításáról, amelyben 50 repülőgépes flotta állomásoztatását tervezték. Ennek ellenére a légitársaság most úgy döntött, hogy inkább európai járatokkal fejleszti a szaúdi beutazó turizmust. Az új, nagy hatótávolságú A321XLR gépek elsőként a London-Gatwick és Dzsidda közötti útvonalon közlekednek majd 2024 márciusától.
2026-ra tolódik az Abu-Dzabiban induló új flotta
Váradi József egy másik interjúban elmondta, hogy az Abu-Dzabiban működő WizzAir leányvállalat legkorábban 2026-ban állítja szolgálatba az A321XLR gépeit. A légitársaság a továbbfejlesztett Pratt & Whitney GTF Advantage hajtómű bevezetésére vár, amely jobban alkalmazkodik az emirátusok forró és poros környezetéhez. Ez az új hajtómű gazdaságosabb és erősebb lesz a jelenleginél, ami kulcsfontosságú az ottani körülmények között.
Részvényárfolyamok és piaci reakciók
A WizzAir részvényei az elmúlt évben 42%-kal estek a londoni tőzsdén. Váradi szerint a piac túlreagálja a geopolitikai helyzetet és a Pratt & Whitney hajtóműproblémákat, és úgy véli, hogy a részvényárak nem tükrözik a légitársaság tényleges teljesítményét.
Kapcsolódó cikkeink
Szallas.hu: a hétvégén a nemzeti ünnep eseményei mellett Eger, Budapest és Gyula a legkeresettebb úti cél
A március 15-ei nemzeti ünnep eseményei mellett népszerű program lesz…
Tovább olvasom >A nők döntik el, hova utazik a család 2025-ben
A ’hová menjünk nyaralni?’ kérdés valószínűleg sokkal gyakrabban hagyja el…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a főváros mellett Eger, Szeged és Pécs vonzotta a legtöbb vendéget télen
A főváros mellett Eger, Szeged és Pécs vonzotta a legtöbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >