Változtatott az eredeti tervein a WizzAir

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 09. 27. 10:53

A WizzAir Abu Dhabi várhatóan csak 2026-tól állítja szolgálatba új, nagy hatótávolságú A321XLR repülőgépeit, míg Szaúd-Arábiában a légitársaság lemondott az 50 gépes helyi leányvállalat alapításáról. A szaúdi piacot most inkább beutazó desztinációként fejlesztenék – derült ki Váradi József vezérigazgató interjújából.

A WizzAir még 2022-ben kötött megállapodást Szaúd-Arábia kormányával egy közös légitársaság alapításáról, amelyben 50 repülőgépes flotta állomásoztatását tervezték. Ennek ellenére a légitársaság most úgy döntött, hogy inkább európai járatokkal fejleszti a szaúdi beutazó turizmust. Az új, nagy hatótávolságú A321XLR gépek elsőként a London-Gatwick és Dzsidda közötti útvonalon közlekednek majd 2024 márciusától.

2026-ra tolódik az Abu-Dzabiban induló új flotta

Váradi József egy másik interjúban elmondta, hogy az Abu-Dzabiban működő WizzAir leányvállalat legkorábban 2026-ban állítja szolgálatba az A321XLR gépeit. A légitársaság a továbbfejlesztett Pratt & Whitney GTF Advantage hajtómű bevezetésére vár, amely jobban alkalmazkodik az emirátusok forró és poros környezetéhez. Ez az új hajtómű gazdaságosabb és erősebb lesz a jelenleginél, ami kulcsfontosságú az ottani körülmények között.

Részvényárfolyamok és piaci reakciók

A WizzAir részvényei az elmúlt évben 42%-kal estek a londoni tőzsdén. Váradi szerint a piac túlreagálja a geopolitikai helyzetet és a Pratt & Whitney hajtóműproblémákat, és úgy véli, hogy a részvényárak nem tükrözik a légitársaság tényleges teljesítményét.

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink