Változik a kereslet és a kínálat
Az Anuga alapítója és társrendezője, a Német Szövetségi Élelmiszer-kereskedelmi Egyesülés képviseletében Michael Gerling ügyvezető néhány fontos nemzetközi trendre hívta fel a figyelmet a sajtótájékoztatón. Szerinte a kereskedelmi vállalatok erőteljes koncentrációja Európában nem folytatódik:
– Némely szakember számára meglepő, hogy az öt legnagyobb európai élelmiszer-kereskedelmi vállalat együttes piaci részesedése a 2000. évben elért 23 százalékról tavaly 19,6 százalékra csökkent.
Véleménye szerint a demográfiai változások, lényegében az idős korúak számának növekedése, illetve az egy- és kétszemélyes háztartások terjedése új igényeket jelez a piacon. Ezért szükséges olyan új termékeket kifejleszteni, amelyek megfelelnek a változó életmódnak, illetve étkezési szokásoknak.
A legtöbb uniós tagországban növekszik a túlsúlyos fogyasztók aránya. A jelenség a politikai szervezetek szintjén készteti az államokat arra, hogy intenzíven foglalkozzanak az egészség, életmód és táplálkozás összefüggéseivel.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megvannak a Fenntarthatóság szimbóluma idei díjazottjai
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A…
Tovább olvasom >Budafoki Pezsgő- és Borfesztivál 2025 – Három nap a bor, a pezsgő és a kultúra jegyében
Szeptember 5–7. között immár 35. alkalommal várja látogatóit a Budafoki…
Tovább olvasom >Idén is megfizethető áron kaphatók a legnépszerűbb termékek a Szent István Napon
2025-ben is gazdag étel- és italkínálat fogadja az érdeklődőket a…
Tovább olvasom >