Változik a kereslet és a kínálat
Az Anuga alapítója és társrendezője, a Német Szövetségi Élelmiszer-kereskedelmi Egyesülés képviseletében Michael Gerling ügyvezető néhány fontos nemzetközi trendre hívta fel a figyelmet a sajtótájékoztatón. Szerinte a kereskedelmi vállalatok erőteljes koncentrációja Európában nem folytatódik:
– Némely szakember számára meglepő, hogy az öt legnagyobb európai élelmiszer-kereskedelmi vállalat együttes piaci részesedése a 2000. évben elért 23 százalékról tavaly 19,6 százalékra csökkent.
Véleménye szerint a demográfiai változások, lényegében az idős korúak számának növekedése, illetve az egy- és kétszemélyes háztartások terjedése új igényeket jelez a piacon. Ezért szükséges olyan új termékeket kifejleszteni, amelyek megfelelnek a változó életmódnak, illetve étkezési szokásoknak.
A legtöbb uniós tagországban növekszik a túlsúlyos fogyasztók aránya. A jelenség a politikai szervezetek szintjén készteti az államokat arra, hogy intenzíven foglalkozzanak az egészség, életmód és táplálkozás összefüggéseivel.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Történelmi utazás a magyar bor nyomában – Egerben folytatódik a Rubicon és az MKIK előadássorozata
Május 15-én Egerben folytatódik a Rubicon Intézet és a Magyar…
Tovább olvasom >Gulyáságyúval és tacskófutammal indul a food truck szezon
Több száz éves „food truckok” érkeznek a Kincsem Parkba –…
Tovább olvasom >Május 13-án startol a 44. Országos Borverseny – Dr. Nagy István agrárminiszter fővédnöksége mellett nyitják meg a rangos eseményt
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) 2025. május 13-án rendezi meg…
Tovább olvasom >